User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 79
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Lentekriebels  (gelezen 17804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Lentekriebels
« Gepost op: maart 14, 2011, 18:40:32 »
Beter vroeg dan nooit (al gaat het spreekwoord beter laat dan... ook ruim op) de tuin maar eens ingedoken de afgelopen dagen. Al het onkruid en snoeiwerk moet nog, maar ik heb het leukste klusje gehad!

Eerst achtertuin te grazen genomen (wie weet kunnen we buiten zitten met mijn verjaardag, is al vaker voorgekomen), wat ik niet in één dag afkreeg. Peter heeft ook nog een stukje gedaan, die kon de kans niet laten liggen (normaal is hogedruk ding mijn ding hihi).

Vandaag de voortuin bijna helemaal klaar gekregen, één hoek lag te vol met rommel (houtblokken, en ook nog geen kleintjes, gewoon halve stammen van bijna meter doorsnee) om te kunnen doen... die moet dus nog, maar daar mag eerst Peter gaan ruimen (heeft het daar ook neergezet).

Wat ziet het er weer heerlijk fris en kleurrijk uit! Mijn rug is aan gort, mijn handen willen op dit moment ook niet helemaal meewerken, maar wat kan dit werk je hoofd toch heerlijk leeg maken en voldoening geven!

Als het weer zo blijft, ga ik van de week ook maar eens onkruid wieden en snoeien. Veel leuker dan binnen opruimen en schoonmaken (daar dus ook niet op letten, mocht iemand langs komen om bakkie te doen  ;-) )

Jullie al kriebels????
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2011, 19:43:04 »
Ja, voor het eerst van mijn leven wel. Een nadeel, Cate werkt nog niet echt mee en het is nog net te koud om haar lekker mee naar buiten te nemen en lekker op een kleedje in het gras te leggen. mijn tijd komt nog. Binnen wel aan het rommelen. Slaapkamer "verbouwd", bed verplaatst, ging me er ineens aan ergeren  :hmmm: Gelijk lekker goed schoongemaakt, normaal kun je er toch niet helemaal goed bij, nu dus wel. Verder hoop stapeltjes opruimen die al een jaar liggen om opgeruimd te worden.
Succes met opruimen in je tuin, wat zul je lekker zitten deze zomer.



Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2011, 22:14:53 »
oooo heerlijk is dat he die lentekriebels.....hier nog niet echt in de tuin gewerkt, moet ik binnenkort wel eens mee gaan beginnen.....voor zomergoed is het toch nog net wat te vroeg......

Binnen ben ik al wel goed aan de gang geweest,helaas is daar vooral boven niet veel meer van te zien, ook mede door de vakantie, toch een ander ritme en allebei de kindjes thuis... morgen jasper weer naar de psz dus ga ik als een wervelwind door het huis..weer beetje bewoonbaar maken..

Afgelopen weekend een dressoir opgehaald wat we hadden gekocht via marktplaats, die is in de plaats gekomen van een wandmeubel dus ook daarvoor al veel moeten ruimen, wat een zooi stop je achter deurtjes hihihi....

Lekker genieten allemaal van de lentekriebels...

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lentekriebels
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2011, 22:18:05 »
Foto's????? Jullie eigen slaapkamer?

@Nicole: Ik zag ergens al iets voorbij komen (hyves geloof ik) maar wat heb je nou precies veranderd? Salontafel was ook weggebracht toch? Heb jij foto's van hoe het er nu uitziet???
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2011, 07:51:41 »
we hebben inderdaad een andere salontafel en nu ook een dressoir erbij , zo eentje die we al hadden, nu hebben we er dus 2 en is die grote wandkast eruit, geeft een ruimtelijker gevoel in de kamer omdat het niet meer zo hoog is...

Foto's volgen als 1 kastje gemaakt is waarvan Jasper zaterdag probeerde hoever de deur open kon en dus 2 scharnieren naar de maan heeft geholpen....vanavond even schroefjes halen nog en dan hopen dat de nieuwe scharnieren passen....

 :knuf:


Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2011, 15:51:10 »
Vanmorgen heerlijk gefietst met zijn 4tjes, Floor alles zelf gefietst en we hadden behoorlijk wat gefietst....was ook wel moe toen we thuis kwamen, is nu lekker bij opa en oma spelen en komt na het avondeten thuis...

Vanmiddag ff samen in de voortuin gewerkt, lekker wat primula's in de bakken gezet, beetje kleur in de tuin..bladeren geruimd en geharkt, ziet er nu dus weer lekker fris uit. de ramen zijn gewassen, het houtwerk keer goed afgesopt....

Oooooo heerlijk die lente en het blijft de hele week nog zo ......... :love:

 :knuf:


Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2011, 21:49:59 »
Ik heb een nieuwe keuken gekregen, die moet nog ingeruimd worden, maar vandaag even inkoopjes doen ;)

En de tuin is ook weer onkruid vrij :D

Dus ja ook hier de kriebels ;)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lentekriebels
« Reactie #7 Gepost op: maart 22, 2011, 10:13:38 »
Nieuwe keuken??? FOTOOOOOOOOOS!!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Lentekriebels
« Reactie #8 Gepost op: maart 22, 2011, 11:02:17 »
Ik heb zaterdag een paar struiken gekocht en die moeten de tuin nog in. Eindelijk het eerste groen!!! Vanmiddag is Jochem vrij, gaan we samen planten.


Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #9 Gepost op: maart 23, 2011, 12:24:42 »
Ja als ik mijn foto camera kan vinden ;)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #10 Gepost op: maart 24, 2011, 22:20:22 »
Hier tussen de bedrijven door al hard aan de achterkant gepoetst, tuin opgeruimd.
Al op zoek naar jonge beestjes bij de kinderboerderij geweest, maar die waren er helaas nog niet.

Hopelijk dat ze er wel snel zijn, leuk voor de kinderen en de leuke kiekjes.
 :knuf: Antoinette


Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels nu met foto's van metamorfose huiskamer
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2011, 10:55:12 »
Hier zijn ze dan, gisterenavond even het deurtje gemaakt van het dressoir dus nu is alles zoals het moet zijn.....

Eerst stond hier een grote wandkast, die hebben we dus vervangen door een dressoir, de 2 " kunstwerken" is de verlichting, in de fotolijsten hebben we onderin een ledverlichtings-strip gemaakt, idee van een ikea hacksite gepikt hihi...:



De witte kast van het speelgoed stond eerst tegen de muur aan langs de wandkast, nu dus dwars gezet en hebben de kinderen een eigen speelhoekje :



Bij de zithoek hebben we een andere salontafel, die bestaat uit 2 delen, is zo gemaakt dat je er ook nog een vierkante tafel van kan maken, maar hier staat ie altijd in rechthoek, hebben we net iets meer ruimte er omheen...het groene matje is de strafmat voor Jasper met de kookwekker erbij op de kast hihi



De zithoek, daar is niks aan veranderd:




Ik kon zo snel de foto van de wandkast niet gevonden krijgen zoals het voorheen was, dus jullie moeten het hiermee doen hhihihi.....

 :knuf: Nicole
« Laatst bewerkt op: april 19, 2011, 10:56:51 door Nicole »


Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Lentekriebels
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2011, 22:10:01 »
Leuk om een kijkje te nemen in je huis Nicole.
Wat heb je een gezellig huis. En zo netjes!!
 

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lentekriebels
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2011, 22:32:54 »
Ik had uiteraard wel eerst opgeruimd en Floor zat op school en jasper op de peuterspeelzaal, dus bleef het ook eventjes netjes hihi..



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lentekriebels
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2011, 23:53:59 »
hahaha anders duurt het niet echt lang he??? Is hier ook zo hoor!

Toch wel geinig zo twee dezelfde dressoirs! Staat volgens mij ook een stuk ruimer dan met die hogere kast! En deze salontafel is een stuk handiger dan de vorige... Mijn complimenten!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.