User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 101
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Jasper heeft aften en....  (gelezen 16480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Jasper heeft aften en....
« Gepost op: juli 06, 2011, 20:41:39 »
niet te zuinig...heel zijn wangen aan de binnenkant zitten vol en enkele op zijn tong, ben er vanmorgen achter gekomen toen hij jus d'orange dronk, dat pikte natuurlijk hevig op die wondjes.......toen kon ik ze alleen nog maar op zijn tong zien zitten, niet verder gekeken ook...

We moesten onverhoopt tussen de middag met hem naar de dokter, hij had zijn hoofd gestoten en hierdoor een sneetje boven zijn oog dus daar zit nu een hechtpleister op en meteen de dokter laten kijken naar zijn tong, nu was jasper niet meer zo enthousiast na het plakwerk van de dokter en liet alleen zijn puntje zien, daar zat ook een afte op, hier was niet veel aan te doen, hij mocht een lage dosering vit c tabletjes hebben....

Hij heeft er heel veel last van, eten lukt hem bijna niet, drinken gelukkig nog wel, heb vanmiddag bij de apotheek een spray gehaald die een beschermlaagje aan moet brengen op de wondjes zodat de pijn minder wordt, hoop dat dat beetje helpt voor hem, hij heeft er zelfs koorts van gekregen en is erg hangerig....

Vrijdag moet ik nog terug naar de huisarts om zijn sneetje te laten bekijken en laat dan ook meteen zijn mond een keertje goed checken.....

Jullie eventueel nog tips om te pijn te verzachten ?

 :knuf: Nicole


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2011, 21:13:33 »
Oei dat doet zeer!!! Wat sneu voor jullie grote dappere mannetje!

Weet niet of hij koorts van de aften heeft gekregen, of juist aften van de aankomende koorts/virus/iets dergelijks. Aften krijg je normaal bij (sterk) verminderde weerstand (als je er gevoelig voor bent), niet iedereen heeft er last van.

Ik heb voor Irene een tube met speciale gel in huis die ik kan smeren op de aften, is pijnstillend en beschermt de aft een beetje. Weet zo snel niet hoe het heet, maar kon het bij de drogist kopen.

Weet eigenlijk niet wat verder nog kan helpen, behalve dan geen scherpe en gekruide dingen geven. Wellicht dat rijst met gekookte kip hem wat kan bekoren? Of een bakje havermoutpap? (havermout was toch ook goed voor de waterpokken, of was dat nou wat anders?)

Sterkte meis!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2011, 21:30:27 »
Arme ventje. Dat doet zeker pijn. Hoop dat het snel over is. Kan je helaas niet helpen met tips, heb er zelf zelden of nooit last van.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2011, 22:01:08 »
Arm ventje. Aften zijn volgens mij ook gevolg van verminderde weerstand, manlief heeft er ook wel eens last van en is prompt daarna ziek. Hoop dat hij er niet te lang last van heeft.

 :knuf: Babette


Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2011, 23:05:22 »
Dank je voor jullie lieve woorden.....ik hoop ook dat het snel wegtrekt...vrijdag gaan we ook nog op vakantie ...hij slaapt vanavond vrij onrustig...vaak wat huilen in zijn slaap

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2011, 00:23:05 »
Je kan nog kijken of probiotica nog helpt, dit middel wilde bij Renée nog wel helpen om sneller door de spruw heen te komen.

Sterkte vannacht Nicole!  :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2011, 08:10:43 »
Ach arme Jasper, kan je behoorlijk last van hebben!

Dana heeft er ook weleens last van, en ook in combinatie met ziek zijn.

Ik heb voor Dana ook de aften-gel van de drogist, verlicht de pijn en ontsmet ook geloof ik. Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd je dat mag gebruiken, maar daar kunnen ze je bij een goede drogist vast wel bij helpen.

Succes en beterschap voor Jasper!  :knuf:

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2011, 09:16:48 »
Gelukkig is de nacht meegevallen, 1 keertje eruit gehoeven om wat water te laten drinken....eten wou hij vanmorgen niet, hij was wel weer koortsvrij wakker geworden vanmorgen..

Morgen nog maar ff laten checken bij de huisarts, en dan ff goed zijn hele mond laten bekijken....hij is zo hard voor zichzelf, hij zegt steeds als hij iets wil eten dat het niet pijn doet maar wil toch niet eten omdat het eigenlijk wel pijn doet....anders at hij wel..veegt dan snel zijn traantjes weg en dan is het over zegt ie...stoere bink..

 :knuf:


Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2011, 09:32:27 »
Wat kunnen ze zichzelf dan groot houden he?

Verstandig om er toch nog ff naar te laten kijken door je huisarts.

  :knuf:

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
i.p.v aften is het hand- voet en mondziekte
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2011, 20:03:20 »
Ben er vanavond achter gekomen dat Jasper hand- voet en mondziekte heeft, de eerste blaartjes op zijn voeten hebben zich ontwikkeld, morgen maar eens vragen naar tips van de dokter, van zijn mondje heeft hij nog het meeste last van.....eten is bijna uit den boze.....

Volgens internet duurt het een week....en dan hoop ik dat het de rest van het gezin bespaard blijft....

 :knuf:


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #10 Gepost op: juli 07, 2011, 21:07:29 »
oei vervelend. Maar dat is toch heeel lang besmettelijk??? Heb net even gegoogled. Hoop dat het de rest bespaart blijft. Sterkte



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #11 Gepost op: juli 07, 2011, 21:12:38 »
Oei dat is wel een stuk heftiger dan aften. Hoop dat het jullie verder bespaard blijft en dat de arts wat weet voor Jasper! Dit is zo sneu! Wat een dappere kerel is het toch!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2011, 21:18:38 »
Arme arme Jasper. Ik hoop maar dat hij het ergste snel gehad heeft. Zo zielig als die kleintjes zoveel pijn hebben. En wat ontroerend dat hij er zo stoer over is. Heerlijk ventje!!

Heel veel beterschap!!
 :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #13 Gepost op: juli 08, 2011, 00:09:27 »
Och arme kind.Hier vorige week ook zo'n soort aktie gehad maar toen was het naast een paar aften op de zijkant van haar tong spruw....Na een kuurtje Nystatine gaat het nu weer redelijk met haar.

Ik hoop voor Jasper dat ie er snel doorheen is. Drinkt hij wel?

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Jasper heeft aften en....
« Reactie #14 Gepost op: juli 14, 2011, 22:12:51 »
Oei, dat was dus even pittiger dan aften. Hoe is het nu met Jasper en is het jullie bespaard gebleven?

  :knuf: Babette