User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 111
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: slapen  (gelezen 12123 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
slapen
« Gepost op: oktober 03, 2010, 20:35:45 »
Hallo,

daar ben ik weer,helaas.
me dochter is inmiddels alweer 20 maanden en het gaat verder goed gelukkig. ze heeft nog steeds een koemelkallergie,en voor de rest zijn we nog steeds aan het testen.
al ben ik al wel weer even met testen gestopt,vanwege een vakantie.
maar de nachten zijn nog steeds een drama! er is soms een tijd dat ze een week door slaapt,maar dan is het ook gezegd.
op vakantie ging het ook redelijk,tot de laatste 3 dagen en nu eenmaal 4 dagen thuis,is het ook weer een drama. huilen,huilen,huilen snachts.
ze laat ok wel weer winden,maar qua eten of drinken krijgt ze niet veel anders dan waar ze gewoon tegen zou moeten kunnen.
wel heeft ze voor de vakantie een blaasontsteking gehad en iets van een poepbacterie. daar heeft ze een kuur voor gehad en nog voor de vakantie heb ik het weer laten testen en was het goed.
het rare is,dat als ze in bad zit en een windje laat,komen er allemaal rare velletjes uit haar kont (sorry beetje vieze praat),weten jullie wat dat kan zijn???
zou er toch meer met die darmen aan de hand zijn,want het gaat me langzaam opbreken om al 20 maanden lang nachten bezig te zijn. ze wil dan alleen maar drinken en gaat dan weer ff verder,tot ze weer huilend wakker word.

ik hoop dat jullie me nog wat kunnen vertellen,kunnen helpen,voor mij,maar vooral voor haar!!?


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:slapen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2010, 20:51:34 »
Hoi,

vervelend dat het slapen niet goed gaat.
Als een persoon (volwassene of kind) een antibioticakuur krijgt, duurt het weer een aardige tijd dat de darmflora zich hersteld.
Het laatse wat ik hoorde war 3/4 jaar, maar ik weet niet of dit klopt. De darmwand vervangt zich om de 6 weken (een van de andere dames kan mij corrigeren als dit niet klopt). Dus voorlopig werken haar darmen niet helemaal zoals het hoort, helaas.
Probiotica kan het proces van verbeteren wel helpen, maar ik weet niet hoe je daar zelf over denkt.
Misschien is het iets om toch weer even meer etiketten te lezen, hier zijn we er ook achter gekomen dat er toch wel een aantal producten zijn veranderd (lees melk toegevoegd) en die hebben echt roet in het eten gegooid. Nu is dat gelukkig weer ondervangen.

Velletjes heb ik geen idee, kan ik je ook niet me helpen.

Hoe doe je het voeden 's nachts, kan je het jezelf daar iets makkelijker in maken. Bijvoorbeeld tijdelijk bedje naast je eigen bed, dat je niet zoveel extra werk hebt.
Misschien lukt het je om 's middags even een paar keer samen te gaan slapen, zodat je een beetje bij kan trekken.

Veel sterkte.

Groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:slapen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2010, 21:02:44 »
hoi,

het is niet alleen nu na de antibiotica,het is al 20 maanden zo. en er is gelukkig af en toe een week dat het goed gaat,maar dat is echt minimaal.
qua melk ben ik echt heel voorzichtig,omdat ze daar toch de ene keer wel en de andere keer weer iets minder op reageert. dit omdat ze op vakantie wel is een hapje yoghurt kreeg en dat ging goed,geen pukkels,geen windjes,ontlasting goed,slapen goed. maar als ze iets anders krijgt zoals een hapje brinta wat me moeder wel is geeft,zie je dat gelijk rond dr mond. krijgt ze vlekken.
en verder ben ik al een maand sowieso niks meer aan het testen,omdat ik er zo moe van word.

ze krijgt overigens de fles,voor het geval dat niet duidelijk was. pepti 2.
ik heb haar heel lang naast me gehad,maar ze beweegt zoveel in dr slaap,dat ik daar helemaal niet van kan slapen. dus leg ik haar liever apart.
ik probeer altijd eerst wat water te geven,maar dan word ze woest,dan geef ik haar uiteindelijk een klein beetje melk en gaat ze vaak weer verder,totdat ze dus weer wakker word na een uur of 2 uur.
gelukkig kan ze gewoon zelf de fles drinken,dus ik maak het,geef het en ze drinkt het zelf op en gooit dr fles dan ergens in bed neer en gaat weer verder,dus dat scheelt al iets.

ik kijk het nog maar even aan,maar anders ga ik toch nog maar een keer terug naar de huisarts,want het gaat me nu echt opbreken.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:slapen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2010, 21:12:41 »
Kan het zijn dat de pepti nog niet sterk genoeg is (de koemelk nog niet sterk genoeg versnipperd) Misschien eens overleggen met de arts.
Verder kan ik je helaas ook niet verder helpen. Sterkte in ieder geval.



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:slapen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 03, 2010, 21:17:38 »
ze krijgt overigens de fles,voor het geval dat niet duidelijk was. pepti 2.

sorry had ik even niet in de gaten en er zitten hier natuurlijk ook nog bv-kindjes van deze leeftijd. Maar dat maakt niets uit.


Gaat de soja wel goed en weet je dat zeker dat dat goed gaat?
Misschien kan je dan iets met sojamelk. Mijn dochter vind het heerlijk en misschien dat de pepti je dochter toch niet helemaal lekker valt, zoals de mammavanbo ook al aangeeft.
Is ze voor de rest wel fit, is ze verkouden heeft ze nog ergens anders last van?

Ik zou voorlopig iig niet meer gaan provoceren met koemelk of desnoods sporen daarvan totdat ze weer rustig is en lekker in haar velletje zit.
Zonder de koemelk en kaas is het dieet ook goed te doen, er zijn genoeg lekkere dingen en vervangingen voor koemelk.


Ik hoor het graag als je bij de huisarts bent geweest.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:slapen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 03, 2010, 21:23:54 »
die periode heb ik ook gehad ja,mijn kinderarts was er op zich tegen dat ik verder wilde gaan,maar heb toen toch nutramigen geprobeerd,maar dronk ze absoluut niet.
ook niet zo heel raar natuurlijk,dat is echt smerig spul zeg.
dus nee ik denk niet dat dat het is,maar wie weet. ik sta daarnaast niet meer onder controle bij een kinderarts,dus moet toch eerst langs mijn huisarts.

soja ging voor zover ik weet goed. in het begin kon ze er ook niet tegen,maar dat was ook vooral de vanille. niet zolang geleden heb ik het weer geprobeerd op advies van de dieetiste en toen ging het goed.
ik wil het van de week voor de zekerheid eigenlijk nog een keer proberen,maar dat word natuurlijk wel lastig als ze al zo rot slaapt.

verder zit ze voor zover ik weet wel lekker in haar vel. ze speelt lekker,is echt een buitenkind en op vakantie heeft ze volop genoten.
we zijn net 4 dagen terug en je had geen kind aan dr. dat word nu natuurlijk wat minder buiten spelen met dit weer.
maar daarnaast is ze nu ook wel al sinds we terug zijn meer pieperiger en laat ze weer winden. en het rare vind ik gewoon dat als ze in bad een wind laat er van die doorzichtige velletjes uitkomen???

konden ze nu maar gewoon praten he,
ik kijk het nog even aan,maar anders ga ik van de week toch maar een afspraak maken en dan horen jullie het zeker.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:slapen
« Reactie #6 Gepost op: oktober 03, 2010, 21:34:04 »
Nutramigen is inderdaad vies, maar die kleintjes wennen er uiteindelijk wel aan. Bo vind het inmiddels heerlijk.
Het is echt doorzetten in het begin. Maar, als soja goed gaat is dat misschien een goed alternatief om voor een wat langere tijd te proberen, dan weet je tenminste of het niet toch door de melk komt. Het kan soms echt sluimeren, zeker als het maar netaan mis gaat. Dan is het heel moeilijk om de vinger erop te leggen. Je wilt alles proberen weet ik uit eigen ervaring.
Van de windjes herken ik zelf niet dus kan ik je helaas niet mee helpen. Succes.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:slapen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 03, 2010, 21:34:41 »
Nog even aanvulling. Misschien de nutra langzaamaan mengen met pepti en steeds wat meer in doen zodat ze langzaam aan de smaak went.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:slapen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2010, 09:31:12 »
De meiden hebben al heel uitgebreid geantwoord, dus ik ga het nu even puur over de velletjes hebben (ja ik zoek graag de ranzige onderwerpen op  ;-) )

Mijn meiden hebben er wel last van gehad, vaak op het moment dat hun darmpjes al overprikkeld waren, moet wel zeggen dat ze dan meestal ook diarree hadden en het meer natte winden waren. Dan verteerden ze de vezels van de bijvoeding niet goed en die kwamen met die wind (en wat vocht) dan naar buiten.

Maar het zou ook nog iets van wormpjes kunnen zijn, heb je haar ontlasting al eens goed bekeken?

Probiotica helpt meestal goed bij het herstellen van de darmwand, normaal duurt het herstellen zo ongeveer zes weken, maar met probiotica kan je het iets versnellen. Is er ook geen sprake van spruw? Dit kan ook bij flesvoeding voorkomen, heeft meer te maken met de weerstand van je kind, dan met het soort voeding. Spruw tast ook de darmwand aan.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:slapen
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2010, 09:56:17 »
hallo,

voor zover ik weet heeft ze geen spruw,dat zit toch alleen in dr mond?
ze heeft de ene keer wel dunne poep en de andere dag is het weer harder,dus weet het ook niet.
ik kijk wel altijd haar poep na,en daar zie ik niet iets van wormen ofzo,soms wel van die slijm sliertjes.


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:slapen
« Reactie #10 Gepost op: oktober 04, 2010, 18:59:31 »
Spruw kan door het spijsverteringskanaal door het hele lichaam heen gaan. Ze kunnen ook luieruitslag van spruw krijgen.

En tja die velletjes, hier hadden we bij dunne ontlasing ook wel eens velletjes, maar dat waren de vezels van het brood, die bleven overal aan vastplakken, maar ik denk dat je die niet bedoeld.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:slapen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 04, 2010, 20:39:17 »
nee klopt. in de luier zie ik ze niet zitten,komt omdat ze doorzichtig zijn.
ik zie ze alleen in bad,als ze dan toevallig een windje laat,wat ze heel goed kan haha,dan komen die doorzichtige velletje eruit. het is heel zacht,vies he haha

probeer morgen toch maar weer ff haar urine op te vangen,misschien dat ze toch weer iets vinden.
voor de vakantie zagen ze daar ook iets van een poepbacterie bij,dus wie weet.

anders kijk ik het nog even aan,maar dan ga ik toch echt een afspraak bij de huisarts maken,dat hij me maar eens doorstuurt ofzo. dit is geen doen.

hou jullie op de hoogte

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:slapen
« Reactie #12 Gepost op: oktober 04, 2010, 21:09:39 »
Hoi,
hier ook velletjes gehad, maar dan in de luier. Diarree was zo dun dat het net brinta met water leek. Windjes in bad nooit bekeken. Was hier duidelijk allergie-poep. Geen melk is geen velletjes.

En dat doorslapen... Zodra we er achter waren dat het aan de melk lag sliep hij door... Heeft anderhalf jaar geduurd... Was zoooo moe! Merkte pas daarna wat voor een wandelend spook ik was. Alle leuke dingen zegde ik af. Was zo moe dat ik nergens van kon genieten.... :wat?:

succes. Hier voor de derde ronde ook alweer ruim 3 maanden gebroken nachten  :baby:

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:slapen
« Reactie #13 Gepost op: oktober 05, 2010, 09:08:02 »
hoi stefke,

dat klinkt niet best nee. kan me er ook wel in terug vinden,doe verder ook niks dan thuis zitten en soms ff met de kleine naar vriendinnen.
maar ik was er dan wel al na 8 weken achter dat ze een koemelkallergie had,maar ook zonder melk blijft het een drama.
zoals ik al zei,is er soms een week of een paar dagen dat ze goed slaapt,maar meer van de tijd word ze wel meerdere malen wakker en gaat ze vaak niet slapen zonder weer wat gedronken te hebben.
wat als gevolg dan weer brengt dat ze snachts en anders sochtends vroeg weer is doorgelekt,dus kan ik haar snachts weer gaan omkleden enzo.

maargoed zoals ik al zei,kijk ik het nog even aan en anders laat ik me toch weer is doorsturen,dan maar door de molen.
zij is ook op en word ook chagerijnig. net als ik haha.

succes verder stefke

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:slapen
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2010, 21:35:05 »
Misschien toch nog meer stofjes die haar dwars zitten. Hou je nu al een dagboekje bij? Het gaat soms een paar dagen goed, dan zou je toch ergens een verband moeten kunnen vinden! De dagen voordat het goed gaat, laat je dan waarschijnlijk toch iets weg en tijdens de dagen dat het goed gaat (laatste of één na laatste dag, hangt van haar poeppatroon af hoe snel je het zal merken, eerst gaat gezonde poep er nog uit) krijg je waarschijnlijk toch weer iets binnen wat ze niet verdraagt.

Heb je aan kippenei of soja gedacht? Of aan chocolade, noten, vis, fruit, etc.?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.