User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 111
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Melk hoe mee naar de opvang?  (gelezen 5654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MamaTQ

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Melk hoe mee naar de opvang?
« Gepost op: juli 28, 2011, 13:37:35 »
Over een maandje moet ik weer gaan werken dus we zijn al druk aan het oefenen met kolven en voeden met de fles. Gelukkig gaat het meestal goed al is Thijn soms wat kieskeurig, vooral wat temperatuur van de melk betreft. Hij wil de ergste honger wel stillen met melk uit de fles, maar zodra er wat in zijn buikje zit gaat hij spelen met de speen in zijn mond. Eventjes wachten helpt niet want dan koelt de melk af en dan hoeft hij 't al helemaal niet meer. Opwarmen in kleine beetjes van max 50cc. helpt wel wat, maar niet alles.

Nu vraag ik me af wat straks het handigst is wanneer bij naar het kinderdagverblijf gaat. Wanneer ik hem 3flesjes met zo'n 150-160cc mee geef en het koelt af moet al die melk weggegooit worden als hij het niet opdrinkt. Dat is natuurlijk zonde. Maar om nou 9 flesjes met kleine beetjes mee te geven is natuurlijk ook niet handig...
Heeft er iemand goede tips?

Groetjes Jannie

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Melk hoe mee naar de opvang?
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2011, 13:41:46 »
3 flesjes meegeven en dan een apart flesje voor het drinken zodat ze het zelf kunnen doseren??
Zo doe ik het met de gastouder, maar weet natuurlijk niet of dat op de kinderopvang ook gaat werken.
succes, en bedenk, wat ze op de opvang niet uit de fles drinken, halen ze later wel in (extra avond en nachtvoedingen)



Offline MamaTQ

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Melk hoe mee naar de opvang?
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2011, 19:35:53 »
Dat is inderdaad een goed idee. Dan kunnen ze het inderdaad zelf doseren.
Wel een geruststellende gedachte inderdaad dat als hij minder drinkt op het kinderdagverblijf, hij het met wat extra voedingen later weer inhaalt. En stiekem wel fijn om wat extra 'samen' tijd te hebben na een hele werkdag apart!

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Melk hoe mee naar de opvang?
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2011, 19:53:13 »
Mijn kleine dame heeft in eerste instantie goed gedronken uit de fles, maar nu weigert ze regelmatig vriezermelk.
Koelkastmelk gaat dan netaan, maar daar heb ik geen gigantische voorraad uiteraard. Dus zij haalt ook regelmatig in savonds, en zoieso, ookal heeft ze net een grote fles op, als ik thuis kom 'moet' ze eerst even mammatanken, hihi.
Als ik savonds (1keer per week) school heb gehad ben ik er altijd blij mee, word er lekker duf van en anders kan ik echt uren niet slapen omdat mijn hooft nog doormaald na de les



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Melk hoe mee naar de opvang?
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2011, 23:04:39 »
En stiekem wel fijn om wat extra 'samen' tijd te hebben na een hele werkdag apart!


Alleen jammer dat ze dat niet netjes tussen 8 en 10 doen, maar liefst 10x op de ongunstigste momenten van de nacht hahaha.