User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 65
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Zoek de verschillen!  (gelezen 3318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Zoek de verschillen!
« Gepost op: december 21, 2007, 15:40:20 »
Leuk geintje wat Joke ff de chat binnengooide...

zoeken maar

Thanks Joke, ik lag dubbel!
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2007, 20:04:50 »
 ROFL

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2007, 21:17:13 »
Nynke  *banned* stomme goede moggel  :-\




 ;)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2007, 21:27:36 »
hij heeft net de gouden loekie gewonnen....

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2007, 21:29:39 »
Nynke  *banned* stomme goede moggel   :-\

apart voor jou dan  ;)


Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2007, 21:39:31 »
 >:(
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2007, 22:03:23 »
Nynke  *banned* stomme goede moggel  :-\




 ;)

Heb alle media aandacht er niet over gevolgd... alleen iets over beledigend ofzo...
Ik vond dit gewoon geinige verbouwing van ons forum... Apart dat het kan en je krijgt er lachwekkende nieuwe bewoordingen en omschrijvingen mee.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jo jo

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 42
    • ons eigen logje
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2007, 22:17:27 »
 ROFL

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #8 Gepost op: december 22, 2007, 09:32:24 »
@Nynke, dat van die belediging.... er was iemand die aangesproken werd met goeiemoggel.... en dacht dat hij uitgescholden werd voor mongool. Als een ware goeie prater gebruikte die toen zijn vuisten om de spreker antwoord te geven  :o

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #9 Gepost op: december 22, 2007, 12:40:46 »
Hmmm diegene die hem aansprak had dus uiteindelijk nog groot gelijk ook...
Even voor de goede orde, het "uitscheldwoord" associeer ik dus niet met mensen die syndroom van down hebben of anderszins geestelijk anders bedeeld is.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2007, 13:16:17 »
Er is nog een site, www.goeiemoggel.tk  daar kan je stukken tekst typen en die worden dan in goeiemoggeltaal omgezet, dus zo kan je dan snel een berichtje naar iemand typen wat onleesbaar is hihihi.

Groetjes Nicole


Offline Marloes

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 449
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2007, 13:49:40 »
haha Nicole! Die is leuk!

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #12 Gepost op: december 22, 2007, 14:56:00 »
Hmmm diegene die hem aansprak had dus uiteindelijk nog groot gelijk ook...
Even voor de goede orde, het "uitscheldwoord" associeer ik dus niet met mensen die syndroom van down hebben of anderszins geestelijk anders bedeeld is.

Wou het zelf idd niet zo opschrijven dat degene die hem aansprak gelijk had omdat ik niet wist hoe anderen tegenover het woord staan.... ik associeer het geenzins met een geestelijke beperking dus dan kan het wel, maar het kan gevoelig liggen.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #13 Gepost op: december 22, 2007, 15:11:32 »
Klopt, hier op de voorpagina al een keer discussie over geweest en een lid is mede daardoor ook vertrokken hier van de site... Voor sommigen ligt het woord ook heel gevoelig en dat kan ik me ook levendig voorstellen. Denk echter wel dat het afhangt van je ervaringen, hoe je er op reageert.

Ik heb een jongentje (hihi ondertussen al volwassen man, maar voor mij blijft hij mijn kleine... ) in de vriendenkring die syndroom van down heeft... hij scheld andere mensen rustig uit voor mongool, omdat hij dat ook echt als scheldwoord ziet en niet als typering van zijn "aandoening" Voor hem is een mongool iemand die willens en wetens stomme dingen doet, die fratsen uithaalt die niet normaal zijn...

Maar kan me voorstellen dat als je familielid of vriend met het syndroom van down wel constant werd uitgescholden voor mongool, of benoemd werd als "het mongooltje", het dan heel erg gevoelig ligt. Ik vind die benaming denigrerend en absoluut niet voor normale mensen (dus ook mensen die behept zijn met het syndroom van down), maar puur voor mensen die expres asociaal  gedrag vertonen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: Zoek de verschillen!
« Reactie #14 Gepost op: december 22, 2007, 16:12:37 »
vrienden van ons heb net een heel lief meisje gekregen dat Down heeft en dat meisje is echt geen mongooltje.
Zij is hun prachtige dochter die nu ruim een maand oud eindelijk thuis is (voor de kerst!!!) na wegvallen, reanimatie en 2 heftige hartoperaties.
Wie het in zijn hoofd haalt om hun meisje een mongool te noemen omdat ze Down heeft krijgt denk ik heel wat te stellen met de papa&mama (en grote broer en verder familie en vrienden etc).

Zelf vind ik het idd meer van toepassing op iemand die denkt dat die er vooruit gescholden wordt omdat die goeiemoggel niet verstaan heeft en er dan maar op los begint te slaan  ::)