User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 72
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: folders op het CB en bij de dietiste  (gelezen 2768 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
folders op het CB en bij de dietiste
« Gepost op: januari 03, 2007, 13:18:17 »
http://www.zuivelonline.nl/?PageID=188

De Folders van zuivelonline zie ik altijd bij het CB staan. Ik had er een x 1 meegekregen van de dietiste voor mijn oudste zoontje ivm lactose intollerantie. Nu ben ik na het lezen van de WHO wat alerter op dit soort folders en ik vind de folders eigenlijk niet echt goed om gegeven te worden door een CB.

Er staan dingen in als:
Een paar dagen na de bevalling wordt de moedermelk dunner en meer blauwwit van kleur. Het is belangrijk dat u als moeder gezond eet, zodat de moedermelk een evenwichtige voeding is voor uw baby.

en ook:
Baby’s groeien de eerste vier maanden van hun leven maar op één ding: melk.

Maar ook wel:
Borstvoeding geniet de voorkeur omdat deze voeding zeer veel stoffen bevat die kleine kinderen tegen ziekten en infecties beschermen. Er zijn bovendien aanwijzingen dat borstvoeding de kans op overgewicht op latere leeftijd en diabetes verkleint

Wat vinden jullie kan zo'n folder nou wel of niet??

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: folders op het CB en bij de dietiste
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2007, 13:48:26 »
Hai Andrea,

Leuk dat je deze folder plaatst!

Ik vind deze nog wel meevallen, de informatie over borstvoeding is een keer correct (fijn dat ze er op wijzen dat de melk na een paar dagen meer blauw/wittig van kleur wordt, want de meeste mensen denken dat het juist door die kleur niet meer voedzaam genoeg is).

Ik heb wel andere folders gezien waar meer op aan te merken was. Tuurlijk, het kan altijd verbeterd worden, maar deze kan er nog mee door.

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Martine

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.067
  • Geslacht: Vrouw
Re: folders op het CB en bij de dietiste
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2007, 17:13:33 »
Hoi Andrea!

Wij geven deze folder niet op het CB, maar eerlijk gezegd vind ik het nog niet zo slecht!
Natuurlijk moet je goed eten, maar de samenstelling van de melk verandert niet dramatisch als je niet goed eet.. Deze zin zouden ze dus niet perse in de folder hoeven zetten.. dat van dat blauw-witte vind ik wel heel goed, zoals Nynke schrijft twijfelen veel moeders aan de voedzaamheid vanwege de kleur.
Die 4 maanden.. dat zou natuurlijk 6 moeten zijn!
Toch kan ik in de folder niets vinden dat in strijd is met de WHO code. Ik vind dat deze folder dus echt wel goed gegeven kan worden.
Wellicht een idee om aan zuivelonline door te geven dat de richtlijjn tegenwoordig is om pas met bijvoeding te starten met 6 maanden óók bij flesgevoedde kinderen!
Misschien zijn ze er niet van op de hoogte. Soms kan een tip van een oplettende lezer ertoe leiden dat de tekst snel wordt aangepast!

Wel leuk om te lezen wat er op andere CB's aan folders wordt gegeven.

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
Re: folders op het CB en bij de dietiste
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2007, 19:05:41 »
Ik heb ze inderdaad een mailtje gestuurd met mijn op en aanmerkingen. Ook naar een vereniging van dietisten die helemaal geen bv adviseerden maar het alleen over kv hadden op de site!!

Op het CB kreeg ik ook nog een tijdschrift BABYI erg leuk blad. In dat blad staat ook een artikel over bv. Allemaal positief (in mijn ogen) maar daarin staat dat je bv maar 2 dagen in de koelkast mag bewaren ipv 5 en dat je het niet op mag warmen in de magnetron ivm de stoffen die dan kapot gaan.

Als je toch geen computer thuis hebt waarmee je het zelf allemaal na kan zoeken geloof je het nog allemaal ook! ;)

De informatie die ik mee krijg lees ik eerlijk gezegt niet altijd hoor.

Offline Renee

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 33
Re: folders op het CB en bij de dietiste
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2007, 12:43:14 »
hoi,

ik ben wel benieuwd naar welke site van welke vereniging van diëtisten je het hebt.
Moeder van Jamila 22-04-2005

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
Re: folders op het CB en bij de dietiste
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2007, 20:38:35 »
ik zal eens kijken of ik dat nog te voorschijn kan halen. Het is bijna 2 maanden terug dat ik dit berichtje plaatste en ik weet alleen nog dat ik er via google en die folders terecht gekomen ben.