User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 112
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Veerle  (gelezen 119047 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #15 Gepost op: oktober 07, 2008, 21:52:17 »
as vrijdag moeten we met veerle weer naar het zkh,naar de kinderart.
krijgen we uitslag van de rest van de onderzoeken,ben benieuwd of ze verder nog iets hebben kunnen vinden dan de bacterie in haar ontlasting.
de juf maakt zich nu ook wat zorgen omdat ze in de klas soms bijna in slaap valt.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #16 Gepost op: oktober 08, 2008, 07:34:06 »
Ach wat zielig voor Veerle dat ze bijna in slaap valt op school. Kan je haar niet deze week halve dagen naar school laten gaan en dan s'middags even een dutje laten doen ofzo?

Heel veel succes vrijdag en ik lees hier de uitslag wel.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Veerle
« Reactie #17 Gepost op: oktober 08, 2008, 08:14:55 »
Sterkte Daan!!! Zou idd ook kiezen voor halve dagen als Veerle haar energielevel zo laag is. Hoop dat de artsen snel wat voor haar kunnen betekenen!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #18 Gepost op: oktober 08, 2008, 15:16:37 »
veerle is vandaag ook thuis gebleven gelukkig moest ze maar tot 11.15uur naar school,maar ze zit in groep3 en ik wil ook weer niet dat ze teveel mist op school

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #19 Gepost op: oktober 08, 2008, 15:18:32 »
Tja de gezondheid gaat dan voor! Ik geef je gelijk hoor dat je haar lekker thuis hebt gehouden.

Groetjes van Marloes

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #20 Gepost op: oktober 10, 2008, 19:11:58 »
hoi,hoi
ze hebben verder niks kunnen vinden bij veerle,haar bloeddruk was nog wel wat aan de hoge kant.
nu gaat het volgende gebeuren veerle wordt na de herfstvakantie een week opgenomen ter observatie er komt een team voor veerle om haar te observeren,een fysiotherapeut en een kinderpyscholoog haar behandelend kinderarts.
heftig allemaal dus.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #21 Gepost op: oktober 10, 2008, 22:04:13 »
He? Opgenomen worden? Pff heftig zeg ja!
Maar waarom observeren door psychologen? Waar denken ze aan dan?

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #22 Gepost op: oktober 10, 2008, 22:06:32 »
ze gaan ook kijken naar haar hele dag indeling en ze willen medische dingen gaan uitsluiten,en dat kan het beste tijdens een opname ze komt op dezelfde afdeling als waar wouter heeft gelegen

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #23 Gepost op: oktober 10, 2008, 22:08:36 »
Poeh, het is niet niks. Hopelijk worden ze er wijzer van.  :zucht:

Hoe bereid je haar voor? Dat lijkt me erg moeilijk.
Sterkte ermee hoor!

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Veerle
« Reactie #24 Gepost op: oktober 10, 2008, 22:17:21 »
pfft dat wordt weer een heftige periode!!!

De combi fysio en psycholoog ken ik wel... Zoiets zit ook in de planning voor Anne. Weet er het fijne nog niet van, maar het heeft te maken met een "verwachtingspatroon" van onze kinderen. Vergelijkbaar met af en toe pijn hebben bij het poepen (aambeien of visuurtje) en verwachten dat volgende lozing weer pijn gaat doen en het dan ophouden. Waardoor het uiteindelijk idd weer pijn gaat doen.

Er is dus wel een oorzaak, maar de psyche van het kind speelt ook mee. Angst voor pijn of angst voor verdriet, kan er voor zorgen dat lijf niet doet wat het automatisch moet doen.

Bij Anne zou het kunnen dat ze uit angst voor pijn haar linkerbeen minder belast, waardoor ze alles verkeerd belast en idd pijn krijgt. Ik moet dat stukje van de molen nog met haar in.... heb gewoon één hoop en dat is dat ze straks pijnvrij door het leven gaat! De fysio is positief en benadrukt iig dat we het niet verkeerd hebben gedaan, maar dat er ergens in het koppie van Anne een knopje om moet. Dat ze moet leren hoe ze zich pijnvrij kan bewegen, zonder overbelasting uit angst voor de pijn.

Lastig uitleggen, aangezien ik de materie ook nog niet helemaal uitgelegd heb gekregen. De fysio die we nu hebben, wil niet dat Anne kan meeluisteren en vertelt het me zo cryptisch dat zelfs ik het niet begrijp... hihi. Binnenkort gesprek met revalidatiearts en zij kan me wel uitleggen wat er nu de bedoeling is.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Veerle
« Reactie #25 Gepost op: oktober 10, 2008, 22:19:24 »
Jeetje joh wat heftig een week opname.
Maar ze gaan dan wel echt goed kijken wat er aan de hand is.
Hoop dat ze er uitkomen en Veerle minder pijn heeft en minder moe zal zijn.

Heel veel beterschap en succes!!
Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #26 Gepost op: oktober 10, 2008, 22:37:36 »
we hebben het veerle al wel verteld en ze reageerde redelijk positief,en was al aan het kijken welke knuffels mee moesten etc,ze kent de kinderarts natuurlijk ook al een paar jaar en is bekend in het zkh,ze is vaak meegweest toen wouter er lag.
maar ik vind het wel moeilijk hoor kan ik weer een kindje achterlaten bij vreemde,ach ja de zusters ken ik wel zo'n beetje van toen met wouter die zullen ook wel denken jullie weer hier?
marco gaat proberen zorg verlof op te nemen en ik ben natuurlijk al thuis dus we komen er wel weer door.
alvast bedankt voor jullie steun

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veerle
« Reactie #27 Gepost op: oktober 11, 2008, 07:29:12 »
Jeetje Daan,

dat is heftig voor jullie allemaal. Het lijkt me niets om je kind een week in het ziekenhuis achter te moeten laten. Wel fijn dat ze eens goed gaan kijken hoe het allemaal loopt met je dochter. Fijn ook dat ze op dezelfde afdeling komt waar jullie vaker geweest zijn. Sterkte en ik lees hier hoe het allemaal loopt.

 :knuf:

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: Veerle
« Reactie #28 Gepost op: oktober 16, 2008, 19:09:46 »
ik bellen naar het zkh waarneer ze opgenomen moet worden zijn ze haar status kwijt en haar kinderarts zit in londen,dus ga ik ermaar vanuit dat het volgende week niet wordt.
degene die vorige week vrijdag achter de balie zat had ons moeten bellen en haar opname in moeten boeken en dat is niet gebeurd en niemand weet wie daar heeft gezeten,dus het blijft spannend waarneer veerle wordt opgenomen

Offline Yvonne

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 651
Re: Veerle
« Reactie #29 Gepost op: oktober 16, 2008, 19:19:19 »
Goh, da's ook balen, zeg. Ik lees net je draadje en wat is het toch heftig voor jullie allemaal. En dan nog zo'n vervelende administratieve fout erbij. Veerle en jullie hebben je toch op de opname na de herfstvakantie ingesteld....Tja, maar je kunt er weinig tegen doen. Hopelijk kan ze dan toch snel terecht.

Sterkte meid!
 :knuf: