User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 118
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Hoe regeldagen 4 maanden combineren met werk?  (gelezen 9662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Francisca

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 3
Hoe regeldagen 4 maanden combineren met werk?
« Gepost op: januari 02, 2012, 13:52:27 »
Hoi allemaal,

mijn zoontje van 4 maanden drinkt sinds 2 dagen ineens veel vaker dan daarvoor; om de 2,5 a 3 uur ongeveer (ook 's nachts...) terwijl het overdag om de 4 uur was en 's avonds en 's nachts 5,5 uur.
Ik vermoed dus dat hij aan het regelen is, en dat vind ik prima alleen krijg ik op mijn werk niet de benodigde hoeveelheid melk bij elkaar gekolfd... hij drinkt flessen van ong. 170 ml en voorheen kon ik er 2 meegeven naar de creche maar nu had ie nr 2 al om half een op terwijl ik met kolven pas 230 ml bij elkaar heb (heb zelfs al een extra kolfsessie ingelast omdat ik hier al bang voor was).

Mijn vries-voorraadje word nu aangesproken maar ik vrees dat ik het daarmee niet lang meer red... misschien morgen nog (als ik vanavond nog eens extra kolf) maar daarna is het gewoon op. Ik wil niet graag een kunstvoeding introduceren, opzich niet zoveel op tegen maar ben bang dat als ik dat nu doe het ten koste van mijn productie gaat.

Hoe lang kunnen die regeldagen duren?? Iemand ervaringen / tips? Vast bedankt voor reacties!

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe regeldagen 4 maanden combineren met werk?
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2012, 20:46:47 »
Hoi Francisca,

 :welkom: hier op borstvoeden.nl

Hoeveel dagen werk je op dit moment?
Heb je de kans om 1 dag alle rust voor jullie samen in te lassen, dat je vaak kan aanleggen en zelf ook tot rust kan komen. Dit wilt vaak ook al helpen.
Als je niet alle dagen in de week werkt, zou je op je vrije dagen tussen je voedingen door of na de ochtendvoeding ook nog even kunnen kolven om je voorraad bij te vullen.
Het is verstandig om nu ook op de regelmaat van je voedingen te gaan kloven, en zelfs thuis nog een keer extra. Misschien dat het dan lukt om wel weer aan de vraag te voldoen. Hoe vaker je kolft/voedt, zul je zien dat je ook meer gaat produceren, ook wel het vraag-, aanbodprincipe genoemd.

Ik hoop dat je zo al iets verder bent geholpen, mocht je nog verdere vragen hebben, hoor ik het wel.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Francisca

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 3
Re:Hoe regeldagen 4 maanden combineren met werk?
« Reactie #2 Gepost op: januari 04, 2012, 09:12:56 »
Hoi Antoinette,

bedankt voor je reactie!
Ik werk momenteel 3,5 dag. Vanmiddag en morgen ben ik vrij dus ga ik inderdaad eens alle tijd nemen om Mees zo vaak mogelijk aan te leggen. Ik merk dat het al wat minder vaak wordt; gisterenavond al een keer lekker 5 uur ertussen gehad. En toen ook wat extra gekolfd.

Nog een vraagje; Mees is een reflux-baby (verborgen) en zit daarvoor aan de losec en tot vorige week gaven we ook nutriton. Nu zijn we daarmee gestopt omdat het veel beter gaat; en gelukkig heeft het stoppen geen extra klachten opgeleverd maar is ie wel ongeveer toen in de verhoogde vraag geschoten. Kan dat iets met elkaar te maken hebben?? Ik dacht van niet, omdat nutriton toch geen calorien bevat maar aan de andere kant blijft de voeding zonder nutriton wat minder lang in zn maagje. Weet je daar toevallig wat over?

groetjes Francisca

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe regeldagen 4 maanden combineren met werk?
« Reactie #3 Gepost op: januari 04, 2012, 09:24:12 »
Hoi Francisca,

helaas heb ik geen ervaring met de Nutriton, kan je daar dus ook niet mee helpen. Misschien dat er nog wel andere dames zijn die er wel ervaring mee hebben en je kunnen helpen.

Zo te horen ga je langzaamaan weer de goede kant op met de voedingen.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe regeldagen 4 maanden combineren met werk?
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2012, 10:51:14 »
Het zou de verhoogde vraag kunne veroorzaken, maar er kunnen ook zoveel andere oorzaken zijn. Als hij door het stoppen met de nutriton toch weer oprispingen krijgt, zou hij daarom vaker kunnen drinken en wat minder per keer om hier minder last van te hebben. Minder vol buikje is minder oprispingen.