User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 78
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Sofie  (gelezen 110608 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #270 Gepost op: maart 02, 2009, 19:15:27 »
gezellig, maar vermoeiend...

Antoinette, ik weet dat je heel druk bezig bent met het afvallen... maar een paar glazen coca cola drinken is geen overbodige luxe met buikgriep he!!! Helpt meestal uitstekend in het vernietigen van de buikgriepbeestjes!

Beterschap! :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #271 Gepost op: maart 02, 2009, 22:06:59 »
Jeetje zeg gaat lekker daar in huize Zwart, niet dus, pfffff

Hopelijk kunnen jullie vannacht een beetje slapen als je zelf niet teveel naar de wc hoeft te rennen, en dat van die cola werkt inderdaad goed.

beterschap voor jullie allemaal :knuf:


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #272 Gepost op: maart 03, 2009, 09:09:39 »
Helaas geen cola in huis en ik vergeet elke keer geld mee te nemen als ik Marjolein breng of haal. Ik ben blij als ik weer thuis ben.....

Sofie nu maar 2 keer wakker geweest en redelijk snel weer weg kunnen leggen.
Haar oren lopen nu allebei goed, gelukkig heeft ze nu wel minder pijn.

Soms weet ik het ook niet meer hoe ik het moet doen, ik was vroeger nooit zo vaak ziek.
Ik wil het zonnetje...  :huilen:

en het dieet heb ik al een week of 5 aan de kant gezet, alhoewel ik nu wel ben afgevallen, zonder er iets voor te doen.....
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #273 Gepost op: maart 03, 2009, 09:14:53 »
Ach arme Sofie en arme jij!! Het houdt echt nooit op bij jullie he! Beterschap!!

 :knuf: :knuf: :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #274 Gepost op: maart 03, 2009, 10:25:49 »
Stop nu vast een briefje van vijf (of tien) in je jaszak, dan heb je straks met halen iig wat bij je  ;-) De nacht is gelukkig beter gegaan, is echt drama als je zelf ook niet lekker bent!

Ik ben gelukkig minder vaak zwak/ziek of onderweg dan vroeger, dieet helpt bij mij goed om mijn weerstand te verbeteren. Misschien zelf eens aan de ortiflor original??? Heb nu net de junior weer meegenomen voor Renée, nu maar eens doorzetten met het spul... vorige keer één keer gegeven en daarna alweer vergeten.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #275 Gepost op: maart 03, 2009, 11:06:35 »
ik ga zo even langs de winkel voordat ik Marjoelin van school haal.
en ik had Jeroen al wel aan de probiotica gezet maar zelf nog niet aan gedacht  :doh:

thanks  :kussie:
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #276 Gepost op: maart 03, 2009, 11:21:13 »
Graag gedaan meis, ik zie je graag gezond en gelukkig, dat weet je!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Yvonne

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 651
Re: Sofie
« Reactie #277 Gepost op: maart 03, 2009, 19:36:32 »
Bah, wat vervelend al die ellende. Heel veel beterschap voor jullie allemaal!!!
 :knuf:

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Sofie
« Reactie #278 Gepost op: maart 03, 2009, 20:42:26 »
Beterschap Antoinette! Vandaag het zonnetje nog kunnen zien? De lente komt eraan, nog even volhouden.

 :knuf:
Babette


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #279 Gepost op: juli 07, 2009, 14:22:03 »
ik heb lang niets van ons laten horen........

we hebben een soja provocatie achter de rug en deze is goed gegaan, dit betekent dat we nu alleen nog maar melk uit Sofie's dieet houden.
We zijn nu ook al weer ruim een week antibiotica vrij en er zijn nog geen oorklachten! Heel fijn dus.

De nachten wisselen nog steeds heel erg, ik heb er van de week al weer een paar gehad dat ze om 23:00 en on 02:30 schreeuwend wakker werd, dit door de hitte en een virusje op haar darmen.

Het begint een echte bijdehante tante te worden en ik heb ook wat hulp gezocht bij het opvoeden van deze dame, het is erg vasthoudend in dingen die niet mogen, dus ik blijf corrigeren. Ik probeer haar op goede momenten positief te prijzen, maar er zitten dagen tussen ..........

We gaan iig met Sofie weer de goede kant op.


groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sofie
« Reactie #280 Gepost op: juli 07, 2009, 14:46:45 »
Hoi Antoinette,

wat leuk om weer eens wat van jou te lezen. En wat super om te lezen dat Sofie nu ook soja verdraagt. De oorklachten ook al weg, heerlijk!!!

Het is wel balen dat ze nog steeds van die gebroken nachten heeft, voor jullie allevier. Ik ga hard duimen dat die ook vlug verleden tijd zijn. Komt dit mede door haar pittige karakter? Verwerkt ze in de nachten dingen die ze overdag meemaakt?

Dat je hulp gezocht hebt bij het opvoeden van deze dame is heel knap van je. Hoeveel mensen modderen gewoon aan terwijl ze met wat hulp de opvoeding beter aan zouden kunnen?

Ik hoop dat ik weer vaker wat van je mag lezen!

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Sofie
« Reactie #281 Gepost op: juli 07, 2009, 15:22:45 »
Hey Antoinette,

Wat een genot dat Sofie al weer een week zonder medicatie is en geen klachten heeft! Soja geeft ook al meer ruimte in het dieet, maakt het net even wat makkelijker gelukkig! De nachten zijn herkenbaar, Renée slaapt pas sinds een jaar ongeveer redelijk goed, daarvoor ook minimaal twee keer wakker.

Dapper dat je hulp hebt gezocht bij het opvoeden, is een behoorlijke stap om te ondernemen. Hoop dat jullie op deze manier weer wat op kunnen krabbelen, de jaren zijn behoorlijk hectisch geweest. Ga nu hier weer ff rap aan de gang met het strijkwerk, was afspraak bij manueel bijna vergeten (terwijl rug zijn best deed om me er aan te herinneren) heeft me aardig te grazen gehad, dus rest van forum loop ik straks wel ff door.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Sofie
« Reactie #282 Gepost op: juli 07, 2009, 20:13:01 »
Hoi Antoinette,

Fijn om weer eens van je te lezen. Lekker dat de soja goed gaat. Een zorg minder, want zo te lezen heb je je handen vol aan je dametje met een eigen wil. Een steun in de rug is dan absoluut welkom, goed dat je die stap genomen hebt. Als er zo lang focus is op de gezondheid en lichamelijk welzijn, dan schiet rechtlijnigheid in gedrag er heel begrijpelijk soms een beetje bij in. En dan is de weg terug behoorlijk pittig, lijkt mij. Maar fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat met Sofie.

 :knuf: Babette


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Sofie
« Reactie #283 Gepost op: juli 23, 2009, 20:15:04 »
Het was maar van korte duur.
Onze fijne schoonmama  :gvd: heeft een heel gezond  :goed: vruchtensapje aan Sofie gegeven. (ik was er zelf niet bij, achteraf bleek er 30% zuivel in te zitten :whaaa: )

Nu al ruim een week aan de diarree soms echte spuitluiers, veel buikkrampen en alle nachten wakker, tot krijsend toe.
Sinds een paar dagen verkouden, toen 1 loopoor, toen 2 looporen. Alle meds weer uit de kast moeten trekken om haar nog een beetje te recht te houden.
Vandaag bij de huisarts conclusie dat er weer een hele vette dubbele oorontsteking zit. Ze moet weer aan de AB. Het is 3 weken zonder AB goed gegaan. Deze huisarts gaf ook aan dat bij sommige kinderen de aanleg van de oren niet in orde zijn en dat dat de tijd heeft om zich te ontwikkelen. (was ook bij manlief zo).

Dank je wel schoonmoeder voor het neerhalen van onze weerstand!!!!!!!(is die gouden vuinisbakverkiezing nog een optie?)

Nu dus al de hele week  een  :nee: week, zo krijg ik zelf ook niet echt de kans om bij te trekken.
Het lijkt of het niet ophoud.......

groetjes Antoinette

 
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Sofie
« Reactie #284 Gepost op: juli 23, 2009, 20:30:49 »
Gatver daar zat je nou net  niet op te wachten. Heel veel beterschap voor Sofie.

 :knuf:
Babette