User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 113
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: pdd-nos  (gelezen 116933 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #345 Gepost op: november 27, 2009, 18:44:57 »
Poeh, da's best veel op zo'n korte termijn. Wat waren je bedenkingen bij het vorige bureau waardoor je er nu nog weer over moet nadenken? Wat leuk dat Veerle geïnterviewd wordt, lijkt me voor haar ook een heel fijne ervaring, als zusje van... is toch ook heel belangrijk om te bekijken, een kind met speciale behoeftes maakt de situatie in huis anders dan bij "gewone" gezinnen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #346 Gepost op: december 01, 2009, 11:29:12 »
Net intake gesprek gehad,we krijgen 6 uur per week ondersteuning,iemand van het mkd zat ook bij het gesprek dus zij gaf aanvullingene rg prettig.
We keijgen elke vrijdag dat chelsea vrij is hulp,erg fijn
en nog twee middagen door de week.
Ze gaan met twee collega's oppakken een man en een vrouw,we gaan werken met de time timer en de picto's van school voor oa het naar de wc gaan en aankleden en uitkleden.
ik denk dat we hier wat aan gaan hebben,eindelijk de juiste hulp

Offline dana-dune

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:pdd-nos
« Reactie #347 Gepost op: december 01, 2009, 12:34:26 »
Wat fijn voor jullie Daan!! dikke  :knuf: van Joyce

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #348 Gepost op: december 01, 2009, 14:40:49 »
Wat heerlijk Daan!!! Nu ook beter gevoel over "vreemden" in je huis??? Zo'n gesprek kan je blik daarop veranderen he? Je klinkt iig toch nog weer meer enthousiast dan dat je al was.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:pdd-nos
« Reactie #349 Gepost op: december 01, 2009, 16:13:33 »
ow wat fijn goed hulp!!!!  :goei:
Dikke knuf Ageeth!!
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #350 Gepost op: december 05, 2009, 09:22:12 »
 sinterklaas  piet gehad op het mkd,en oh wat was mijn meiske bang,gelukkig ging het heel rustig allemaal,we hebben eerst alles gevierd in de groep van wouter,die het helemaal niet boeiend vond en onder de tafel lag,hij kreeg een auto van little tikes helemaal goed,gaan niet zo makkelijk kapot.
Daarna konden marco en ik doorlopen naar de groep van chelsea,chelsea zat eerst netjes op haar stoel maar toen de  sinterklaas binnen kwam hing ze in mijn nek en zat ze bij me op schoot,de sint kreeg geen contact met haar en de piet(die heel bang was) een klein beetje.
cadeautje uitpakken was ook niet helemaal goed,de ouders moesten een suprise maken dus ik had iets van cars gemaakt,dus dacht chelsea dat er iets in zat van cars helaas er zat een spel in.
Na het hele spektakel mochten wouter en chelsea heerlijk met ons mee naar huis,lekker rust

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #351 Gepost op: december 05, 2009, 11:12:00 »
Zo te horen een spannende dag voor je meiske, ook niet zo raar natuurlijk, maar ben blij dat het MKD het zo te horen goed begeleidt! Hier is de sintviering nooit erg rustig, dus neem aan dat ze daar de sint en pieten goed instrueren (of het zijn eigen mensen). Toch knap dat Chelsea er bij is gebleven, al was het wegkruipend in jouw nek!

Surprises zijn voor die ukkies nog lastig te begrijpen, maar het verbaast me dat ze zelf de link legt tussen de verpakking en wat er in zou moeten zitten!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #352 Gepost op: december 13, 2009, 21:58:24 »
Net een time timer besteld via het net voor in huis,ze werken ermee bij chelsea op school,en op advies van school om er thuis ook 1 aan te schaffen toch maar over stag gegaan alleen die prijzen.
Je hebt dan een klein voormaat die je ook makkelijk kunt meenemen,en een middel die je ook aan de wand kunt bevestigen die heb ik dan maar besteld,op school hebben ze een nog grotere maar die kosten zo'n 60euro,gelukkig krijgen we tog voor chelsea kun je die aanschaffingen toch wat makkelijker doen.

Een zwaar weekend met chelsea achter de rug ze was erg moe en emotioneel,sint is weg en kerst staat alweer voor de deur het is voor haar allemaal erg heftig nog 2 weken en dan is het weer januari

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #353 Gepost op: december 13, 2009, 22:02:44 »
Verschrikkelijk dat het spul zo duur is!!! Zouden ze eigenlijk gewoon via ziekenfonds moeten vergoeden ipv daar je TOG budget voor moet aanspreken. Maakt het voor Chelsea nog uit hoe rustig je de kerst aanpakt? Of is het ook de sfeer op MKD en in winkels en op straat???

Hoop dat ze nu met de kerst iets tot rust komt als de stress van de sint helemaal uit het lijfje is.

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #354 Gepost op: december 14, 2009, 11:38:22 »
En het erge is van alles dat ze misschien de tog eruit willen gooien voor kinderen die alleen (ja inderdaad alleen) maar een ontwikkelings stoornis hebben autisme etc,alleen de kinderen die zichtbaar een handicap hebben houden de tog,ik hoop echt dat dat niet gaat gebeuren.
Ik heb gister nog picto's opgehangen in de wc,aangezien chelsea eigenlijk niet weet wat ze daar moet doen,dus nu zit ze lekker op de wc en op de deur hangt precies wat ze moet doen en in welke volgorde.
Vanmidag als ik klaar ben met werken ook picto's opplakken voor het aankleden,ach zo word ik toch nog een beetje creatief hahaha

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #355 Gepost op: januari 05, 2010, 21:19:31 »
We zijn heel druk thuis bezig samen met de thuis begeleiding.
-we hebben een kinder kapstokje opgehangen met boven elk haakje een foto van de kids,daarnaast een vergrote picto,met je jas uitdoen en tas ophangen en schoenen uitdoen.
-In de gang ligt nu de rode stip(zo'n rond stuk vloerbedekking van de ikea) daar moeten de kinderen heen als ze gedrag latenz ien wat niet door de beugel kan.
-Aan tafel hebben we nu een blokje,met 2 picto's erop geplakt 1 met stil zijn en 1 met praten zodat chelsea weet wanneer zij mag pratne en wanneer veerle mag praten.
-Er hangen nu picto's op de wc zodat chelsea daar weet wat ze moet doen.
_chelsea haar doel thuis en op school wordt zelf haar broek aan doen,het mkd maakt een beloningskaart en dan mag die mee naar huis elke dag.
-We hebben nu thuis begeleiding drie keer in de week,best wel heftig maar het duwtje in de rug is erg prettig

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:pdd-nos
« Reactie #356 Gepost op: januari 05, 2010, 21:38:42 »
Het is best heftig zo iemand die meekijkt.... :bloosmeer: wij hebben het ook al een paar maanden, alleen zij komt 1 tot 2 keer per week. Veelal voor ons als ouder, soms meekijken af en toe alleen met Loeka.
Ik moet zeggen, ik had er een hard hoofd in maar het gaat hier goed, Al denk ik zeker dat school hier een heeeeeeel groot aandeel in heeft.

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:pdd-nos
« Reactie #357 Gepost op: januari 05, 2010, 21:56:31 »
Phoe, hard aan het werk dus!
Wat een hoop dingen die dan echt zo met picto's uitgelegd moeten worden. Daar had ik niet zo bij stil gestaan.
Hoop dat dit de duidelijkheid brengt die nodig is om wat meer rust in huis te krijgen!

Jullie zijn goed bezig Daan!!
:knuf: Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #358 Gepost op: januari 05, 2010, 23:07:46 »
Heftig Daan, maar klinkt goed! Fijn dat jullie er eindelijk structureel begeleiding bij krijgen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #359 Gepost op: januari 06, 2010, 12:27:18 »
en het mooie is het werkt,het zijn zulke simpele dingen maar kom er maar eens op