User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 89
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Heeft iemand ervaring met bv-pauzes?  (gelezen 5672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trijn

  • Gast
Heeft iemand ervaring met bv-pauzes?
« Gepost op: februari 01, 2007, 21:53:51 »
Het zit zo:

Ik ben momenteel zwanger, uitgerekend voor 4 maart. Als alles verloopt hoe ik het wil (als ik niet meer ziek wordt de komende 2 weken) dan moet ik pas weer gaan werken op 8 juni. Ik werk 3 halve dagen in de week en 2 volledige dagen. Maar op de volledige dagen heb ik wel een middagpauze van  12.05u tot 14.20u. Ideaal dus om heen en weer te rijden om bv te geven. Aangezien ik in het onderwijs werk en de grote vakantie begint op 1 juli hoef ik dit maar 3 weken te doen. Waarschijnlijk zelfs iets minder (1,5 week), want, eens de examens beginnen hoef ik helemaal niet meer te werken in de namiddag (eigenlijk wel, maar examens verbeteren doe ik thuis). Enkel de laatste 3 dagen van juni moet ik dan weer volledig op school aanwezig zijn.

Maar ik ben van plan om bv op verzoek te geven.Gaat het dan lukken om plots 3 weken onder de middag verplicht bv te drinken? Ik wil graag 6 maanden volledig bv geven, zonder bijvoeding en heb niet heel veel zin om te kolven. Dit leek me de ideale tussenweg. Heeft iemand hier ervaring mee?



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Heeft iemand ervaring met bv-pauzes?
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2007, 23:17:05 »
Hai Trijn,

Poeh, daar vraag je me wat... ik ben bewust thuisblijfmoeder... Denk dat je naar zo'n periode wel toe moet werken als je het perse op die manier wil.... maar mijn ervaring is, dat je de eerste paar maanden best wel stuwingsmomenten hebt, waarop je met alle liefde gaat kolven! Dan heb je dus wel een voorraadje om het ook in die korte periode gewoon op verzoek te doen! Dan kan je tussen de middag gewoon op jouw verzoek voeden en degene die op je ukkie past er een beetje rekening mee laten houden (op zijn/haar verzoek tussendoor misschien nog flesje als je kleine normaal ook halverwege de ochtend drinkt bijvoorbeeld) net genoeg om het te redden tot je tussen de middag thuiskomt... is dat een idee?

Weet niet of het werkt, maar als ik een vergadering had 's avonds, ging het vaak op deze manier. Even een paar slokken via een flesje (afgekolfde mm) en dan trok ze het precies totdat ik er weer was.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Martine

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.067
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heeft iemand ervaring met bv-pauzes?
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2007, 09:23:22 »
Hoi Trijn!

Ik denk op zich dat het best wel zal lukken om je kindje tussen de middag aan de borst te laten drinken. Mijn ervaring is dat ze eigenlijk altijd wel een slokje lusten!
Ik vraag me alleen af of je het redt van de tijd dat je van huis vertrekt totdat je tussen de middag weer thuis bent. Ik ben met 6 maanden weer gaan werken en moest toen toch echt wel rond een uur of 10 kolven. Niet alleen omdat mijn borsten dan op knappen stonden, maar ook omdat Lucas nog elke 3 uur voor voeding kwam. Ik gaf dus voeding om 7 uur en kolfde vervolgens om 10 uur, 1 uur en 4 uur. Pas vanaf een maand of 9 kon ik volstaan met 1x kolven tussen de middag. M'n borsten trekken dat inmiddels prima. Helaas wil Lucas nog wel wat vaker drinken dan dat ik tegenwoordig kolf, dus ik moet 's avonds nog een keertje kolven om de juiste hoeveelheid melk te krijgen.

Groetjes, Martine

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heeft iemand ervaring met bv-pauzes?
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2007, 20:49:55 »
hier lukt het niet om Sver op mijn verzoek te laten drinken.
Vanmorgen bijvoorbeeld. Sinds 2 nachten komt Sver maar 1x (!!!) 1e nacht om half 2  en de tweede nacht om half 4. beide keren werd hij om half 8 wakker waarna ik hem de borst wilde geven zodat we om 8uur de deur uit konden. Hij nam een slokje lachte naar me en thats it! Om half 10 dronk ie de fles bij de oppas.... En ik zat natuurlijk met klap tieten (sorry) dus op het werk eigenlijk gelijk begonnen met kolven.

Maar de meeste baby's drinken volgens mij wel op verzoek van de mama hoor. Waarschijnlijk is die van mij gewoon een eigenwijsje.

Groetjes Andre
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 11:01:00 door moemie »

Offline Martine

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.067
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heeft iemand ervaring met bv-pauzes?
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2007, 10:58:52 »
Haha! Dat gedrag herken ik ook wel een beetje Andrea!! Soms wil ik graag dat hij drinkt en dan wordt het helemaal niks! Dat is overigens pas sinds een paar maanden. In het begin dronk hij overal en altijd wanneer ik maar wilde!! Nu valt er gewoon vaak teveel te zien en te beleven.. en ja.. dan is stil liggen om te drinken niet leuk meer natuurlijk!!