User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 105
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?  (gelezen 15479 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Gepost op: augustus 21, 2010, 22:08:22 »
Ben pas net over de helft, maar me toch al aan het oriënteren op welke kolf ik straks wil gaan gebruiken als ik na mijn verlof weer aan het werk ga. Bij Jochem heb ik tot een jaar gekolfd op mijn werk, 4 dagen per week met een Avent handkolf en dat was ik deze keer toch echt niet van plan. Ja wel zo lang kolven, maar niet met een handkolf. Nu had ik van Avent wel een dubbele electrische kolf gezien maar die was meer dan 500 (!) euro. Mijn eerste keus was om daar naar te kijken omdat ik de Avent handkolf op zich wel handig vond omdat ik daar heel makkelijk een toeschietreflex mee op wist te wekken. Heb in het begin ook een medela mini electric gebruikt, maar dat ding maakte zo'n enorme herrie, dat geluid zal ik voor altijd associeren met die eerste week als mama en het boek "In de schaduw van de wind" wat ik las tijdens het kolven. Iemand een goede tip? En kun je nou wel of niet een kolf tweedehands kopen?

Thanks!


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2010, 23:42:07 »
Sommigen kan je tweedehands kopen, maar dat zijn vaak de duurdere. Dan hoef je namelijk alleen slangetjes en flesjes/schelpen te vervangen, melk komt bij die systemen niet bij de motor en de motoren hebben ook meer branduren. Jammer dat Nicole net de hare heeft verkocht! Is echt nog maar paar weekjes terug!

Chella heeft ook leuke acties trouwens, ze is er op de ontmoetingsdag ook bij en zal veel kolven bij zich hebben. Maar je kunt natuurlijk ook nu al kijken in haar online winkeltje of even mailen. www.moedermelknetwerk.nl

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2010, 19:50:44 »
er zijn ook goedkopere dubbele kolfsets, de motor is hierbij van iets mindere kwaliteit (minderwerkuren) dan de Medala, maar als je niet nog voor 2 of 3 kinderen in de toekomst wilt kolven, voldoen de goedkopere merk modellen het ook goed. Wat ik een fijn merk voor niet veel geld vind is de Ameda Lactaline kolf, nieuw 180 euro.
Er is ook een nieuw merk, de Ardo calypso, hiervan is ook een dubbele kolf, rond de 180 euro nieuw (zonder tas)
Met een tweedehands, weet je niet hoeveel uren deze heeft gedraaid, en daar gaat het eigenlijk wel om. Er zijn ook nog kolven waarbij evt. motor in de melk kan komen, maar dat zijn meer de oudere en simplere modellen.
Mocht je nog iets willen weten, hoor ik het wel.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2010, 11:13:19 »
Bedankt! En huren, is dat een optie? Denk het al haast niet hoor, voor 9 maanden (wil tot 1 jaar kolven). Misschien dat ik voor de kraamweek maar moet huren en dan daarna op zoek naar een kolf voor op het werk. Want stel... en ik ga er echt niet van uit, het lukt niet, dan zit ik daar met een dure kolf...

 :knuf: Babette


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2010, 11:35:14 »
Ik weet dat er adressen zijn dat je kan huren, de thuiszorg bijvoorbeeld en daarna kan kopen. De set die je dan al hebt aangeschaft (slangetjes en flesjes), kan je dan gewoon behouden en hoef je de daadwerkelijke kolf nog maar aan te schaffen. Maar die hebben natuurlijk maar een bepaald merk.
Dus zelf even rondkijken kan toch de moeite waard zijn.

groetjes  Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2010, 21:04:39 »
Heb bij Bo de medela harmony gehuurd tijdens de eerste 4 weken bij de thuiszorgwinkel. Daarna de medela swing gekocht. Voor mij perfect, maar ik werk dan wel 3 dagen, maar kon tussen de middag even langs om live te voeden. Kolfde dus maar hooguit 8 keer in de week, plus eventueel om de productie op te voeren.



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #6 Gepost op: september 29, 2010, 23:45:37 »
Heb je al een keuze kunnen maken?

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #7 Gepost op: september 30, 2010, 09:31:31 »
Nee, heb gisteravond nog even gekeken. Vrouw van mijn neef had de elektrische symfonie gehuurd voor in de kraamtijd, was wel tevreden daarover, dus denk dat dat wel een goede optie is voor de kraamtijd. En voor op het werk ben ik er dus nog niet uit.

 :knuf: Babette


Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #8 Gepost op: september 30, 2010, 10:54:10 »
Zoals al gezegt, jammer , voor jou dan, dat ik die van mij al verkocht heb, anders was de keus misschien makkelijk gemaakt  ;-)

Succes met je zoektocht.....

 :knuf: Nicole


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #9 Gepost op: september 30, 2010, 11:27:59 »
Tja, wie had ooit durven hopen dat ik nog een kolf nodig had  ;-) Bedoel volgens mij trouwens de Harmony en niet de Symfonie.

 :knuf: Babette


Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 24, 2010, 23:54:17 »
Ik vind dat de Ameda en de Ardo Calypso veilig 2e hand overgenomen kunnen worden. Ze hebben namelijk bovenin het borstschild een soort van siliconen emmertje (vacuumtrekker) die het schild en de slang naar de motor van elkaar afsluiten. Theoretisch is het dus onmogelijk dat je de pomp besmet met bacterien/virussen of schimmels.

Vraag altijd de originele aankoopnota. Ameda heeft een jaar garantie en Ardo 400 uur (hier zit een teller in die oranje oplicht als je voorbij de 400 uur gaat)

Koop/vervang altijd de borstschilden/slangen als je met een 2ehands kolf aan de gang gaat.

grtz,
Chella
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 30, 2010, 21:34:03 »
Bedankt Chella, voor je antwoord.

Ik heb nog wat vragen en probeer die nu te stellen op het kolf forum op je site, maar inloggen lukt niet. Zie wel dat ik als gebruiker aangemaakt ben, maar kan dus niet inloggen. Stuur je wel een pb.

Groet, Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 30, 2010, 23:27:52 »
Inloggen op moedermelknetwerkforum moet met je mailadres en wachtwoord, niet met gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat je je activatiemail (het linkje erin) geklikt hebt natuurlijk. Was er in het begin ook over in de war. Wellicht lukt het dan wel?

Groetjes Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 31, 2010, 20:12:18 »
Bedankt  :bloosmeer: Zie nu ook het activeringsmailtje en heb inmiddels in kunnen loggen. Heb mezelf meteen maar even netjes voorgesteld. Als er twee schapen over de dam zijn...


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Welke kolf bij 4 of 3 dagen werken?
« Reactie #14 Gepost op: februari 24, 2011, 10:56:20 »
Heb eindelijk mijn keuze gemaakt. Ik heb mijn Avent handkolf nog, dus zit niet helemaal zonder. Maar omdat werk nu steeds dichter bij komt, moest het er toch maar van komen. En net nu ik de keuze moest gaan maken was de Avent dubbele elektrische kolf via de personeelsite van Philips (manlief werkt voor gerelateerd bedrijf) voor de helft. Kijk, dan wordt het interessant. Vandaag wordt ie afgeleverd. Heb van Jochem nog alle flesjes en bakjes, dus dan is deze toch echt het handigst. Heb vanochtend met handkolf gekolfd, maar opbrengst was bedroevend, 40cc. Paar dagen terug haalde ik zo 90 cc uit een borst (de andere). Zal vanochtend wel komen omdat ze twee uur daarvoor al flink gelurkt had aan die borst. Ze heeft in ieder geval een uur later aan deze borst heerlijk gedronken, dus er zat vast nog genoeg in. Zal straks nog eens kolven, vlak voordat ze komt, dan heb ik toch weer een flesje vol voor in de vriezer.