User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 100
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: slapen  (gelezen 12122 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:slapen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 06, 2010, 15:18:50 »
hoi,

ik heb inderdaad een dagboek bij gehouden en dat heb ik hiervoor ook al ruim een jaar gedaan,maar ik zie niks waar ik het aan kan linken.
ze krijgt alles hetzelfde,ze krijgt niks nieuws meer. qua fruit niet,vlees niet,drinken niet enz. alles is hetzelfde.

ik denk dat het slechte slapen van de laatste dagen vooral te maken hebben gehad me het nieuwe ritme weer thuis.
op vakantie ging ze smiddags later naar bed en dus ook savonds pas een uur of 10. nu gaat ze gewoon weer begin van de middag en weer rond 7 uur.
het slapen gaat nu sinds 2 dagen beter. gister kwam ze nog 2 keer en vanacht weer 1 keer. ze is heel gevoelig voor alles,dat vind ik soms wel heel moeilijk.
als een kindje huilt,huilt zij,als een kindje haar maar een klein duwtje geef of wat dan ook,huilt ze,qua ander ritme over andere gevoelens,dan huilt ze. een heel gevoelig meisje.
dus ik denk dat dat nu het probleem een beetje is geweest.

maar die poep vind ik nog steeds apart. ik had het al een keer gezien voor ik op vakantie ging,maar toen dacht ik dat het misschien bij die poepbacterie hoorde,maar van de week had ze het weer,
dus ik ga dat maar is na vragen.

iniedergeval bedankt allemaal voor zover.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:slapen
« Reactie #16 Gepost op: oktober 06, 2010, 20:32:59 »
Hai,

Ze is nu bijna twee toch? Die gevoeligheid is best lastig, sommige dingen kan je een beetje bijsturen. Ze hoeft niet keihard te worden, maar je kan eens kijken of ze emotioneel wat wil groeien.

Ik weet niet of je haar altijd troost als ze gaat huilen? Komt ze zelf ook weer uit zo'n huilbui of moet je daar altijd iets voor doen?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:slapen
« Reactie #17 Gepost op: oktober 07, 2010, 09:53:51 »
ze word in januari 2.
het hangt er een beetje aan waarom ze huilt. want als ze een beetje valt of iets wat niet ernstig is,dan word ze vaak boos en wil ze niet getroost worden,alleen mama slaan of dat waar ze dan in de buurt is. en dan gaat ze vanzelf weer verder met spelen of iets.
maar als ze echt pijn heeft of echt heel erg schrikt,dan komt ze zelf naar me toe en troost ik haar. iemand anders moet dat dan ook niet doen,want dan gaat ze vaak nog harder huilen of duurt het nog langer voor ze stil is.

kan dat gevoelige ook met die allergieen te maken hebben of staat dat er echt helemaal los van??

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:slapen
« Reactie #18 Gepost op: oktober 07, 2010, 10:29:14 »
Als bo wat verkeerds binnen heeft gekregen kan ze wel een beetje ziekerig zijn zeg maar, en dan huilt ze ook sneller en is ze knuffeliger dan normaal. Eigenlijk hoe ze ook reageert als ze een griepje onder de leden heeft. Ik probeer alleen altijd uit te kijken hoe snel ik ingrijp, omdat ik aan Bo merk dat ze er na zo'n periode gebruik van maakt. Ben dus soms misschien iets te hard voor haar als ik twijfel of het echt nodig is. Maar als ze zelf naar mij toe komt voor een "dikke knuffel" dan krijgt ze hem in principe wel, maar soms ook pas als ze stopt met miepen. Hoop dat je het nog snapt, is een beetje wazig verhaal geworden misschien. Even kort, denk dat ze niet zozeer gevoelig worden door de allergieen maar meer omdat ze niet lekker in haar velletje zit.