User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 127
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?  (gelezen 15475 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #15 Gepost op: februari 25, 2011, 20:37:30 »
40 cc tussen de voedingen door én midden in een groeispurt??? Helemaal niet slecht Babette!!! En als je dan nog in gedachten houdt dat je je gedachten had bij een nieuwe kolf die in aantocht is?? Grote kans dat je er lang niet alles uitgekregen hebt en dat heeft Iris een uurtje later dik bewezen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #16 Gepost op: februari 27, 2011, 15:52:05 »
Heb mijn nieuwe supersonische kolf inmiddels binnen en al eenmaal enkelzijdig gebruikt. Wow, wat een supersonisch ding zeg. Heb 90 cc gekolfd in no time uit een borst. Hij is heel rustig, heel prettig. Heb het geluid van de mini electric uit de kraamweek van Jochem nog steeds in mijn hoofd...

Alleen nu Iris nog aan de fles krijgen. Ik heb een flesje gevuld voor de vriezer en de rest, zo'n 40 cc aan Iris aangeboden. Toen had ze net bij mij gedronken dus niet superhongerig, maar ze most hem nie! Niet van papa en niet van mij. De vorige keer dat ze een flesje heeft gehad heb ik de speen in mijn bh gehad, nu niet. Maar ja, kan straks niet alle spenen bij me dragen als ze naar het kdv gaat. Dus dat wordt nog een uitdaging.


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #17 Gepost op: februari 27, 2011, 20:18:45 »
Succes met Iris aan de fles krijgen. Misschien andere fles proberen?? Weet niet welke je nu gebruikt?



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #18 Gepost op: februari 28, 2011, 10:47:51 »
Gebruik nu Avent. En hoop eigenlijk dat het daar mee gaat lukken ivm kolf en hele reeks aan flessen en toebehoren. Zit er aan te denken om ipv speen in bh te dragen een doek op de huid te dragen die om de fles heen kan. Heeft ze toch mijn geur. Gaan we maar eens proberen.


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #19 Gepost op: februari 28, 2011, 22:55:42 »
Iris is kieskeurig!!! En had niet echt meer trek... dat speelt ook mee! Doek in je shirt (of gedragen shirt meegeven) en speen dopen in moedermelk (buitenkant) zou ook moeten werken.

Bieden jullie hem wel in de "therapeutisch flesvoeden houding" aan? Lastig uitleggen, maar net zoals ze de borst aangeboden krijgt, mondje moet eerst goed open, tongetje naar buiten en zelf laten aanhappen.... fles zo horizontaal mogelijk.

Wat super dat de nieuwe kolf zo'n goede opbrengst levert!!! Het geluid van een herrie electric is ook wel heel makkelijk te verbeteren  ;-)

Denk nou niet aan die uitdaging, komende tijd ben je nog grotendeels thuis! Je kan haar rustig laten wennen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #20 Gepost op: maart 01, 2011, 09:19:50 »
Therapeutisch flesvoeden houding... hmmm. Wist niet dat er een naam voor was. Nee, nog niet echt. Weet wel dat het beter is om haar zelf aan te laten happen, maar zolang zij nog niet echt in de gaten heeft dat er mm te halen valt uit dat rubberen ding is dat nog vrij lastig. Ga er op letten, want is voor mijn tepels denk ik ook beter. Fles zo horizontaal mogelijk deed ik wel al, omdat hij dan het langzaamst stroomt. Moet haar ook echt een tijdje rechtop houden na fles om alle lucht er uit te laten komen, dan wel met een boer, dan wel borrelend.



Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Therapeutisch Flesvoeden
« Reactie #21 Gepost op: maart 01, 2011, 10:42:20 »
Hieronder de beschrijving van het Therapeutisch Flesvoeden;

-Zorg dat je kindje tijdens het leren drinken uit een fles géén honger heeft. Zelf wil je ook niets nieuws leren als je bepaalde "stress" ervaart..

-Kietel het bovenlipje van de baby met de flessenspeen.
Het mondje gaat nu wijd open.

-Laat het kindje de speen zelf aanzuigen. Je zult zien dat het speentje steeds dieper de mond in gezogen wordt.

-Gebruik een speen die zo breed mogelijk is en zo lang mogelijk is.
Breed: een baby aan de borst moet de mond ook heel wijd open doen
Lang: de tepel van een moeder is in de mond van het kindje bijna zo groot als 2 vingerkootjes lang v.e. pink. Jouw kindje moet de tepel/speen wel ver in de mond kunnen voelen. Heel dicht vooraan wekt bij een borstgevoedde baby geen zuigreflex op...

-Houdt de fles voor het aanbieden eerst even ondersteboven zodat de melk niet spuit maar drupt. Het gat in de speen is zo klein mogelijk ("slow flow")

-Houdt je kindje in ongeveer dezelfde positie alsof je gaat borstvoeden. (Let maar eens op dat veel flesgevoedde kinderen op hun rug liggen als ze te drinken krijgen...)
Lekker tegen je aan en veel huid op huid contact.

grt,
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #22 Gepost op: maart 01, 2011, 11:49:25 »
Bedankt Chella! We gaan het vanavond proberen, heb net uit "lege" borst nog 50 cc gekolfd, net mooi om te oefenen.


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #23 Gepost op: juni 02, 2011, 22:36:37 »
Even een update. Iris drinkt inmiddels prima uit de fles. Ze krijgt twee flessen van 160 mee en die gaan schoon op, inmiddels gewoon met de Avent speen. Ben zeer tevreden over mijn kolf, kolf in 3x die twee flessen bij elkaar. Ik liet vorige week in mijn haast twee koelelementjes vallen, beide kapot. Heb Philips gemaild en ze sturen twee nieuwe, zonder kosten.  :goei: Prima service.


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #24 Gepost op: juni 03, 2011, 12:30:50 »
super service.
Fijn dat het zo lekker gaat.

Lekker zeg in 3 keer 2 van zulke grote flessen bijeen. Ik kolf gemiddels 100cc per keer, maarja Cate drinkt tussendoor vaak nog live tussen de middag. Cate drinkt ongeveer 100 tot 120 per keer, maar denk dat als ik meer zou geven ze het ook op zou drinken, maarja, dan blijf ik kolven. en nu heeft ze weer trek als ik terug kom.
Die 2 flessen zijn over een hele dag? Cate heeft vaak om 7 uur nog live, uur of 10 flesje, tussen12 en 1 live, en dan om een uur of 3 weer flesje. en dan tussen 5 en 7 weer live.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #25 Gepost op: juni 06, 2011, 11:35:40 »
Ja, over hele dag. Ze krijgt rond 7 uur live. Dan pas rond 11 half 12 een fles, eerder wilde ze hem niet (misschien inmiddels wel, maar toen ze de flessen maar zozo vond hadden ze op dat tijdstip het meeste succes). Dan rond half 3 de tweede fles en dan bij mij live rond 6 uur. En daarna tig keer in de avond en tig keer in de nacht. Als ik met haar thuis ben (4 van de 7 dagen), drinkt ze veel vaker overdag, maar helaas worden daar de nachten niet veel beter van.


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #26 Gepost op: juni 06, 2011, 15:52:04 »
dat is dan weer jammer he, dat ze de nacht dan weer niet even wat langer doorpakken. Hier iik niet hoor. Heb echt geen idee meer hoe de nachtengaan. probeer maar niet meer op de klok te letten, dan valt hetminder op, hihi



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #27 Gepost op: juni 06, 2011, 16:50:25 »
Zou toch zo mooi zijn, overdag veel vaker en dan 's nachts lekker tukken! Mijn meiden deden daar (natuurlijk) niet aan mee, overdag net zo vaak als 's nachts (zo niet vaker 's nachts dan overdag). GAAAAAAP... gelukkig kan ik beloven dat het ooit beter wordt! Mag nu bijna altijd doorslapen tenzij er ééntje ziek is.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #28 Gepost op: juni 08, 2011, 10:29:14 »
Dat is het voordeel van een tweede, ik weet dat er licht is aan het einde van de tunnel. Jochem ging een beetje doorslapen met anderhalf jaar, dus daar stel ik me maar op in. Vannacht was weer een stuk beter. Gisteren heeft ze twee keer bijna twee uur geslapen op het kdv en prompt sliep ze gisteravond rond half 8 (ik zie een verband tussen goed slapen overdag en snel slapen 's avonds). Niet aan de borst in slaap gevallen, maar gewoon wakker in haar bedje gelegd. Toen kwam ze om kwart over tien, heeft ze een kant gedronken en rond 11 uur de andere kant. Toen pas weer om 3 uur een kant en kwart voor 4 andere kant. Daarna lekker geslapen tot 8 uur. Dus dat lijkt er al weer veel meer op.

  :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #29 Gepost op: juni 11, 2011, 10:18:27 »
Wat een heerlijke nacht Babette, hoop dat het zo doorzet!

Het werkte hier ook zo, overdag beter slapen, betekende meestal ook een rustige nacht (samen met zelf in slaap vallen). Een oververmoeid en/of overprikkeld ukkie heeft 's avonds veel meer onrust in het lijfje en kan dan ook niet zo makkelijk in slaap vallen. Ze slapen dan vaak ook onrustiger, wat pas wat beter wordt als ze wel een beetje uitgerust raken (tegen de ochtend is mijn ervaring).

 :knuf:

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.