User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 115
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: pdd-nos  (gelezen 116917 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:pdd-nos
« Reactie #375 Gepost op: januari 18, 2010, 21:10:59 »
Hoe was het gesprek vanmiddag Daan?

 :knuf: Babette


Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #376 Gepost op: januari 18, 2010, 22:56:44 »
Goed,super goed,we hadden meteen een klik met chantal.
Chelsea liet zichzelf goed zien qua gedrag dan,en vertelde heel duidelijk dat het druk is aan haar hoofd en dat ze bang is voor veranderingen en de angsten als ze gaat slapen.
Morgen wordt er overleg gepleegd met de kinder psychiater over medicatie,vanwege het vroege wakker worden,chelsea blijft ritalin slikken en krijgt bij medicatie eindelijk,chantal zei al tegen ons jullie zijn moe en op of niet?
Ikke janken natuurlijk,de kleenex stonden al klaar gelukkig hahaha.
Ook vertelde ik haar mijn twijfels straks kunnen ze were niet precies zeggen wat chelsea heeft,hier hoefde we niet bang voor te zijn,ze kan nu al zo goed verwoorden waar ze last van heeft en dat kon ze vroig jaar nog niet.
Donderdag horen we of chelsea bij medicatie gaat krijgen en heeft ze spel observatie ook wordt er gekeken naar haar eq,en misschien nog een iq test afgenomen,die vorig jaar 120 was.
Kortom we zitten weer in de molen

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:pdd-nos
« Reactie #377 Gepost op: januari 19, 2010, 13:34:55 »
Zo dat klinkt bemoedigend.
Ja, en dat zegt iemand heel bemoedigend en invoelend iets en dan breek je..... Heel logisch en goed.

 :knuf: :knuf:

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #378 Gepost op: januari 19, 2010, 14:22:56 »
We hebben advies gekregen waar chelsea naar toe kan na dit jaar op het mkd,ze neemt 4 februari afscheid op het mkd en gaat dan fulltime naar de kleuterklas van de dr verschoorschool,speciaal voor kinderen met ass,het advies van het mkd is dan ook om chelsea aan te gaan melden bij de dr. verschoorschool,zodra we een diagnose hebben kanz e daar door de indicatie commissie.
Ik vind het wel weer moeilijk om het veilige van het mkd los te gaan laten maar chelsea heeft een uitdaging nodig ze kan nu lezen en schrijven en is vijf jaar,dus voor haar is het beter maar mama moet nog even wennen aan het idee

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #379 Gepost op: januari 20, 2010, 16:24:03 »
Wat heerlijk dat de klik er is en je eindelijk even jezelf kon laten gaan, even op een ander leunen, dat heb je zo verrekte hard nodig! Het veilige loslaten is eng, maar je zult zien dat Chelsea door deze stap ook weer gaat groeien!!! Vaak voor ons mama's een bitterdere pil dan voor onze ukken.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #380 Gepost op: januari 22, 2010, 11:53:15 »
Net gebdel door de kinder pyschiater,we moeten maandag lansg komen voor een gesprek en tips om de periode te overbruggen be erg benieuwd.
Ook net gebeld door de nieuwe school voor chelsea we moeten daar donderdag heen om te kijken en kennis te maken,spannend allemnaal en een giga drukke week voor de boeg.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #381 Gepost op: januari 22, 2010, 23:41:22 »
Klinkt idd ontzettend druk (naast alle drukte die je al hebt) maar is wel de moeite waard toch? Fijn dat ze er zo op zitten!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:pdd-nos
« Reactie #382 Gepost op: januari 23, 2010, 10:40:46 »
Jemig, dat zijn veel ontwikkelingen in weinig tijd.
Fijn dat er een duidelijk doel is.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #383 Gepost op: januari 23, 2010, 11:06:01 »
Ja er is nu geen weg meer terug zeg maar,we zijn super blij dat het nu eindelijk de goed kant op gaat en we binnen nu en een paar weken een diagnose hebben,maar dan hebben we die en dan is je kind officieel zo,en dat vind ik toch wel een beetje moeilijk.
We moeten dan een pgb aanvragen zodat we de juiste hulp kunnnen krijgen voor chelsea,nu werkt er iemand bij ggz die ons daar bij kan helpen gelukkig want daar hebben we weinig verstand van

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #384 Gepost op: januari 23, 2010, 12:45:26 »
Lieverd, dat stempeltje is geen veroordeling hoor! Je kan dan juist de beste hulp krijgen en Chelsea krijgt eindelijk de kans om gelukkig te zijn! Als zij op de goede manier benaderd wordt, kunnen ze haar laten groeien! Speciaal onderwijs draagt een onterecht stigma, kinderen die naar speciaal onderwijs gaan zijn niet dom, zijn niet minderwaardig! Heel veel kinderen die eindelijk op het juiste plekje aankomen, kunnen juist heel goed meedraaien in de maatschappij later! Ze halen dan eindelijk de kwaliteiten van het kind naar boven, ipv steeds weer vechten tegen demonen die ze niet kunnen snappen.

Probeer het op een andere manier te bekijken... ja je kind heeft dan officieel een stempeltje, maar dat laat ook zien dat het niet aan jouw opvoeding of verzorging ligt! Ieder kind is uniek en ieder kind heeft een eigen benadering nodig, het is jammer dat onze maatschappij daar lang niet altijd aan wil/kan meewerken, gelukkig kan het speciaal onderwijs dat wel! Jouw ukkie is geen kuddeschaap...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #385 Gepost op: januari 29, 2010, 08:39:23 »
Gister heeft chelsea wer spel observatie gehad met de kinder pyschiater,daarna hebbenw echelsea naar het mkd gebracht en hadden wij een afspraak bij de nieuwe school van chelsea,we hebben een uitgebreid gesprek gehad en kregen uitleg wat we allemaal moeten invullen en wat voor documenten we moeten aanleveren,de school valt onder cluster 4,en chelsea moet dus door een onafhankelijke indicatie commissie,ze willen dit graag in maart afgerond hebben.
Dus we zijn druk aan het invullen copieren,gelukkig heb ik inmiddels een mega dossier van onze kids en dit netje in een ordner zitten,maar wat een werk.
We hebben ook een rondleiding gekregen de school staat in een bos dus chelsea zit daar prachtig.

Vandaag worden we gebeld door ggz of er nog meer onderzoeken volgen of we krijgen een afspraak voor het advies gesprek met de diagnose

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:pdd-nos
« Reactie #386 Gepost op: januari 29, 2010, 20:36:27 »
Lieve Daan, heb net eerst je topic over Wouter gelezen ( :gvd: wanneer gaat het jullie nu eens goed) en vond het zo fijn te lezen dat het met Chelsea wel de goede kant opgaat! Nynke verwoordde het hiervoor al. Een labeltje op je kind is slikken, maar hopelijk kan ze dankzij dat labeltje het beste uit zichzelf halen, met de juiste hulp.

Meis, ik denk aan jullie!
 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pdd-nos
« Reactie #387 Gepost op: januari 30, 2010, 23:21:06 »
Productief dagje geweest dus! Zo te lezen (tussen de regels door) is het een fijne school en niet alleen om de ligging in het bos... Knap als ze het in maart afgerond krijgen, duurt toch meestal langer??

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #388 Gepost op: januari 31, 2010, 21:43:34 »
Het kan heel snel gaan,we hebben natuurlijk best al heel veel informatie voor zo'n indicatie commissie,en mocht het in maart niet lukken kun je in mei weer een keer,dat is wel de laatste keer voor de zomer vakantie dus dan moet het wel rond zijn.
We zijn vrijdag nog gebeld door ggz,ivm eventuele verdere onderzoeken of een afspraak maken voor een eind gesprek,maar toen zaten we in het zkh,ik zag het op de nummer melder.
Aangezien marco de komende tijd bij huis is kan hij mooi morgen al die telefoontjes plegen naar ggz voor chelsea naar utrecht voor de immunoloog en nog een paar,en ik ga morgen mooi een paar uur werken

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:pdd-nos
« Reactie #389 Gepost op: februari 02, 2010, 08:25:22 »
18 februari hebben we zoals het genoemd wordt het advies gesprek,eind gesprek zeg maar bij ggz,dan krijgen we te horen wat hun bevindingen zijn van chelsea en wat hun verder adviesern,qua school en hulp verlening.
Volgende week donderdag hebben marco en ik nog een gesprek over het sociaal en emotionele aspect van chelsea.
Donderdag neemt ze afscheid bij de zeesterren en gaat ze vanaf maandag de hele week naar de interne kleuterklas,ze heeft er wel zin in nu ze aan het idee is gewend.
Chelsea loopt nu met zo'n grote bouw koptelefoon op om het geluid wat gedoseerd binnen te laten komen,vanmorgen is ze ook zo de taxi ingegaan ziet er wel vreemd uit,maar voor chesea is het een stuk rustiger