User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 143
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Veerle  (gelezen 119068 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Veerle
« Reactie #135 Gepost op: januari 28, 2009, 21:26:35 »
Hey Daan,

Dat Veerle er niet bij mag zijn, is wel logisch... gepraat over haar kan het beste zonder kinderoortjes. De uitslagen en de bevindingen slaat ze anders op in haar koppie en kan ze straks weer naar een psych om dat allemaal weer te verwerken. Beste is dus toch om haar er zoveel mogelijk buiten te laten, ook als jullie er samen over praten.

Ben benieuwd!!!!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #136 Gepost op: januari 29, 2009, 11:26:42 »
Succes Daan en gezin. ik ben benieuwd!

 :knuf:

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #137 Gepost op: januari 29, 2009, 12:42:31 »
Zo we zijn weer thuis,we hebben een fijn gesprek gehad.
Ze vond dat marco en ik veel sterker overkwamen dan in oktober toen beide kids in het sohia lagen,ze vond dat we echt een vechtersmentaliteit hadden.
Ook vertelde ze ons dat de arts waar we nu bij lopen in het umc behoort tot de beste van nederland dat geeft toch ook weer een goed gevoel.
De iq test was goed gegaan,qua verbaal zit veerle boven het gemiddelde,maar qua automatiseren dan moet je denken vooral aan rekenen zit er een redelijk groot verschil niet onder het gemiddelde maar wel stukken minder.
Het verslag gaat naar de huisarts,kinderarts en naar ons en school moet hier iets mee gaan doen,er kan een leertsoornis zitten en dyselexcie (sorry als het verkeerd schrijf).
Veerle moet nu 2 keer komen dan volgen er andere pyschologische onderzoeken en dan kijken er van achter een glazenwand ook andere pyschologen mee.
Om het plaatje compleet te maken dan hebben we ook op pyschologisch gebied alle testen gehad.
Veerle heeft een iq van 105.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #138 Gepost op: januari 29, 2009, 13:15:37 »
Hoi Daan,

fijn dat het gesprek zo'n goed gevoel heeft gegeven. Mooi ook dat de iq-test zo goed is gegaan. Fijn ook dat Veerle verbaal zo goed presteert, want het is heel prettig voor een kind als je je goed kan uiten. En dat het automatiseren een stuk minder is maar wel boven gemiddeld, dan zou ik me daar geen zorgen over maken. De een is verbaal sterker, de andere met rekenen sterker.

Mooi dat ze ook gaan kijken of Veerle dyslectisch is. Bij mij zijn ze daar pas achter gekomen toen ik 20 was en daar baal ik flink van want dat heeft me zoveel ellende gegeven op school. Nu heb ik trouwens een aangepaste bril met prisma's en die brengt een wereld van verschil. Scheelt ook enorm qua vermoeidheid en hierdoor kan ik me veel beter en veel langer concentreren.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Veerle
« Reactie #139 Gepost op: januari 29, 2009, 15:23:11 »
Hai Daan,

Zo te horen is het een fijn gesprek geweest! Vermoeden ze wel iets van dyslectie? Op zich mag natuurlijk een kind meer aanleg hebben voor taal dan voor rekenen... dus waarom gelijk toch aan dyslectie denken? Ach een test meer of minder maakt ook niet uit... en het is fijn om te weten waar je aan toe bent.

Dat die arts in Utrecht tot de besten behoort, geeft mij een fijn gevoel! Dat wordt vaak niet zomaar gezegd!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #140 Gepost op: februari 02, 2009, 21:37:38 »
Het umc heeft gebeld en Veerle moet weer bloedprikken en krijgt een urine onderzoek,ze gaan nu verder onderzoeken op het gebied van stofwisselingsziekten.
Gelukkig kan Veerle aanstaande donderdag mee naar het umc als we ook met Wouter naar utrecht gaan.
Veerle was behoorlijk overstuur toen ze hoorde dat ze weer moest bloed prikken ik heb haar beloofd dat als ze weer zo goed haar best doet zoals de vorige keer dat ze een cadeautje krijgt

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Veerle
« Reactie #141 Gepost op: februari 02, 2009, 21:39:03 »
Och erm, ik hoop dat het bloedprikken deze keer wel normaal gaat, anders houdt ze er voor altijd een trauma aan over. Succes ermee Daan donderdag, zal weer een drukje dagje worden!

 :knuf:
Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Veerle
« Reactie #142 Gepost op: februari 02, 2009, 21:56:07 »
Balen dat het weer moet... misschien gelijk vragen om meer af te nemen voor nog meer onderzoek?? Dat ze het kunnen bewaren ofzo? Het is niet anders... het moet gebeuren... en als naald eenmaal goed zit, kan het ook vlot gaan. Vraag anders het toverzalfje even van te voren he?

Sterkte met prikken donderdag!!!!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #143 Gepost op: februari 03, 2009, 12:29:33 »
Veerle is thuis,ze heeft koorts klacht over oren en keel,ik durf de huisarts niet te bellen en die moet ik nog bellen de slaap medicatie van chelsea mag in overleg met de mkd arts verhoogd worden.
Gaan we weer,ik heb veerle liever nu thuis dan dat ze donderdag ziek is en niet naar het umc kan

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #144 Gepost op: februari 03, 2009, 12:34:08 »
Beterschap met Veerle!

 :knuf:

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Veerle
« Reactie #145 Gepost op: februari 03, 2009, 12:51:15 »
Beterschap Daan, hopelijk loopt het met een sisser af!

 :knuf:
Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Veerle
« Reactie #146 Gepost op: februari 03, 2009, 15:42:17 »
Oei balen!!! Enneh.. ziek of niet ziek, donderdag gewoon mee lijkt me! Laat maar zien hoe ze dan is!

Beterschap voor je kleine dappere blonde meiske! Enneh... gewoon bellen die huisarts!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #147 Gepost op: februari 03, 2009, 16:02:16 »
Beterschap dus ook maar van hier!! :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Yvonne

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 651
Re: Veerle
« Reactie #148 Gepost op: februari 03, 2009, 20:07:18 »
Veerle, heel veel beterschap meisje!!! Snel weer opknappen.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #149 Gepost op: februari 05, 2009, 16:02:08 »
Veerle heeft bloed geprikt 4 buisjes en ze heeft urine ingeleverd.
Ze was even aan het gillen maar niet zo erg als de vorige keer,hebben we ook weer gehad