User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 70
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Sofie  (gelezen 110595 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #105 Gepost op: september 06, 2008, 12:57:59 »
Vanochtend al weer een ritje huisartsenpost gehad.
Sofie had met haar duim klem gezeten en bloedde als een rund. Ze was helemaal overstuur.
Gebeld en ik kon meteen komen. Ik zit bij mijn ouders, lang leve de Tom Tom anders had ik het niet gevonden.
Mijn moeder zat acherin met Sofie en heeft druk op de wond gehouden.
Nu heeft ze een hechting in haar duim en een pleister erop. Het gaat gelukkig weer goed.
De hechting is zonder pijnstlling gemaakt en ze af maar een klein protest, klein bikkeltje is ze.
Hopen dat het nu goed heelt en niet gaat ontsteken.

Een pittige ochtend dus weer.
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #106 Gepost op: september 06, 2008, 13:53:08 »
Ach gut arme Sofie zeg. Het zit het arme grietje ook niet mee. En mamma ook niet want die zal ook behoorlijk geschrokken zijn. Wat een bikkel zeg, zonder verdoving. Super van haar!!! Geef haar maar een hele dikke beterschapsknuffel van me!!!

Groetjes van Marloes

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Sofie
« Reactie #107 Gepost op: september 06, 2008, 22:02:37 »
Auw! Wel stoer bij het hechten joh...wat een bikkel!
Fijn dat het verder goed gaat.
Als ze aangeeft dat ze niet meer wil is dit misschien ook een mooi zelf aan gegeven einde.
Kan jij weer lekker die andere dingen gaan eten.
Is natuurlijk ook wel jammer, maar je hebt het super gedaan en het zelf aangeven vind ik persoonlijk ook wel de mooiste manier!
 :knuf: Ageeth

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #108 Gepost op: september 06, 2008, 22:03:26 »
Zo hee! Sofie is wel een bikkel als ze dat toeliet zonder pijnstilling!! Tjee zeg!
Daar mag ze zelf echt wel trots op zijn!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #109 Gepost op: september 07, 2008, 11:59:23 »
Oi arme Sofie en dan ook nog zonder verdoving... bikkeltje!!!! Waar had ze nou tussen gezeten? Hoe gaat het vandaag met haar? Nacht goed gegaan? Moet je het nog speciaal behandelen?

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #110 Gepost op: september 07, 2008, 14:13:42 »
Mijn ouders hebben aan een kant van de tafel een lange houten bank staan, waar je aan tafel kan zitten. Maar de zitting is ook een klep, waar spukken om te tekenen enz... inzitten. Mijn moeder was bezig verfspullen voor Marjolein op tafel te leggen en Sofie knalde die deksel dicht, met haar duim er tussen. Ze is zo snel met dat soort dingen, ongeloofelijk.

Ik moet het in de gaten houden dat het niet te rood of dik wordt en regelmatig een nieuwe pleister erop om het schoon te houden, wat ook echt nodig is bij Sofie, ze is een smeerpoets eerste klas.  En dan zit ze er ook zonder te blikken of blozen naar te kijken, terwijl het echt nog wel zeer doet. Maar ze vind de pleister gelukkig mooi  :goei: .
Volgende week maandag bij de huisarts langs om de hechting er uit te halen.

Haae linkeroor begint nu ook droog te worden, dus dat is wel heel fijn. Zijn we echt de goede kant op aan het gaan.
het komt nog allemaal goed, maar heeft zijn tijd nodig.

Groetjes en dikke  :knuf:
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #111 Gepost op: september 07, 2008, 21:52:55 »
Daar zijn ze super rap in idd! Geef Sofie dikke kus van mij!
Fijn dat ook het oor de goede kant op gaat!
 :knuf:

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #112 Gepost op: september 25, 2008, 16:20:18 »
Haar linker oor wilde zelf toch niet helemaal schoon worden, daar hebben we bij de KNO nieuwe druppels voor gekregen.
Linkerbuisje was er ook uit en hij gaat volgende week even verder kijken hoe het gaat.
Ik heb zelf wel het gevoel dat ze last heeft van haar oren, maar het kunnen ook de laatste doorkomende kiezen zijn.
Voor de rest nog steeds medicijnen vrij, nog steeds geen puffers hoeven te gebruiken.
Ei gaat helemaal goed en ook al diverse andere dingen geintroduceerd.
Eigenlijk is alleen varkensvlees, soja en melk nog een heikel punt.
Zodra ze weer verkoudheid af is gaan we met de soja beginnen.
Varkensvlees vind ik geen gemis voor haar, dus daar beginnen we voorlopig ook niet aan.
Voor de rest schotel ik haar eigenlijk alles voor en dat gaat goed.
Dus ik begin het wel te geloven dat ze over de allergie heen kan groeien. En het maakt me ook niet uit als dat nog even duurt.

Groetjes,
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #113 Gepost op: september 25, 2008, 20:02:24 »
Fijn dat ze het nog steeds zonder medicijnen redt!!! Kee, haar oren moeten druppels hebben, maar voor de rest?? Super!! Introductie gaat ook snel zeg! Wat kan dat lekker lopen als ze goed in haar velletje steekt he?

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #114 Gepost op: september 25, 2008, 21:23:09 »
Oh wat heerlijk dat het zo de goede kant op gaat met de voedselintroductie!!! Nu maar hard duimen dat haar oren ook vlug genezen.


 :knuf:

Offline Duracell

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 459
  • Geslacht: Vrouw
  • Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
    • Hyves pagina
Re: Sofie
« Reactie #115 Gepost op: september 26, 2008, 19:36:52 »
Antoinette,

wat voor homeopatische middelen heeft Sophie ook alweer gehad, en heeft het nog geholpen, en wat voor klachten had ze? Ik zit hier met die stuiterbal, hij is zo aanhankelijk en gevoelig, ik hoop ook binnenkort weer een goed middel voor hem te proberen.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #116 Gepost op: oktober 02, 2008, 13:57:52 »
Oren lopen weer te rommelen. Al weer een paar dagen dat rechts loopt.
Vandaag bij de KNO geweest, was eigenlijk een controle, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het lichaam het zelf nog niet aankan.
Haar anatomie zit niet mee, ze heeft erg kleine smalle gehoorgangen, net zoals haar vader.
En haar weerstand werkt niet naar behoren. Dit is al onderzocht, maar hier kwam niets uit.
Hier moet ze echt overheengroeien en dat kan dus deze winter zeker nog duren.....
Er is een foto gemaakt van haar neusamandelen om te kijken dat deze geen problemen geven, zelf dacht hij van niet.
Ook kunnen de doorkomende kiezen hierin een rol spelen. Om tanden/kiezen door te laten komen, gaat het lichaam bepaalde enzymen aanmaken en dit kan alle problemen geven die hierbij horen, de een heeft hier iets langer last van als de ander.
Al met al heeft ze de afgelopen maand max. 5 dagen geen last gehad (mede door ab kuur), dus heeft de KNO besloten om haar maar weer op antibiotica te zetten.
Over een maand moeten we terug voor controle en dan mogen we meteen bij kinderarts langs om te kijken dat zij nog iets kan betekenen.
De troep uit haar oor wordt op kweek gezet om te kijken wat voor bacterie het is.
Al met al weer een heel verhaal vandaag  :zucht:
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2008, 14:02:40 door antoinettez »
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #117 Gepost op: oktober 02, 2008, 17:37:28 »
He bah! Toch weer ellende met die oren van haar! Is haar weerstand altijd al zo laag geweest Antoinette? Of is het aan verandering onderhevig?

Hoop dat de AB snel aanslaat en ze minder last gaat krijgen!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #118 Gepost op: oktober 02, 2008, 19:35:05 »
Ik denk onderhevig aan virussen die Marjolein meeneemt en doorkomende kiezen, daar heeft ze nu ook goed last van. Ze bijt, slaat op haar wangen en roept au. Trekt aan haar oren. Ik hoop ook dat ze snel opknapt  :knuf:
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Sofie
« Reactie #119 Gepost op: oktober 02, 2008, 21:55:56 »
Hmm, balen hoor dat het steeds maar niet beter lijkt te gaan.
Hoop dat de ab-kuur haar er nu overheen helpt.
Maar misschien is er nog iets anders wat je kan doen om weerstand te verhogen? (denk even aan pro-biotica)

:knuf: Ageeth

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl