User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 112
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek  (gelezen 12951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xandra51

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 23
Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Gepost op: november 07, 2010, 20:31:51 »
De titel zegt het al, ik heb het bijna allemaal meegemaakt.
Reden genoeg om me hier eens te melden, tips te krijgen en te geven.
Ik zal mezelf voorstellen en uit proberen te leggen wat mijn situatie is.

Ik ben mama van 2 kindjes, de oudste is nu bijna 3.
Hij was een slechte drinker, onvoldoende techniek en kracht.
We hebben een poging gedaan met een tepelhoedje en zijn naar de haptonoom geweest maar dit mocht niet baten.
In de kraamweek gestart met full-time kolven en wilde daar mee doorgaan tot hij 3 maanden was.
Met 10 a 11 weken werd hij echter steeds zieker (had al uitslag vanaf 3 weken en ik nam toen al geen melk meer),
en bleek uiteindelijk dat hij ernstig allergisch was voor melk en ei. (inmiddels ook pinda en noten). Hij reageerde ook als ik histamine vrijmakers at.
Omdat er géén, en dan bedoel ik letterlijk 'geen' voeding was waar hij tegen kon moest ik verplicht op dieet en doorgaan met kolven.
Naast een slechte drinktechniek bleek hij dus ook allergisch, en had hij onrijpe darmen waardoor hij niet tegen kunstvoeding kon.
Zowieso heeft hij voedingsproblemen. Hij is nog net geen 'nee'-eter, maar het scheelde niet veel.
Uiteindelijk heb ik gekolfd tot 11,5 maand, toen pas kon hij Neocate verdragen.
Deze maanden waren zwaar. Ik kreeg amper een tsr en oxytocine spray werkte amper.
Om mijn productie op orde te houden zat ik in het weekend vaak 11x te kolven.
Ik wist dan ook zeker dat het met de 2e anders zou gaan....
Ik zou wel BV gaan geven, want dat zou de kans op allergie verminderen, maar zij zou wel bij mij leren drinken!!!

Zij werd geboren op de dag dat ik was uitgerekend en hapte direct goed aan.
De verloskundige was trots op haar, zo goed als ze het deed.
Mijn eigen gevoel klopte echter niet....
Ik voelde niet dat ze een tsr opwekte, maar goed, het was de 1e dag, wellicht dat dat nog kon komen?
Nadat de kraam en later een andere verloskundige me niet geloofde heb ik in uiterste wanhoop na 1,5 zelf een lactatiekundige opgebeld.
Zij kwam direct de volgende ochtend en was zeer beslist; zij dronk goed, het lag aan mij, ik had te weinig melk.
Hoewel ik dat geloofde (ik had genoeg ervaring met de oudste om dit te kunnen voelen) was ik ervan overtuigd dat dit kwam omdat mijn dochter dit niet voldoende opwekte. Dus heb ik een haberman speen gekocht (tegen advies lactatiekundige in) en haar daarmee de gekolfde melk gegeven.
Na 2x 45 minuten proberen op de makkelijkste stand had ze 30 ml gedronken. De lactatiekundige gaf haar fout toe, het ging hier om een kind dat bijna aan stille ondervoeding had geleden maar dit maskeerde door haar hoge geboortegewicht van 9,5 pond.
Direct kregen we hulp: ik moest fulltime gaan kolven om productie te krijgen en mijn dochter kreeg therapie om haar spieren los te maken en de drinktechniek te leren. Met 7 weken dronk ze volledig bij mij.
Ik was gelukkig!!!

het was echter van korte duur. Na 3 a 4 weken volledig BV geven kreeg ik zomervakantie en kolfde ik dus niet meer tussendoor af (volgens 7-5-3 schema) maar dronk zij alle voedingen bij mij. Ze kreeg regeldagen-regelweken: Ze heeft letterlijk de volgende 6 weken geregeld. Tot 12 voedingen op een dag, weer terug 'snachts... Uiteindelijk was ik het zat, heb mijn gezin de deur uitgezet en ben 3 dagen gaan kolven. Zij kreeg voedingen met de fles en dronk weer 6x per dag en sliep wederom door.... wellicht was haar drinktechniek toch nog niet optimaal genoeg???

Na de zomervakantie kolfde ik bijna alle voedingen (ze was te ongeduldig geworden om bij mij te drinken. Ik kolf 60 ml per borst en zij drinkt 200 ml in dezelfde tijd...). Maar goed, we gingen er van uit dat we met 6 maanden over konden op kunstvoeding.
De allergoloog had haar inmiddels getest en geen allergieën gevonden.

Je snapt het al... provocatie met dieetvoeding is mislukt. En dat op het moment dat ik net de griep heb gehad en de diepvries leeg is. De komende maanden 'mag' ik eerst vaste voeding gaan introduceren en 1x per maand gaan we testen of ze tegen Nutramigen kan.
Dus nu zit ik weer terug aan de kolf.

Hoe is het mogelijk? 2x verkeerde drinktechniek, 2x fulltime kolven, 2x onrijpe darmen, 2x op dieet voor mijn kind....
Ik heb mezelf inmiddels maar omgedoopt tot 'kolfdier' ipv 'zoogdier'.... meer kan ik er niet van maken.

Graag praat ik hier met jullie mee om lief en leed te delen.




Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2010, 21:45:07 »
hoi Xandra,

Wat heb jij een pech qua borstvoeding en allergie zeg, met 2 kindjes nog wel ,het verhaal fulltime kolven ken ik ook van mijn oudste en gaat veel tijd in zitten maar alles voor het goede doel dacht ik toen ook, hier gelukkig geen allergieen in het verhaal...

Qua allergie kan ik je dus niet helpen, hoop alleen voor je dat je jongste snel rijp geneog is om de allergievoeding te kunnen verteren....

Welkom trouwens op dit forum, hopelijk kan je hier je verhaal kwijt, er zijn hier genoeg ervaringen met allergien..

Groetjes Nicole


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2010, 22:50:05 »
Hey Xandra,

Welkom! Wat een verhaal en wat een ellende! Balen dat het zo'n gevecht moet zijn!

De onrijpe darmen zullen waarschijnlijk met de allergie te maken hebben, als er allergenen binnen komen, kan dit de darmwand beschadigen. Zo ga je van kwaad tot erger, omdat die geïrriteerde darmen weinig kunnen verdragen. Ik vind het knap dat je door bent gegaan! Wat zal jij doodop geweest zijn! Het gestress en de pressie... pfft knap hoor!!!!

En dan met de tweede weer zo'n gevecht! Trek je het nog een beetje? Kan je nog blij zijn en van de kinderen genieten? Lijkt me erg lastig!

Als ik het verhaal over je tweede ukkie lees, bekruipt me het gevoel dat je alles tegelijk hebt willen doen en dat doet vaak niet veel goeds. Snap het wel, heb het ook bij mijn tweede meegemaakt.... en ben blij dat jouw tweede ukkie nog steeds borstvoeding krijgt (mijn tweede is met 4 maanden over gegaan op fles en ik kreeg niet genoeg gekolfd)

Ik hoor jou over regelweken praten en bij mij schiet gelijk de viermaandendip in gedachten. Die duurde hier ook zo lang, maar met jongste heb ik me er doorheen gebeten. Wellicht was ze met de fles wel weer gaan doorslapen en op minder voedingen uitgekomen, maar heb dit keer tanden op elkaar gezet en doorgegaan met live voeden. Dit heeft het live voeden gered (waar het met de middelste stuk gelopen is)

Is het aanleggen echt goed gegaan? Hapt ze echt goed aan? Meer ondertepelhof en iets minder boventepelhof? Stimuleert ze de borst echt goed? Ik vraag het me af, aangezien het bij jou beter gaat met tussendoor kolven.

Ik baal ontzettend dat er geen dieetvoeding is die past bij jouw ukkie! De nutramigen bevat nog soja (olie als ik het me goed herinner) en de neocate is pas sojavrij vanaf één jaar (de advanced, als ze dat niet weer veranderd hebben) Voor zover ik weet, is dat het verschil tussen de nutra en de neo, maar er kan natuurlijk ook nog verschil zitten tussen de koemelkeiwitten (verknipt, zover dat het niet herkenbaar mag zijn)

Het zou jou nu kunnen ontzien, om weer de voedingen op te kunnen bouwen, zonder dat je kleintje te kort heeft. Ik vertrouw er wel op dat je lichaam haar best doet om jouw ukkie voldoende voeding te geven, maar het zou voor jezelf een stukje rust kunnen geven. En juist die rust heb je nodig om de melkproductie te laten vloeien.

Hoe voel jij je? Trek je het nog? Krijg je hulp en steun van je omgeving? Ik lees jouw verhaal en krijg ontzettend de neiging om je te knuffelen! Wat knap dat je het nog steeds trekt... je hebt het echt niet makkelijk!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline xandra51

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 23
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2010, 16:50:15 »
Wat een lieve reacties!

Ik trek het nog net. Ben wel ongelofelijk moe.
Moe van 11 maanden op dieet ( eerst preventief vanaf 5 maanden zwangerschap een heel streng dieet en later om alle voedingsmiddelen 1 voor 1 te introduceren).
Moe van om de 3 uur kolven zodat ik nooit eens een dag lekker kan winkelen ofzo omdat je altijd moet plannen.
Moe van het feit dat mijn 2 kindjes altijd mama's aandacht willen als ik net rustig moet blijven zitten aan de kolf. Moe van de verhalen hoe fijn, goed, gemakkelijk en vooral natuurlijk borstvoeding wel niet is.

En anderszijds ben ik blij dat ik weet wat er met mijn kindjes is. Dat ik, ook al kost het me moeite, ervoor kan zorgen dat ze gezond en gelukkig zijn. Ik heb echt medelijden met huilbaby mama's die niet weten wat er aan de hand is. En dus wel met de handen in het haar.

En ik ben blij met mijn vrienden die me snappen, mijn vent die het huishouden runt en de kinders op sjouw neemt als ik ff moet regelen en m'n baas die me soms gewoon een extra middag in alle rust laat kolven thuis zodat de productie op peil blijft.

Overigens heb ik inmiddels m'n productie weer op een kleine liter teruggebracht en probeer ik nu na de ochtendvoeding nog 4x te kolven (ipv 6x). Ik hoop dat ik stabiel blijf qua mililiters!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #4 Gepost op: november 10, 2010, 14:41:12 »
Als het lekker loopt met de borstvoeding is het een fantastische ervaring, maar als je zoveel tegenslag hebt als dat jij het voor je kiezen hebt gehad, is het gewoonweg afzien! Ik vind het super dat je het alsnog volhoudt! Mijn complimenten!!!!

Met een beetje geluk wordt jouw productie binnenkort stabiel genoeg om eens een keer over te kunnen slaan. Zodat je wel een keer zonder zorgen, zonder kolven, een paar uur kunt winkelen! Is het misschien een optie om domperidon te gaan gebruiken? Dit kan je productie stimuleren en dipjes opvangen. Overleg het anders eens met een goede lactatiekundige. De dames waar ik veel ervaring mee heb en echt mijn hand voor in het vuur kan steken (en waarvan ik weet dat ze ook nog eens via internet moeders helpen) zijn Chella Verhoeven en Gonneke van Veldhuizen-Staas.

Onze kindjes weten heel goed wanneer we even minder tijd of gelegenheid hebben! Het is ook vaak bal tijdens het koken of als je net aan de telefoon zit. Ooit leren ze even geduld te hebben, maar dit moet natuurlijk wel geoefend worden. Probeer het te zien als oefening... een leermoment voor de kinderen, juist door het zo te bekijken, kon ik mijn irritatie een beetje voor zijn.

Fijn dat je vrienden en een partner hebt die je steunen!!! En wat een super werkgever heb je! Dat maakt het allemaal net even draaglijker! Maar al met al, blijft het een hele opgave en heb je ook je uitlaatklep nodig. Kom hier maar gerust even "klagen" of onze schouders lenen hoor! We hebben allemaal onze rottijden gehad en begrijpen heel goed hoe je je voelt!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2010, 22:23:00 »
ik kan me je vermeoidheid best voorstellen, wat moet jij hard werken voor je bv en de aandachtvragende kindjes, niet altijd een handige combi, ik was " blij" dat ik destijds toen ik fulltime kolfde maar 1 kindje had en het goed te plannen was met kolven als zij sliep of rustig lag te spelen..

Hoop voor je dat je productie nu stabiel blijft met het minderen van het kolven, scheelt je toch weer wat tijd op een dag dat je niet hoeft te zitten...en tijd hebt om andere vooral leuke dingen te doen...

Vind het knap van je dat je dit allemaal nog vol houdt.... :goed:

Fijn dat je omgeving ook repsect heeft voor jullie situatie. scheelt ook al een hele hoop je hoort zo vaak anders !!

Groetjes Nicole


Offline xandra51

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 23
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #6 Gepost op: november 11, 2010, 22:41:21 »
Heb toen ik aan het kolven was voor de oudste eens het volgende stukje geschreven:

Ik beschouwde mezelf altijd als mens, of als ik het heel erg 'biologisch' wilde beschrijven, als zoogdier. Ik dacht dan ook dat als ik een kind zou krijgen deze functie van mijn lichaam automatisch in werking zou treden. Of het nu aan mijn kind ligt, of aan mijn lichaam... ergens liep het niet helemaal lekker met de borstvoeding en besloot ik, midden in de kraamweek, te gaan kolven. Dit is inmiddels 5,5 maand geleden en na uren aan het kolfapparaat te hebben gehangen durf ik wel toe te geven dat ik mijzelf inmiddels toedeel bij de diersoort 'Kolfdieren'. Deze groep kenmerkt zich door zich meermaal daags af te zonderen op een rustige plek met mogelijkheid tot het benutten van het elektriciteitnetwerk. Tijdens deze afzonderingsperiode klinkt er vanuit die ruimte een geluid van een ouderwetse printer. De kolfdieren worden het liefst niet gestoord tijdens deze bezigheid en bovendien verstouwen ze enorme hoeveelheden voedsel per dag...
Vandaag weer zo'n dag. 7 boterhammen, een pistoletje, een bord soep, salade, banaan, appel en krentjes. Halve zak chips als toetje en NOG steeds honger  :hmmm: morgen maar weer eens 2 borden stamppot met worst doen denk ik..   :haha:
 

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2010, 23:15:45 »
De functie is actief, alleen de manier waarop is anders... Kolven is niet mijn ding, ik heb ontzettend veel bewondering voor moeders die dat zo vol overtuiging blijven doen voor hun kind! Mijn respect heb je!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline xandra51

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 23
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #8 Gepost op: november 12, 2010, 00:04:07 »
Hoi Nynke,

Bedankt voor je berichtjes en lieve woorden.
Kolven is eerlijk gezegd ook niet zo mijn ding, maar ik heb weinig keus.

De ochtendvoeding geef ik nu nog live, in het donker en volledige stilte. Als ze afgeleid wordt stopt ze met drinken dus doen we zo stil mogelijk.

In tegenstelling tot haar broertje hapt ze wel goed aan, daarom was in het begin ook iedereen ervan overtuigd dat ze goed dronk. Ze laat echter vrij vaak het vacuüm los en zet weinig kracht. En dat in combinatie met het feit dat haar verhemelte vrij hoog ligt waardoor ze moeilijk een krachtige tongbeweging kan maken zorgt ervoor dat mijn kleine dame alleen bij me kan drinken als ik 'overstroom'...
En dat is dus alleen na een nacht slaap, want helaas gaat het verder druppelsgewijs bij mij.

Ik zal inderdaad binnenkort weer eens langs de huisarts gaan voor spray enzo. Vooral savonds duurt het opwekken van een tsr ( de 2e en 3e keer) soms wel erg lang.
Goed dat je me hierop wijst.
Groetjes!

Offline xandra51

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 23
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #9 Gepost op: november 12, 2010, 19:02:53 »
Vandaag weer zo'n dag dat ik het niet meer zie zitten...

De afgelopen week heb ik de ochtendvoeding live gegeven en daarnaast om 7/11/4/10 uur telkens krap 200 ml gekolfd.
Dus bijna een liter in totaal.

Vanochtend wilde ze niet bij me drinken, dus ik ben meteen gaan kolven; de opbrengst:
07.00: 230 ml
10.00: 170 ml
13.00: 120 ml
16.30: 120 ml
Telkens een half uur bezig en het schiet gewoon niet op!

Als ik nou niks doe dan 'denkt' m'n lijf weer dat de 900 die ik vandaag haal de nieuwe standaard is en komt er morgen geen druppel meer uit dan dat.
(helaas al te vaak meegemaakt, ik val heeeeel snel terug)

Dus het vooruitzicht op weekend is verkeken en mag ik weer gaan 'clusteren', om de 2,5 uur kolven en weer een dag naar de kl***.
Ben even verdrietig...


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #10 Gepost op: november 12, 2010, 23:47:25 »
Hey Lieverd,

Probeer jezelf nou ook even voor ogen te houden dat een tegenvallende opbrengst extra stress en druk bij jou neerlegt. Door die stress en druk, stroomt de melk steeds minder makkelijk. Maar... dit betekent niet, dat het er niet is!!!! Het wil er alleen op dat moment niet uit. Hoe moeilijk ook, probeer te ontspannen en ergens anders aan te denken.

Ze is nu zes maanden oud, heeft die liter eigenlijk niet eens meer nodig. Probeer je te ontspannen meis, als ze niet genoeg (naar haar maatstaven) borstvoeding krijgt, zal ze meer bijvoeding gaan accepteren. Juist nu, vanaf zes maanden, zou er een stukje ontspanning moeten kunnen komen.

Je redt het wel!!! Ik vind jouw kolfopbrengst fantastisch! Ik kolfde echt stukken minder!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #11 Gepost op: november 14, 2010, 00:54:16 »
Ik zit even mee te lezen en vind het echt erg vervelend voor je dat jouw lichaam zo snel reageert op vraag en aanbod. Elke druppel telt gewoon...
Heb je het boek: Making more milk wel eens gelezen? Ik heb het gekocht bij Bol.com en is een echte aanrader.

Heb je al wel eens Domperidon gebruikt? Het zou kunnen zijn dat je net dat extra beetje melk aanmaakt. Je moet het wel via de huisarts uitvragen.

Mocht je meer info willen over Clusterkolven, kijk dan hier Clusterkolven ofwel PowerPumping

grt,
Chella, LK IBCLC
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Offline xandra51

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 23
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #12 Gepost op: november 14, 2010, 10:30:24 »
Ben vrijdag naar de huisarts geweest en krijg geen Domperidom. Hij durft het niet aan, heeft er nog 3x de boeken op nagelezen. Heb wel syntocinon spray gekregen dus dat scheelt me in de tijd savonds.

Zal eens gaan inlezen op het onderwerp, want vraag en aanbod geldt bij mij zeer nauw. 100 ml extra opwekken kost me 3 dagen 'om de 2 uur en ook snachts' en vorige keer stoppen/ afbouwen na een klein jaar was in 2 dagen gepiept! Er kwam gewoon nog maar 10 ml uit na 2 dagen afbouwen waarbij ik geen 7-5-3 hanteerde maar enkel 10 min kolfde)
Sowieso heb ik nooit dat kriebelige gevoel waar sommige moeders over schrijven, maar dus ook na dat rigoreus stoppen nooit meer gevoeld.

Gister 940 ml gekolfd, om de 2,5 uur en met extra slaapje overdag.
Mijn meisje heeft daar inderdaad net genoeg aan, maar als ik minder geef komt ze snachts weer.
Wel lastig omdat zij inderdaad sneller lijkt te gaan met vaste voeding en ik in mijn hoofd nog de schema's van m'n zoon heb zitten die dus met 1 jaar nog vrijwel alleen melk dronk, en niet meer dan een boterham en halve portie fruit als vast voedsel op een dag binnenkreeg.
Zal proberen het een beetje los te laten ;)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #13 Gepost op: november 14, 2010, 20:08:28 »
Wellicht dat je huisarts het wel wil voorschrijven als jij een advies van lactatiekundige IBCLC op papier hebt staan? Een advies met aanbevolen dagelijkse dosis? Kan me voorstellen dat je huisarts de bijwerking van domperidon wel kent, maar niet weet hoe hij dat voor jou ten positieve kan inzetten.

Misschien is je dochter straks wel met minder tevreden, of wil ze eventueel wel wat anders drinken tussendoor, wat misschien geen invloed heeft op jullie nachtrust??

Fijn dat de syntocinon goed werkt bij je! Dat tintelende gevoel kan (maar hoeft niet) voelbaar zijn tijdens de toeschietreflex. Je krijgt immers wel een toeschietreflex.

Het kan gewoon een stuk lastiger zijn om een stabiele productie te krijgen (en te houden) met de kolf, maar het kan ook gewoon jouw manier zijn.. sommige moeders hebben veel meer moeite met hun productie stabiel te houden dan andere moeders. Petje af voor je doorzettingsvermogen!

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re:Full time kolven, voedingsproblemen, allergie en slechte drinktechniek
« Reactie #14 Gepost op: november 15, 2010, 21:38:58 »
Mijn meisje heeft daar inderdaad net genoeg aan, maar als ik minder geef komt ze snachts weer.
Wel lastig omdat zij inderdaad sneller lijkt te gaan met vaste voeding...

Mag ik uit bovenstaande opmerkingen aannemen dat jouw dochter al vaste voeding krijgt? Hoeveel geef je haar en wat is de volgorde van voeden? Eerst vast en dan MM of eerst MM en dan vast?

grt
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl