User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 110
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Tandpijn  (gelezen 7192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gwendolyn

  • Gast
Tandpijn
« Gepost op: juli 10, 2011, 14:48:20 »
Hoi Allemaal, Ik ben nieuw hier, even voorstellen. Dochtertje van twee jaar (23 juli jarig) en een dochtertje van 3 maanden. Beiden krijgen BV.
Nu zegt mijn dochtertje van twee tandpijn te hebben. BV krijgt zij nog 3 x per dag en krijgt dus vaak na tandpoetsen voor het slapen nog BV.
heeft er iemand ervaring hiermee?
alvast bedankt. Groetjes, gwen

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpijn
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2011, 16:14:32 »
Hoi Gwen,

 :welkom: hier op borstvoeden.nl
Helaas kan ik je hier niet mee helpen, Ik heb hier eigenlijk ook nooit problemen over gehoord.
Maar misschien dat er andere langvoedsters zijn die je wel kunnen helpen

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpijn
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2011, 19:24:25 »
Hoi. welkom op het forum

Als ik van het boek van stefan kleintjes uitga dan zou borstvoeding geen caries moeten veroorzaken. Het is antibacterieel en komt voornamelijk achter in de mond en niet bij de tanden. Zelf heb ik er geen ervaring meer.
succes



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Tandpijn
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2011, 13:47:38 »
Ja hoor daar hebben Renee en ik ervaring mee. Komt niet door het voeden, maar door aanleg.... Eventueel AB-kuur tijdens zwangerschap of uk zelf? Renee heeft meerdere zwakke en gevulde kiesjes, terwijl oudste, ook lang gevoed, heel sterk en goed gebit heeft.

Zou het gewoon even bij tandarts laten bekijken, renee had een gat in haar kies en is zonder verdoving schoon gemaakt en gevuld met soort noodvulling. Maar ze kunnen ook kiesjes sealen.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.