User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 102
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: vraagje over avent isis hand & electrisch  (gelezen 8468 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mama van Lianne

  • Gast
vraagje over avent isis hand & electrisch
« Gepost op: maart 20, 2011, 23:51:23 »
Bij mijn eerste heb ik altijd met de handkolf van Avent gekolfd. Ging prima, kan makkelijk kolven en had produktie te over. Ook ben ik pas na 7 maanden weer gaan werken en heb toen niet op mijn werk gekolfd. Onze dochter had nl al zelf afgebouwd naar 4 voedingen dus met een beetje extra kolven op niet werkdagen en goed lopende bijvoeding kon ik het allemaal opvangen.

Nu heb ik een tweede ukkie (nu 3,5 mnd) en ga ik over een week weer aan de slag. Borstvoeding loopt op zich goed. Wederom produktie genoeg en handkolven gaat ook goed.

Ik ga ook op mijn werk kolven. Nu heb ik een electrische avent isis uno 2e hands overgenomen. Echter er zit een ander wit vaccuumklepje (nu soort rietje)  in, die volgens mij veel minder functioneert dan de oude stervormige klepje. Ik kan dus nog niet zo goed wennen aan het electrisch kolven.

Heeft iemand dezelfde ervaring met het oude en nieuwe klepje. En heeft iemand misschien nog een reserveklepje liggen. Dan kan ik 2 kolven samenstellen en er 1 thuis en 1 op het werk gebruiken.

groetjes,
mama van lianne en enora

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2011, 08:03:23 »
Hai Mama van Lianne en Enora,

Over een week alweer aan de slag, wat gaat de tijd hard he?

Is de avent isis uno niet die kolf die je zelf in kan stellen? Dat je het eerst "voor moet doen" hoe hard en snel je hem wilt hebben werken? Ik heb zelf geen ervaring met de kolven van avent, maar Chella of één van onze andere mama's weet er vast wel meer van. Is deze kolf trouwens wel geschikt om tweedehands over te nemen? Of weet je zeker dat degene waarvan jij hem gekocht hebt geen spruw of andere dingen had?

Als handmatig kolven goed gaat, hoef je niet persé over te stappen op elektrisch he? Sommigen kolven met handkolf sneller en beter af dan dat ze met elektrische kolf doen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #2 Gepost op: maart 21, 2011, 08:39:31 »
Hoi,

Ik heb zelf ook bij de eerste met de handkolf van Avent gekolfd en heb nu de dubbelzijdige Avent elektrische kolf. Daar zitten inderdaad andere onderdelen aan. Heb je al geprobeerd om het "rietje" op je oude handkolf te monteren en te kijken hoe de opbrengst dan is? Misschien ligt het niet aan het verschil tussen hand en elektrisch. Het kan natuurlijk best zijn dat het witte rietje uitgelubberd is en daarom lucht lekt. Heb even op de site van Avent gekeken, maar daar kon ik geen onderdelen vinden. Je zou er een telefoontje aan kunnen wagen aan Philips en uitleggen dat je alleen een nieuw "rietje" nodig hebt. Heb net ook even gegoogled en las op een ander forum dat ze daar heel netjes in zijn.

Weet wel dat ik voor de handkolf wel onderdelen heb kunnen kopen bij Etos. Maar dat is inmiddels 4 jaar geleden, dus weet niet of ze dat nog steeds verkopen.

Succes met je zoektocht en met werken volgende week.

Groetjes, Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #3 Gepost op: maart 21, 2011, 09:28:41 »
Ze hebben dat "sterretje" vervangen omdat er veel mensen problemen mee hadden. Zijn ook niet meer verkrijgbaar, ben zelf helaas ook aan de laatste bezig. de nieuwe ventieltjes zijn wel los te bestellen per telefoon. (heb medewerkster gesproken op 9mnd beurs)
Heb zelf nooit die elektrische gebruikt, dus daar kan ik verder niet mee helpen. al moet ik zeggen dat ik met mijn elektrische ook minder snel kolf dan met de handkolf. Daarentegen wel meer opbrengst elektrisch.



Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #4 Gepost op: maart 21, 2011, 11:02:39 »
Ik moet helaas buiten deze discussie blijven omdat ik totaal geen verstand van avent heb.

Ik ben wel bezig om een goede kolfwijzer samen te stellen met alle kolven die op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn.
Wat vinden jullie de belangrijkste, doorslaggevende features die een Avent kolf heeft in vergelijk met de andere merken?


grt
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Mama van Lianne

  • Gast
@ chella
« Reactie #5 Gepost op: maart 21, 2011, 13:48:55 »
ff wat info over de Avent Handkolf (met oude sterklepje):

Ik vind hem fijn omdat je gewoon het vaccuum vast kan houden, zonder steeds te pompen. Ik heb een vrij krachtige toeschietreflex en melkstroom. Dus dan is het fijn als je het vaccuum lang kan aanhouden en de melk lekker door kan laten stromen. Dus maar af en toe pompen.

Voor mijn gevoel is steeds opnieuw pompen, alleen maar onderbrekend voor de melkstroom. Ik pomp slechts af en toe, om de melk ff in de fles te laten lopen en weer opnieuw de melkkanaaltjes te masseren.

In de Avent zit een siliconen kussentje in de trechter. Er zitten luchtkamertjes in, die wanneer ze vaccuum gezogen worden druk op je tepelhof uitoefenen.

Ben nog aan het uitproberen of het electisch net zo handig/krachtig gaat. Het instellen van de slag en pompsnelheid bij de electrische van Avent gaat wel heel makkelijk. Of het beter kolft ben ik nog aan het uitproberen. 

Groetjes,
mama van Lianne en Enora

Mama van Lianne

  • Gast
@ Nynke
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2011, 13:57:51 »
Ja, Nynke de tijd gaat zeker hard..alweer bijna werken.

Het motortje van de Avent komt niet in aanraking met de melk - wel de trechter, siliconenborstschelp, het zuigmembraam en het vaccuumklepje/rietje.

De trechter is van het zelfde harde plastic als de flesjes van Avent. Die heb ik dus goed geschrobd en uitgekookt in azijn. Het siliconenborstschild heb ik hetzelfde mee gedaan.

Het zuigmembraam en een vaccuumklepje had ik nog nieuw liggen. Die zijn het moeilijkst schoon te krijgen en zou ik desnoods nieuw gekocht hebben.

Ik had al de handkolf van Avent - dus eigenlijk hoefde ik alleen maar een motortje te hebben. Die kun je nl zo op de handkolf klikken.  Nu heb ik dus 2 complete handkolven die ik eventueel electrisch kan gebruiken. Scheelt waarschijnlijk dus meeslepen van en naar mijn werk. Maar dat ga ik dus volgende week pas uitproberen...


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2011, 14:48:55 »
Sluit me aan bij hetgene boven geschreven is. Ik heb geen ervaring met andere merken handkolven, maar de avent handkolf werkt voor mij heel snel (heb ook het oude sterklepje). Heb wel minder productie dan wanneer ik mijn medela swing gebruik, maar dat is voor mij meestal geen probleem omdat ik vrij makkelijk kolf. Hij heeft hoog vacuum dat wel, daar moet je tegen kunnen, al kun je natuurlijk wel wat regelen door niet helemaal in te knijpen.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #8 Gepost op: maart 22, 2011, 11:09:21 »
Grote voordeel van de handkolf vind ik ook dat je het vacuum aan kunt houden. Bij de elektrische is dat niet mogelijk, die neemt wel je ritme over, maar dan niet met verschillende snelheden. Als ik met de handkolf kolf doe ik bijvoorbeeld kort kort laaaaaaaaaaaaaaaaang. De elektrische onthoudt dan alleen het lange gedeelte. Fijne van Avent vind ik de flexibele inlegschilden. Heb geen ervaring met andere elektrische kolven behalve mini electric, die maakt heeeeel veel lawaai.


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #9 Gepost op: maart 22, 2011, 13:13:50 »
Het nadeel van medela vind ik dat het kleinste schild 21 is en die is voor mij eigenlijk nog net te groot. Weet eigenlijk niet of avent andere maten heeft?? Die is ook te groot, al scheelt het wel in gevoel dat dat rubber erin zit.



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #10 Gepost op: maart 23, 2011, 07:39:52 »
Oi,
mijn ervaringen met de Avent-kolf.
Ik heb nu bij 3 kidneren met de avent handkolf gekolft.
Bij de eerste was er dat sterretje. Voordeel van aventhandkolf vind ik dat je het vacuüm zo lang kan laten duren  als je wil en die kan ook vrij krachtig zijn. Nadeel vond ik dat dat sterretje er dan met enige regelmaat inschiet! Hoe langer hij in gebruik is, hoe sneller dat gebeurt.

Bij de tweede was dat sterretje versleten en had ik een nieuwe nodig. Via avent servicepint kreeg ik toen (gratis) zo'n tuitje/ rietje. Die schoot er nooit meer in en heeft het 9 maanden volgehouden.

Toen ik de kolf bij de 3e weer wilde gebruiken (3 jaar later) trok dat rietje niet meer goed vacuüm. Weer gebeld maar die rietjes zijn er nu niet meer, er zijn vernieuwde sterretjes.

Maar wat die mevrouw van de 9mnd beurs ook zegt: laat je niks wijsmaken! Servicepint van avent is er niet meer. Dat zit bij Philips nu. En dat is m.i. Het meest stugge 'service'punt ooit. Ben naar handiman gestuurd en naar prenatal. Daar keken ze me aan of ik gek was. Ongeveer een uur doorverbonden worden voor ze degene hadden die over de kolven ging. Kolf???? Wat is dat????? Toen ik uiteindelijk een vrouw aan de lijn kreeg werd ik goed doorverbonden. Die heeft zo'n 3 kwartier in de comuter gezocht. Alle onderdelen staan er los in en op
nummer en niet alles heeft een plaatje. Kun je dus lang zoeken.
Uiteindelijk gevonden. Ventieltjes kosten 8 cent. Oké, doe er dan maar 3. Is goed mevrouw, u kunt ze zelf bestellen via internet. Komen nog wel verzend en administratiekosten bij. Tenminste 6,75 maar als ik het m goed herinner was het meer. Iets van 8 euro. Nou, laat maar!
Heb uiteindelijk een ventiel van een vriendin gekregen maar anders was ik overgestapt naar medela (betere service en ik kon de motor van pisa van vriendin krijgen.).

Fijne kolf dus, maar service waardeloos!!! 

Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #11 Gepost op: maart 23, 2011, 14:33:33 »
Het ingedrukt en vasthouden van het vacuum kan toch bij alle handkolven? Zolang je melkstroom hebt, houdt je de hendel ingedrukt en laat je t straaltje " uitlopen"

Vergis ik mezelf nou? Het is toch niet alleen een feature van de Avent?

Nog een vraag over de elektrische Avent: kan je het vacuum ook instellen los van de snelheid?

grt
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #12 Gepost op: maart 23, 2011, 21:24:48 »
Avent valt onder philips maar dit alles valt onder imgroma, wellicht gewoon hun hoofdkantoor bellen? Ze zijn sponsor van de WBW ontmoetingsdag geweest en waren toen hulpvaardiger dan dat ik nu van jullie hoor.

Als jullie willen kan ik mijn ingang daar wel even vragen wat nu de beste weg is?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #13 Gepost op: maart 23, 2011, 23:07:12 »
Hoi Bella, ik bedoel niet de avent in vergelijking met andere merken maar de handkolf in vergelijking met electrisch. Ben niet zo kapot van dat electrische opzetstuk. Ik miste het hele snelle eerste stuk en de mogelijkheid lang te 'zuigen'. Vacuüm werd dan minder...
Je kunt wel het tempo instellen maar niet vacuüm. Dat regelde ik door harder of minder hard inknijpen van mijn handkolf.
Heb het electrische stuk alleen gebruikt als ik supersnel wilde kolven. Dan zette ik de handkolf op de kant van mijn voorkeurshand en de andere (heb 2 setjes) op de andere. Nooitlos gebruikt. Ik ben meer van de handkolf.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:vraagje over avent isis hand & electrisch
« Reactie #14 Gepost op: maart 24, 2011, 16:49:45 »
Vacuum is inderdaad te regelen door de hendel verder in te knijpen of juist niet.