User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 58
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: water  (gelezen 6942 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
water
« Gepost op: oktober 07, 2010, 20:09:28 »
misschien een rare vraag,maar wil het toch graag zeker weten.

mijn dochter is nu dus 20 maanden en krijgt de fles (pepti). maar ze krijgt nog steeds gekookt water.
is dat nou gewoon beter of is warm water uit de kraan om een flesje mee te maken ook gewoon prima nu?


Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:water
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:36:39 »
warm water uit de kraan is voor niemand gezond volgens mij
Dus ik zou er geen fles mee maken.
Heet en koud water mixen tot goede temparatuur als het sneller moet?
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:water
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:40:40 »
Ik ben uiteindelijk inderdaad gekookt water met koud kraanwater gaan mengen. (2 koud om 1 gekookt deel voor goede temp)
Mijn man gebruikt wel eens warm water uit de kraan, maar ik kook eigenlijk nog steeds en vul aan met koud uit de kraan.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:water
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:48:33 »
Hai,

Wat ik begrepen heb, is dat je bij direct consumeren gewoon kraanwater mag gebruiken. Ons water is zuiver genoeg. Alleen als je het voor een paar voedingen tegelijk klaarmaakt, is gekookt water beter.

Ik warmde het koude water gewoon op in de magnetrond, ging sneller dan wachten tot het water heet was en deed daarna de poeder er bij in (loste beter op én fles water is sneller warm dan fles melk)

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:water
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2010, 21:54:40 »
Magnetron gaf hier meer krampjes in de darmen, gebruik die dus eigenlijk niet (nu nog niet) voor Bo haar drinken en zo min mogelijk voor haar eten. Maar dat zal per kind verschillen. Ken inderdaad ook kindjes die nergens last van hebben.



Offline mamav2

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 406
Re:water
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2010, 11:05:10 »
is geen rare vraag hoor. Maar zoals al is vermeld kan je prima warm water uit de kraan gebruiken voor een voeding die je meteen geeft. Maak je inderdaad voor meerdere voedingen tegelijk klaar dan zou ik dat niet doen. maar denk niet dat je dat doet. dus je kan prima kraanwater gebruiken, is erg zuiver hier in nederland dus zou het gewoon doen. Makkelijk en snel.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:water
« Reactie #6 Gepost op: oktober 08, 2010, 14:51:17 »
Hallo,

het gaat mij inderdaad om warm water voor voeding die ik gelijk geef,anders blijft het ook niet warm natuurlijk,ja in een thermos.
daarnaast gaat het me meer om voedingen zoals snachts of als ik ergens heen ga,want om dan met een thermos te sjouwen is niet echt heel makkelijk.

iniedergeval bedankt voor de meerdere reactie's.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:water
« Reactie #7 Gepost op: oktober 31, 2010, 00:34:30 »
late reactie
en misschien maakt het niet echt uit maar ik kwam dit tegen

"Kan ik het water uit de warme kraan drinken?
De kwaliteit van verwarmd drinkwater kan veranderen als het door een boiler of geiser heeft gestroomd. Door de hogere temperaturen kunnen metaaldeeltjes uit de leidingen loskomen en zich vermengen met het water. Daarom geldt de gegarandeerde kwaliteit voor koud leidingwater niet voor verwarmd leidingwater. Het waterleidingbedrijf raadt het drinken van verwarmd leidingwater dan ook af. Wilt u toch warm water drinken, neem dan gekookt water"


http://opgewicht.web-log.nl/opgewicht/2006/02/drink_nooit_lau.html
staat ook wat over

Misschien overdreven maar goed dat is aan iedereen om dat zelf te bepalen
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)