User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 102
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!  (gelezen 3032 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van Brian

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • dit is mijn lachebekkie
Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!
« Gepost op: december 28, 2006, 11:57:54 »
Brian is bijna 6 maanden oud en krijgt nog volledige borstvoeding.
De eerste paar maanden kwam hij goed aan, maar sinds 2 maanden is het erg weinig.
Nu weet ik van de 4 maanden dip maar hij is bijna 6 maanden en drinkt wel goed genoeg plasluiers en allert.
Aleen slaapt brian erg weinig wat natuurlijk ook energie kost.
Het Cb had mij de vorige keer geadviseerd om groentehap te geven of hij daar van aankomt dat heb ik dus niet gedaan.
Deze keer was hij maar weer 2 ons aangekomen in een maand tijd.
Zijn curve begint af te buigen het Cb weet hoe ik erover denkt en heeft geen advies gegeven alleen in de gaten houden.
maar ik maak me toch en beetje zorgen dus wat denken jullie en wat voor advies hebben jullie voor ons?

« Laatst bewerkt op: december 28, 2006, 19:26:00 door balletje »

Offline Nynke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Vrouw
  • Tweede account van Balletje
Re: Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2006, 13:14:08 »
Hai Mary,

Het borstvoedingsgedeelte heb ik net al op SBO forum een stukje over geplaatst. Zullen we het hier maar even over het slapen hebben?

Hoe valt Brian normaal gesproken in slaap? Slaapt hij overdag in de kinderwagen of in de auto wel makkelijker in? Of heeft hij juist de rust van zijn eigen bedje nodig? Heb je wel eens geprobeerd om hem op je eigen bed in slaap te voeden? En dan dus loskoppelen en hem laten liggen als hij eenmaal goed slaapt? Je hebt al eens ingebakerd vertelde je op de chat, hoe heb je dat aangepakt en hoe reageerde Brian? Omschrijf Brian zijn karakter eens?

Wil je je dagindeling en de reacties van Brian op jouw al geprobeerde manieren zo uitgebreid mogelijk beschrijven? Dan willen wij met alle liefde kijken of we je hierin kunnen helpen.

Groetjes Nynke
Deskundige hulp mbt het geven van borstvoeding, vind je op www.borstvoedingsforum.nl (het forum van de SBO)

Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders kan hier op www.borstvoeden.nl.

Offline mama van Brian

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • dit is mijn lachebekkie
Re: Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2006, 13:32:46 »
Om 4 uur wordt hij meestal wakker dan voed ik hem bij ons in bed.
Hij lat dan meestal zelf los en leg ik hem in bed.
Als brian vind dat hij niet genoeg heeft gehad gaat hij huilen wordt ie driftig dan leg ik hem weer aan.
Als ik zie dat hij met zijn handje over zijn gezicht wrijft of door zijn haartjes weet ik dat hij zo in slaap valt ik loop met brian aan de borst naar zijn bed en koppel hem boven zijn bed los.
Hij ligt dan in zijn slaapzak en stop hem strak in.

Om 7 uur of 9 uur komt hij dan weer.
Om 7 uur gaat hij na de voeding terug naar bed en slaapt dan tot 9 uur dan gaan we naar beneden krijgt hij eten even in de box spelen geeft zelf aan als hij het zat is in de box. Gaat geluid maken van haal me ruit moeilijk uitteleggen maar het is niet echt huilen meer jammeren.

Dan even in de wipper dan ga of ik douchen of brian in bad.
dan krijgt hij eten en leg ik hem in bed tot half 2 ( is dan meestal 12 uur als hij erin gaat)
Om half 2 voeding en in zijn wipper tv kijken.

Meestal om 4 uur nog een voeding.
Rond 6 uur pyjam en slaapzak aan voeden loskoppelen boven bed en slapen wordt hij dan wakker dan komt hij niet naar beneden voed hem boven.
Slaapzak houd in het is nacht je moet nu echt slapen ( tuurlijk krijgt hij een schone luier of eten als hij dat nodig heeft maar niet naar beneden)


Als ik dit nu zo schrijf moet ik gelijk nadenken.
ik moet zeggen dat als ik een avonddienst heb gehad ik meestal met zijn badtijden afwijk omdat ik dan zelf laat op gang ben.

Brian is een rustig kereltje maar als hij iets wil kan hij dat goed duidelijk maken met geluid en mopperen.
Als hij niet genoeg heeft gehad zet hij een keel op en zodra hij meer krijgt is hij rustig.
Als brian moe is gaat hij duimen en over zijn haartjes wrijven doet dit ook vbaak bij het drinken.
Tussen de middag gaat brian zonder slaapzak naar bed eerst sliep hij dan 2 uur sinds ander halve maand is dat over.
Hij huilt erg in bed schreeuwt soms  rakt overstuur dan haal ik hem eruit en gaat hij beneden in zijn wipper met iets spelen en is dan tevree lacht veel en kletst.

Als we met de auto rijden of ik ga wandelen valt hij vaak in slaap.

Ik hoop dat ik alles nu een beetje duidelijk in kaart heb gebracht.
Zelf denk ik dat een strak schem volgen mischien een goed idee zou zijn.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2006, 14:35:49 »
Hai Mary,

Bij Renée heb ik gemerkt dat als ze begon te mopperen/jengelen in de box, dat dat haar manier was om duidelijk te maken dat ze moe was. Tuurlijk was ze in een andere houding of andere plaats in de kamer weer even een tijdje zoet, maar dan kreeg ik haar daarna helemaal niet meer in slaap.

Vaak als kindjes gaan jengelen omdat ze afgeleid willen worden (terwijl je al met ze gespeeld hebt) en steeds nieuwe dingen willen zien of doen, dat ze dan al te moe zijn. Een uitgerust kind is meestal een stuk tevredener en relaxter.

Overdag heeft Renée trouwens ook gewoon slaapzakje aan, dat hoort bij ons bedritueel. Denk dat dat ook wat duidelijkheid geeft. Een vaste structuur hebben we hier trouwens niet. Renée gaat naar bed als ze moe is en niet eerder. De ene dag is dat dus eerder dan de andere dag, maar soms kan je de klok erop gelijk zetten. Luister en kijk naar Brian en probeer zijn signalen te gaan "zien".

Het hoeft niet allemaal gelijk goed te gaan, het hoeft ook niet altijd in bed. Ik  heb toen bij Renée het zelf in slaap vallen aangeleerd, maar op een hele rustige manier. Eerst bij haar vermoeidheidssignalen opgepakt, slaapzakje aan, voeden en dan in wandelwagen leggen en rondje lopen. Door het gehobbel viel ze zelf in slaap. Pas nadat dat goed ging, heb ik het in bed ook zo gedaan.

Het is nu al een aardig verhaal geworden, kijk eerst maar eens wat je hier mee kan.

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Martine

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.067
  • Geslacht: Vrouw
Re: Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2006, 16:38:36 »
Hoi Mary,

Wat betreft het slapen is het, zoals Nynke ook al schrijft, belangrijk om bij de eerste vermoeidheissignalen te reageren en hem in z'n bedje te leggen en het naar bed brengen elke keer zoveel mogelijk op dezelfde manier te doen zodat hij al meteen precies weet wat er gaat gebeuren.
Overigens moet ik zeggen dat het slaapritme dat je beschrijft me niet onbekend voor komt. Ook Lucas slaapt maar 1 keer overdag, zo rond het middaguur, en slaapt dan meestal zo'n anderhalf uur. Soms wel wat langer, maar dat is vaker een uitzondering.
Ik heb ook nog een reactie gegeven als aanvulling hierop in je topic op het SBO forum.

Groetjes, Martine

Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2006, 19:21:22 »
he meid, nou ik snap je zorgen wel als ik die curve zie. ik zal proberen die van donna er ook bij te krijgen maar ik ben niet zo'n wizzkid!
het is niet fijn als je kind niet zo lekker groeit, want dan voel je je misschien toch minder als moeder. heb ik tenminste. ik heb de oudste wel 22maanden gevoed en die groeide als kool. maar donna deed er al 5 w over om goed aan deborst te komen, dus dit is al eerder raar begonnen. vind ik tenminste, raar, want in afrika en azie en in de oudheid hebben moeders niet de keuze voor kv, dan is het levensbelang.
ik voel met je mee en hoop alleen maar dat je goede steun aan aan man/familie/artsen. en dat brian blij is! veel bewegen kost id erg veel energie di eniet naar groei kan dan.
ik heb een nog heftiger verhaal met een mooi kersteind: mijn vriendin heeft een dochter van 1,5 jaar. 6w te vroeg, 5 w dismatuur dus eigelijk 11 w te klein. hartoperatie, sonde, en veel spugen. 3 maanden bv gegeven via kolf. fleur eet!!! twee w gelden ontstak de sonde en vriendin heeft hem eruit gehaald en eten aangeboden, ja je moet toch wat! en ineesn eet dat meiske terwijl ze stikt in een kruimel! en laatst was ze dus 150 g in 1 week aangekomen!!! na dat ze zelfs had gepoept!!! ze is nu 7 kilo... en 18,5 maanden... je kunt voor haar die curve niet invullen, want ze had alleen kv al die tijd elke 3 uur... (vriendin is kapot.. ook snachts namelijk).
maar dat kindje beweegt dus ook als een gek, heel wild en raakt daar al har energie in kwijt.
hoe dan ook wat ik wil zeggen, ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen zorgen en niemands zorgen zijn erger of minder erg. je kunt het niet vergelijken. ook niet met afrikaanse babys en zeker niet met hollands welvaren!
ik weet niet zo goed wat ik wil bereiken met dit bericht, maar wel vooral eenknuffel en een hart onder je riem meid!
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux


Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
Re: Advies graag van moeders ipv consultatieburo!!!
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2007, 23:36:44 »
Mary, misschien is wat meer ritme wel een oplossing voor het slapen. Ik heb het dus niet over op de klok kijken wanneer het slaaptijd is maar elke keer dezelfde dingen doen. Dus bijvoorbeeld, wakker,drinken, samen spelen, alleen spelen, bij de eerste signalen van moeheid weer naar bed(al dan niet na nogmaals drinken.

Ik begrijp uit je verhaal niet of je al bijvoed en wanneer. Die momenten kun je ook heel goed in het ritme opnemen.

En ook elke keer dat Brian naar bed gaat hetzelfde ritueel, dus ook overdag een slaapzak aan. Het verschil tussen dag en nacht kun je aangeven door de gordijnen overdag open te laten of 's nachts een klein lampje aan te doen (Bij Emma doen we een rood spookje, van Ikea, aan 's nachts).