User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 88
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: suikervrij  (gelezen 11917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
suikervrij
« Gepost op: april 04, 2013, 13:32:08 »
Zoals de titel al zegt. Ik heb besloten om suikervrij te gaan. Waarom. om 2 redenen.
Ik deed het al eerder en merkte dat ik mij, na de afkickperiode want ja zo kun je de week wel noemen waar ik nu in zit, veel lekkerder in mijn vel voelde en veel minder nood aan zoet had. en ten tweede, het is de gezondste manier om een paar kilotjes kwijt te raken voor de zomer. (tip  ;-))

Hoe werkt het.
De eerste week (afkickweek) laat je alle toegevoegde suikers weg uit je dieet, dus ook glucose/fructose enz enz. Gewoon normaal fruit eten kan wel alleen niet ineens 5 stuks als je er normaal maar 2 eet of zo. Deze week is niet fijn. dag 3 is echt het dieptepunt bij de meeste en merk je echt dat je af moet kicken, ik schrok hier de eerste keer best van, maar heeft ook mijn ogen geopend.

Na deze eerste week kun je weer wat toegevoegde suikers eten, maar gewoon een beetje opletten want voor je het weet ben je weer verslaafd en is die week voor niets geweest. Ik merkte de vorige keer dat ik ook veel makkelijker 1 koekje kon eten na deze week, en niet gelijk na 1 koekje het gevoel had dat het pak op moest..

Enig nadeel van dit dieet,.... Ik viel de eerste keer zo hard en veel af dat ik niet meer in mijn trouwjurk pastte en binnen 4 weken weer 5 kg aan moest komen omdat hij niet meer verder ingenomen kon worden......
Als dit gebeurd even wat hulp inroepen om je dieet goed op pijl te krijgen en dus zonder suikers voldoende calorieen binnen te krijgen.

Wie doet er mee?? Ik en manlief zitten nu op dag 3. Ik kan het redelijk hebben omdat ik wist wat ik kon verwachten, manlief heeft er wat meer moeite mee zullen we maar zeggen.....



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: suikervrij
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2013, 22:13:01 »
heftig, suikervrij, het zit echt overal in. Succes!


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: suikervrij
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2013, 22:22:36 »
Dag 4 overleefd dus ben nu over de ergste dip heen, begin me langzaamaan steeds beter te voelen.
Als ik weer helemaal fit ben ga ik wel iets minder streng worden hoor, want nu is mijn eetkeuze wel erg beperkt.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: suikervrij
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2013, 21:16:32 »
hoe ging dag zes?


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: suikervrij
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2013, 21:35:55 »
Gaat goed, voel me al fijner. Had het wel even moeilijk toen mijn meiden op verjaardag vandaag een zakje snoep meekregen ik wilde ook  ;-) Verder ok



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: suikervrij
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2013, 11:18:24 »
Suikervrij is best lastig, je zit dan vaak aan producten met zoetstoffen vast en daar ga ik vaak weer van aan de tetter... mijn darmpjes vinden dat nooit zo fijn en mijn omgeving dus ook niet  ;-)

Wat eet en drink jij op een dag dan Natalie? Heb je daar een voorbeeld van?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: suikervrij
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2013, 21:45:20 »
Momenteel is mijn keuze vrij beperkt, dus als ik echt afgekickt ben ga ik weer iets meer toelaten.
Nu Sochtends 1 a 2 boterhammen met bijvoorbeeld, runderrookvlees, kaas, tahin enz.
Tussendoor wat zelfgemaakte popcorn/ fruit/ rijstwafel of zoiets
Tussen de middag 2 tot 5 boterhammen met beleg net als ochtend.
Tussendoor zie ochtend.
Savonds gewone avondmaaltijd, versgemaakt
Tussendoor wisselen van crackertje tot bakje naturelchips, popcorn, stukje kaas/worst, komkommer tomaat salade.. enz.
En eventueel bij honger tussendoor nog een crackertje of rijst/popcornwafel.

en idd, het is best moeilijk echt vrij van toegevoegde suikers te eten want ik heb tussendoor ook brood gehad waar toch wat in zat. Verder zit het bijv zelfs in Ham.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: suikervrij
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2013, 14:17:22 »
Je kan eventueel ook nog bouillon en suikervrije snoepjes toch? Laat je alle chocolade ook weg? Er is volgens mij ook pure chocolade die geen suiker bevat (of super weinig). En hoe zit het met noten???

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: suikervrij
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2013, 15:38:41 »
Noten en zaden kunnen gewoon. alle drop die ik zover gevonden heb bevat sucrose of aspartaan en uiteindelijk ga ik wel weer wat pure chocolade eten met zo min mogelijk suiker maar suikervrij ook nog niet gevonden, ook geen repen waar suiker niet minimaal het 2e ingredient was op de lijst.
Bouillon kan uiteraard. Wil ook nog wat kleine porties lekker gevulde groentesoepen gaan maken als tussendoortje voor savonds. Hoef ik dan alleen nog te ontdooien en op te warmen.
Verder begin ik de goodie koekjes steeds lekkerder te vinden hoe langer ik suikervrij ben ;-)