User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 99
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Mothermates  (gelezen 7514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Mothermates
« Gepost op: oktober 08, 2010, 12:18:32 »
Hmmmm, iets nieuw tegengekomen in bv-land... mothermates. Ze werden op Babybytes aangeraden aan een mama die fulltime kolft voor haar tweeling (nog in het ziekenhuis). Ze zouden helpen tegen kapotte tepels.

Iemand ervaring mee? Ik ken het niet... Wel al van gehoord, maar steeds in de categorie "nutteloze geldklopperij" onderverdeeld. En niet verder naar gekeken... Fout gedacht van mij?  :???:

Ik vind dat je in de eerste plaats moet gaan kijken waar het misloopt bij het kolven. Want kapotte tepels horen niet samen te gaan met kolven. Heb ik haar ook uitgelegd, dat de oorzaak eigenlijk ook moet aangepakt worden. En niet alleen de symptomen.

Maar over die mothermates wil ik wel meer weten. Is dat een goeie (symptomatische) tip of niet?
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mothermates
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2010, 16:03:33 »
Ik heb ze zelf gebruikt en mijn achterbuurvrouw ook, bij kapotte tepels, zo auw, dat het voeden bijna niet meer ging.
Het zijn pads van hydrogel. Vaak wordt gezegd dat je de tepels droog moet houden maar men is nu ook meer aan het onderzoeken naar natte wond genezing. Dit doen deze ook een beetje.

Tussen de voedingen heb ik ze gebruikt en na ongeveer 24 uur, vielen de korsten van de tepel af en mijn tepels waren weer heel  :wha:
Ook kan je ze in de koeling bewaren en als je ze dan op je tepel legt, zijn ze ook nog verkoelend/pijnstillend.
Je kan er best wel een tijdje mee doen, ik spoelde ze af onder de kraan en dan gingen ze weer in de koelkast voor de volgende keer.
Ze zijn helder van kleur en na een tijdje worden ze troebelig, dan kan je ze ook niet meer gebruiken.
Bij een moeder die spuw heeft, zullen ze meteen troebel worden, maar dan weet je ook wat er aan de hand is.

Tuurlijk ligt het vaak aan het aanleggen, maar als iedereen om je heen loopt te stressen dat er voeding in het kind moet komen en men let niet op het aanleggen en je hebt zelf geen ervaring, doe je maar wat. Dus dit was voor mij wel een uitkomst.


Uiteindelijk ging het bij mij ook goed zonder, maar toen had ik de kunst van het aanleggen te pakken  ;-)

Dit was mijn ervaring, ik weet niet hoe de andere ervaringen zijn.
Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:Mothermates
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2010, 19:27:13 »
Ook ik heb hele goede ervaringen ermee,ik heb ze in de kraam tijd van wouter gebruikt en die dronk live zeg maar,maar doordat hij niet helemaal goed hapte,bleek later hingen mijn tepels er bloedend mee en de mothermates was voor mij een uitkomst,mijn tepels waren vrij snel weer geheeld.
Ik heb er wel een lactatie kundige bijgehad en die heeft wouter een paar keer goed aangelegd en toen was de pijn etc weg.
Maar ik was erg blij met de mothermates

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mothermates
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2010, 21:54:13 »
Ik heb ze niet gehad in de bv periode, maar in mijn zwangerschap van Bo. De vk gaf ze aan mij omdat mijn borsten zo onwijs brandde. Daar hielp het heel goed tegen. Heb ze in het begin van de bv periode nog wel gebruikt bij gevoelige tepels en zeker uit de koelkast gaf het heerlijke verkoeling.



Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Re:Mothermates
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2010, 23:37:08 »
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Ik heb weer wat bijgeleerd!
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mothermates
« Reactie #5 Gepost op: oktober 23, 2010, 21:33:55 »
Kennisje gebruikt ze sinds kort ook, had hele open tepels en is er erg blij mee.