User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 76
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: pdd-nos  (gelezen 116909 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: pdd-nos
« Reactie #30 Gepost op: november 14, 2008, 11:38:03 »
Wat fijn dat er waarschijnlijk al zo snel plek is voor haar!
Ik vind dat jullie het goed doen, en ook hoe je er hier over schrijft.
Jullie gaan er echt voor en en pakken het goed op, dat compliment heb je zeker verdiend!
Wel spannend hoe het zal gaan, maar hoop dat ze lekker haar eigen plekje krijgt waar ze de hulp krijgt die ze nodig heeft.
Dat zal voor jullie ook een stuk fijner zijn.

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #31 Gepost op: november 14, 2008, 12:32:40 »

Zijn er dan nog weer andere MKD's voor kindjes met heftige allergie en andere ziektes/aandoeningen? Zoveel van die kinderdagverblijven zullen er toch niet in een cluster van dorpen zitten? Of is het speciaal voor autisme/gedrag en kunnen daar af en toe kindjes met andere problemen bij?

:knuf:

Cluster 4 heeft niks met een regio in het land te maken. Cluster 4 heeft te maken met de aandoeningen die de kindjes hebben.
Wat kindjes met allergieén betreft.. die komen overal voor. Op basisscholen. Op clusterscholen. Cluster is hetzelfde als REC.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #32 Gepost op: november 14, 2008, 12:38:22 »
Cluster 1

scholen voor kinderen die blind of slechtziend zijn;
scholen voor meervoudige gehandicapte blinde of slechtziende kinderen.

Cluster 2

scholen voor dove kinderen;
scholen voor slechthorende kinderen (SH);
scholen voor meervoudig gehandicapte dove of slechthorende kinderen;
scholen voor kinderen met ernstige spraak- taal moeilijkheden (ESM).

Cluster 3

scholen voor zeer moeilijk lerende kinderen (ZML);
scholen voor meervoudig gehandicapte kinderen (Tyltyl);
scholen voor lichamelijk gehandicapte kinderen (Mytyl);
scholen voor langdurig zieke kinderen met somatische problematiek (LZ).

Cluster 4

scholen voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen(ZMOK);
scholen voor langdurig zieke kinderen met een psychiatrische problematiek (LZ)
scholen verbonden aan een Pedologisch Instituut (PI).
(zoals autisme, adhd, add, en getraumatiseerde kinderen)


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #33 Gepost op: november 14, 2008, 22:55:09 »
Snapte wel dat een cluster niets met een regio te maken had, maar meer met scholing speciaal voor kinderen met een bepaalde "handicap" Mijn vraag was meer over de aanwezigheid van medische kinderdagverblijven, misschien dat er niet veel reuring aan gegeven wordt, maar volgens mij zitten er hier niet veel in de buurt... dus nam eigenlijk aan dat een medisch kinderdagverblijf meerdere gezondheidsklachten (lichamelijk, psychisch, autisme) zou huisvesten en pas later de clusters aan de orde zouden komen met speciaal onderwijs.

Wist niet dat Chelsea al in een cluster viel, dat was toch Mike van Natascha (purk)? En de clusters gaan toch over scholen en niet over kinderdagverblijven? Sorry hoor, ben hier een aardige leek in.... maar leer graag bij!

Aan de ene kant gelukkig dat ik er nog weinig vanaf weet, aan de andere kant wil ik graag mensen kunnen steunen en dus niet de verkeerde dingen roepen... Als je me hierbij wilt helpen, graag!!!!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #34 Gepost op: november 15, 2008, 09:12:57 »
Wat ik weet is dat Debbie's school op en terrein staat (in rustige omgeving want dat hebben die kids nodig) waar een medisch kinderdagverblijf staat en ook waar kinderen intern opgevangen kunnen worden. Die kinderen zitten "op de groep" zegt Debbie dan. Die kids gaan ook gewoon naar school waar Debbie zit.
Maar mij is bekend dat die kinderen allemaal cluster 4 kinderen zijn.

Soms komt het voor dat een autistisch kind in cluster 2 komt. Want in cluster 2 is het communiceren een probleem. En dat kunnen autisten niet goed. In cluster 2 met slecht horen en/of slechte spraak voor wat voor sommige autisten ook geld maar dan door hun autisme.

Maar de meeste autisten die vastlopen op de basisschool komen in cluster 4 terecht. Dus ook het medisch kinderdagverblijf wat erbij hoort. Ik neem aan dat het bij andere clusters ook zo werkt. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

 :knuf:

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #35 Gepost op: november 15, 2008, 16:13:25 »
Ik ben mega trots op Chelsea,vandaag was de intocht van sinterklaas,ze wilde verkleed als een pietje voor het eerst.
De muziek kwam eraan en dit vond Chelsea heel eng daarna kwamen de pieten eraan 1 piet (die ik ken) pakte chelsea bij haar handje en zei wil je een stukje met mij mee lopen?
En wat doet chelsea ze loopt met zwarte piet mee en kletsen tegen hem dat was vorig jaar wel anders,ze genoot van het feest met muziek en dansen,ik genoot hier weer van en ben meg trots op mijn meisje.
Volgende week gaan we toch maar naar het sinterklaas feest op marco zijn werk.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #36 Gepost op: november 15, 2008, 21:14:50 »
Super van Chelsea zeg!!! Dat had je nou nooit van te voren kunnen bedenken! Wat goed van haar!!!!

Dat is echt genieten hè Daan???

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #37 Gepost op: november 17, 2008, 11:22:56 »
We hebben een super weekend achter de rug met chelsea,zaterdag ging super,zondag is chelsea met mijn moeder mee naar de kerk geweest en is de rest van de dag bij opa en oma gebleven en dat ging heel goed.
Vandaag komt pactum langs voor een gesprek met mij en als het goed is wat meer informatie over het mkd,ben benieuwd.
Anouscka komt jou dit bekent voor Chelsea heeft een fotografisch geheugen,ze is heel goed in puzzelen en we hebben zo'n album van het wnf bij de boni met stickers daar zitten er 210 in en een vriendin kwam 80 stickers langs brengen voor de dames chelsea wist zonder in haar boek te kijken welke ze had en welke niet
Ik blijf het bijzonder vinden
Ze zit in groep 1 en maakt de puzzels van groep2 ook allemaal de juf heeft geen puzzels meer voor chelsea die ze nog niet kan of heeft gemaakt

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #38 Gepost op: november 17, 2008, 16:36:44 »
Vanmiddag is Pactum weer geweest Chelsea wordt aangemeld bij het mkd,en bureau jeugdzorg heeft haar aangemeld bij meerkanten waar een kinderpyschiater een diagnose kan stellen.
We hebben fijn kunnen praten vanmiddag,ik heb haar het schrift laten zien waar we mee werken,dit vond ze een goed idee en had nog wat aanvullende tips.
Carolien had pictogrammen bij zich en daar gaan we volgende week mee verder,ze heeft een telefoon gesprek met mijn moeder gehad,en beide kwamen ze tot de conclusie dat het beter was dat chelsea werd aangemeld bij het mkd,mocht het toch niet nodig zijn kan ze altijd worden afgemeld.
Ik heb meteen meerkanten gebeld om te checken of ze is aangemeld en dit was goed aangekomen en er is een wachtlijst van 8 weken dit is heel kort is mij verteld,nog even doorzetten dus

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #39 Gepost op: november 17, 2008, 17:34:46 »
Hey Daan,

Fijn dat je al zoveel aanmoediging en complimenten krijgt! Je was al goed bezig met je lieve meiske!!!! Het fotografisch geheugen hoor ik vaker in combi met een kind wat vermoedelijk iets heeft in het autistisch spectrum. Maar aan de andere kant hebben kinderen gewoon een bepaalde sterke kant, waarin ze echt uitblinken! Mijn meiden hebben dat ieder op een ander vlak, maar kunnen me dan ook expliciet aangeven wat ze wel/niet hebben... zonder het na te kijken. Net waar de interesse ligt, vermoedelijk.

Acht weken klinkt mij idd heel rap in de oren!!! Fijn hoor, dat het allemaal zo snel kan gaan nu.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: pdd-nos
« Reactie #40 Gepost op: november 17, 2008, 19:38:58 »
Hey Daan!

Fijn dat het gesprek zo prettig was vanmiddag.
Zal best weer even spannend zijn geweest, lekker om te horen dat je het goed doet hé!
8 weken klinkt mij ook niet als veel, kan je daar binnenkort al een keertje gaan kijken om de sfeer te proeven?

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #41 Gepost op: november 26, 2008, 11:55:19 »
We zijn vanmorgen gebeld door het mkd in harderwijk,marco en ik mogen volgende week een kijkje komen nemen,en we hebben dan een gesprek met een medewerker.
Spannend.
Pactum komt vandaag helaas niet carolien heeft de griep niks aan te doen,ook staat chelsea aangemeld bij meerkanten voor een diagnose van een kinder pyschiater.
We zijn waarschijnlijk eind dit jaar aan de beurt of begin januari.
Het sinterklaasfeest op marco zijn werk vond chelsea erg leuk,als de beste man op school komt volgende week houdt de juf chelsea wel goed in de gaten en zodra de juf het programma een beetje weet gaat ze chelsea goed voorbereiden,gelukkig.
Ze is erg geweldadig de laatste week en heeft het over zulke aparte dingen een beetje griezelig ook.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #42 Gepost op: november 26, 2008, 13:07:06 »
Hey Daan,

Dat ze zo reageert, is niet zo vreemd... het gaat onzettend goed op momenten dat je het eigenlijk nog niet verwacht (sintfeesten), maar zal alle spanningen van ziekenhuisopnames (wouter/veerle) en spanningen rond sint, rond haar eigen onderzoeken, toch ergens moeten ventileren... en juist dat goed ventileren heeft ze moeite mee. Dat is iets wat ze nog moet leren...

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #43 Gepost op: november 30, 2008, 19:45:59 »
Ik heb Caroline even gemaild met de opmerkingen die chelsea maakt en gevraagd wat we dan moeten doen,ik moet nu even kijken wat er aan vooraf gaat als chelsea die opmerkingen maakt.
Caroline komt woensdag dus ik ben benieuwd marco is dan ook thuis en de kids op school,dus kunnen we even weer de koppen bij elkaar steken.
Een kijkje nemen bij het kd lukt niet volgende week,door de ziekenhuis opname van wouter heb ik weer dingen moeten verzetten,en ik vind het nu belangrijker dat caroline komt.
Dan gaan marco en ik die week erop wel een kijkje nemen op het mkd.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #44 Gepost op: november 30, 2008, 20:53:56 »
Heel goed van je dat je prioriteiten stelt!!! Knap hoor! Fijn dat Caroline woensdag komt en jullie eindelijk even wat door kunnen spreken met z'n allen.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.