User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 105
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Sofie  (gelezen 110633 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Sofie
« Reactie #315 Gepost op: oktober 04, 2010, 08:34:47 »
Een hangdag na zaterdag is op zich niet zo raar, die dag heeft er bij ons allemaal wel ingehakt. Heel gezellig, maar ook heel vermoeiend. Hopelijk hebben jullie goed kunnen slapen vannacht en voelt ze zich vandaag een stuk beter.

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Sofie
« Reactie #316 Gepost op: oktober 04, 2010, 09:22:12 »
Ze heeft zich zaterdag fantastisch gedragen, net zoals de andere kinderen trouwens! Maar zondag waren ze allemaal brak volgens mij en geef ze eens ongelijk... wij voelden ons ook behoorlijk gevloerd! Niet vergeten dat wij als organisatie/medewerkers er om acht uur al moesten zijn en dus bij krieken van de dag al in de auto moesten zitten... om pas na zevenen weer de terugreis in te zetten! Onze kindjes dus ook! Het was een mega lange dag!

Hopelijk trekt het met een paar dagen weer bij, mijn meiden waren vandaag toch ook nog aardig vermoeid. Gelukkig zijn ze morgenmiddag vrij (studiemiddag leerkrachten)!

Sterkte vandaag Antoinette!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sofie
« Reactie #317 Gepost op: oktober 04, 2010, 19:01:32 »
dank je wel voor het compliment  :bloosmeer:

Nu heeft ze vanavond amper gegeten en lag om 18:15 op bed, nadat we weer een heftige strijd hadden gehad  :whaaa:
Morgen lekker een uitrust dagje voor haar ik hoop dat ze daar bij van zal trekken.

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Sofie
« Reactie #318 Gepost op: oktober 05, 2010, 21:29:42 »
Ik hoop het voor haar en voor jullie! Misschien proberen om er overdag iets meer in te krijgen? Dat ze ook de avondmaaltijd eventueel kan missen? Krijgt ze toch haar calorieën, mineralen, vitamines binnen en krijgt ze nog meer de kans om bij te trekken.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sofie
« Reactie #319 Gepost op: december 17, 2010, 18:18:40 »
Vandaag nieuwe buisjes gezet, was hard nodig! Ze heeft het heel goed gedaan.

Ook een telefonisch consult van de kinderarts gehad. De Igg2 waarde is te laag. Dat heeft met het imuunsysteem te maken. Hier moeten verdere onderzoeken voor gedaan worden om precies te weten hoe en wat, mocht het ernstig zijn, worden we doorgestuurd naar een immunoloog.
Hierdoor kunnen de KNO problemen ook komen.
Dus dat geeft mij wel wat bevestiging van de afgelopen jaren hoe haar ziektebeeld is verlopen.

Over 6 weken weer een afspraak bij de kinderarts om de verdere bloedonderzoeken te bekijken. Voorlopig gaan we door met de antibiotica, om verdere kno problemen te voorkomen.

Nu ga ik proberen wat rust in de tent te krijgen, want ze zijn nogal snel op hun teentjes getrapt hier.

Groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Sofie
« Reactie #320 Gepost op: december 17, 2010, 20:02:19 »
Fijn dat dat goed gegaan is vandaag met Sofie. En ondanks dat het niet fijn is dat de waardes niet goed zijn, wel fijn dat je nu eindelijk de bevestiging krijgt dat haar immuunsysteem niet optimaal werkt. Nu kunnen jullie het hopelijk bij de bron aanpakken ipv symptoombestrijding.

Succes met de lange tenen!
 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Sofie
« Reactie #321 Gepost op: december 17, 2010, 23:35:41 »
Die lange tenen hebben ze hier ook, vakantie is gewoon echt nodig voor onze ukkies! Wat fijn dat het buisjes zetten goed is gegaan en dat ze eindelijk iets gevonden hebben wat al deze ellende kan verklaren. Hoop dat ze ook een oplossing kunnen bieden.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sofie
« Reactie #322 Gepost op: december 19, 2010, 03:20:49 »
Ik sluit me helemaal aan bij Nynke
Hoop dat de rust snel weder keert  :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sofie
« Reactie #323 Gepost op: januari 25, 2011, 16:53:06 »
Vanmiddag een telefoontje van de kinderarts gehad. De waardes van de pneumokokken afweer in het bloed zijn te laag, dit hangt samen met de IGg2 waardes, als deze te laag zijn, zijn de pneumokokken vaak ook niet goed.
Dit betekend dat ze opnieuw ge-ent moet worden. Dit zal vrijdag gebeuren, dan krijgen we ook te horen wanneer er weer opnieuw bloed afgenomen wordt voor de volgende waardebepalingen.
We zijn er dus nog wel even mee bezig.  :whaaa:

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Sofie
« Reactie #324 Gepost op: januari 25, 2011, 20:12:48 »
Hmmm da's balen! En natuurlijk niet het geluk dat als pneumo omhoog gaat, de IGg2 ook omhoog gaat? Wat is de kans dat deze enting dit keer wel aanslaat?

Hoe is Sofie onder het prikken??? Lijkt me voor haar best vervelend als dit zo regelmatig moet gebeuren.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Sofie
« Reactie #325 Gepost op: januari 25, 2011, 20:22:08 »
He balen zeg!! Sterkte!!  :knuf: :knuf:

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Sofie
« Reactie #326 Gepost op: januari 27, 2011, 10:51:35 »
Sterkte!
 :knuf: Babette


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sofie
« Reactie #327 Gepost op: januari 29, 2011, 09:01:33 »
Enting zit erin. Ze lijkt er niet te veel last van te hebben.
Het zijn meer stammen van de pneumo dan die normaal wordt gegeven.
Slaat dit aan dan kunnen we bij de kinderarts blijven.
Slaat dit niet aan, dan heeft ze een probleem en gaan we naar de immunoloog.
Sofie kennende zullen we wel weer net op het randje zitten, zodat het twijfelachtig is.
Voorlopig nog wel aan de antibiotica, we mogen nu zelf beslissen als we eraf willen, dat wordt voor mij als de betere dagen zijn doorgebroken mei/juni.
Dinsdag nog naar de KNO voor controle en dan hoeven we voor 4 weken niet naar het ziekenhuis.
Over 7 weken weten we meer.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Sofie
« Reactie #328 Gepost op: januari 29, 2011, 11:27:56 »
Wat een geluk dat ze er niet veel last van heeft! Ik hoop dat deze enting gewoon aanslaat, mijn duimen draaien volop! Jullie hebben al genoeg te stellen gehad, mag nu toch eindelijk wel eens een keer goed gaan voor jullie? Het is al naar genoeg dat ze de onderhoudskuur met antibiotica nodig heeft, dat haar lijfje het niet zonder die hulp kan redden. AB is geen zaligmakend goedje, maar ze kan nu niet zonder.

Straks vier weken rust.. dat zou fijn zijn!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sofie
« Reactie #329 Gepost op: juli 21, 2011, 22:31:24 »
Het kwartje begint te vallen........
We hebben een paar weken geleden te horen gekregen dat ze waarschijnlijk de aankomende 3 jaar niet zonder AB zal zijn. Er is een defect in het algemene imuunsysteem, maar ook plaatselijk in het KNO gebied, dubbelop dus. Ze is een paar weken van de AB afgeweest, maar dit was niet leuk, ze had alleen maar oorpijn en begon steeds meer onhandelbaar te worden, uiteindelijk spoed bij de KNO en kinderarts en er zijn nieuwe grotere buisjes gezet, want de andere waren er al uit en de KA heeft met klem aangedrongen om haar aan de AB te laten, het imuunsysteem is nog niet sterk genoeg om alles zelf op te vangen. Ze verwacht verbetering na ongeveer 3 jaar, maar het kan ook zo zijn, dat het zo blijft. Dat ze haar hele leven hier problemen mee blijft houden.
Dit was een redelijke klap in mijn gezicht, heb hier echt even de tijd voor nodig gehad om een plekje te geven. Het gaat gelukkig nu stukken beter, ze begint eindelijk een beetje in balans te komen, minder driftbuien en krijsbuien en ze gaat steeds beter op tijd naar bed, de wallen onder haar ogen worden minder, dus we winnen elke dag een beetje. De nachten zijn nog steeds niet goed, maar de tussenpozen van niet slapen worden korter.

Gisteren was mijn verjaardag en hebben we het hier natuurlijk over gehad, bij mijn moeder viel vandaag pas het kwartje (waarom kan ze niet mee met de vouwwagen op de camping met dit weer?).
Aankomende 3 jaar blijven onzeker, bij verkoudheden of griepjes die niet weggaan, moeten we naar de KA, de huisarts blijft gewoon links liggen, bij de KNO arts hebben we ook al een speciale behandeling. Heel fijn allemaal, maar niet zoals ik het zou willen hebben.
Dat komt er nu dus even bij mij uit, blij dat ik dit forum heb met die lieve moeders.

Ik heb de laaste tijd veel meegelezen, maar geen puf gehad om altijd te reageren. Ik hoop dat de rust hier komt dat ik wel meer kan gaan reageren, maar dat heeft nog de tijd nodig.

Het positieve is dat ik een webwinkel met een vriendin ben begonnen en daar gelukkig heel veel in kwijt kan, wat de moeilijke dagen kan omdraaien in een dag met een grote schaterlach.

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.