User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 99
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: pdd-nos  (gelezen 116897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #45 Gepost op: december 03, 2008, 14:20:28 »
Vanmorgen is Caroline geweest van pactum,chelsea mag binnen kort naar het mkd,bureau jeugdzorg heeft groen licht gegeven.
Verder zei Caroline ook dat we er rekening mee moeten houden dat chelsea misschien wel heel slim is,daar wordt ze ook op getest bij meerkanten.
We hebben wat tips gekregen hoe we met bepaalde situaties om kunnen gaan en zo bespreken we elke week weer wat,volgende week woensdag komt ze weer en dan zijn de kids thuis dus dat is wel fijn.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: pdd-nos
« Reactie #46 Gepost op: december 03, 2008, 15:16:44 »
Hoi Daan,

Dat klinkt als een nuttig bezoek, dus. Fijn!
En wat goed dat Chelsea nu terecht mag op het mkd, zit daar nog een wachtlijst op?

 :knuf:
Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #47 Gepost op: december 03, 2008, 16:42:32 »
Dan kan ze in januari al terecht toch? Super dat ze zo lekker doorpakken nu! Goed gevoel er bij Daan?

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #48 Gepost op: december 03, 2008, 21:09:42 »
Ja ik heb er een goed gevoel bij,er zijn wel wachtlijsten bij het mkd,dus dat is even afwachten.
Verder zei caroline dat we ook richting het syndroom van asperger moesten denken,ik even googelen kwam ik eerst op allemaal recepten uit hihi
Uiteindelijk gevonden en ik herken er veel in,het lijkt me wel pittig maar het zou een hoop verklaren.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #49 Gepost op: december 05, 2008, 12:58:35 »
Heeft oemand trouwens ervaringen met het syndroom van asperger,ik heb het boek geef me de vijf van mijn moeder gekregen dus die ga ik lezen

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #50 Gepost op: december 05, 2008, 13:24:36 »
toevallig dat ik iemand "ken" waarvan ze bij haar zoontje het syndroom van asperger hebben geconstateerd, weet er verder niets van, heb met haar niet zo'n goed contact, ken haar van vroeger en heb haar in mijn hyves staan.



Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #51 Gepost op: december 05, 2008, 14:18:56 »
Ik ken ook niemand met het syndroom van Asperger. heb er weleens wat over gelezen. Weet wel dat mensen met Asperger vaak heel erg geroutineerd handelen. Dus elke dag om zes uur eten, dan tafel afruimen, afwassen en afdrogen en niet de ene dag s'morgens onder de douche en de volgende dag sávonds want daar kunnen veel mensen met asperger niet tegen. Heel duidelijk een vaste dagindeling maken en duidelijk aangeven als er een keer wat anders is. Heb je een planbord? Anders zou je die kunnen maken. Er staat ergens een link naar pictoplaatjes die je kan uitprinten. Bij de hema verkopen ze magnetisch fotopapier, als je dat dar op doet kan je een simpel witbord nemen en ze daar ophangen.

 :knuf: :knuf: :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #52 Gepost op: december 05, 2008, 14:27:17 »
Hey Daan,

Hier geen echte ervaring, maar als ik er zo over lees, zou ik er wel iemand in kunnen herkennen (niet gediagnosteerd). Begeleiding lijkt me lastig, maar niet onmogelijk. Met hulp kom je een heel eind!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #53 Gepost op: december 07, 2008, 22:32:12 »
Er vallen wel wat puzzel stukjes op zijn plek,maar we zullen toch echt af moeten wachten op de diagnose van de kinderpyschiater,ik ben via het internet al wel in contact gekomen met een vader met 2 kids,1 met het syndroom van asperger en zijn andere zoon heeft de klassieke vorm van autisme dus als ik vragen heb kan ik bij hem terecht.
Ik moet zeggen door de tips van Caroline hebben we een redelijk rustig weekend gehad en zijn we sinterklaas ook redelijk goed doorgerold.
Woensdag gaan marco en ik kijken bij het mkd,eindelijk we konden niet eerder.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #54 Gepost op: december 07, 2008, 22:55:08 »
Lieve daan,

Jullie hebben het al zoveel jaar goed gedaan met Chelsea, dat die paar dagen of weken er ook niet meer toe doen! Rust is het belangrijkste nu, en daar vaart Chelsea ook wel bij... dus voel je niet schuldig dat je niet eerder bij het mkdv bent geweest.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #55 Gepost op: december 08, 2008, 18:14:16 »
Vanochtend het mkd gebeld en we gaan woensdag een kijkje nemen,eindelijk ben erg benieuwd.
Caroline komt 's middags dus kunnen we meteen onze indrukken met haar bespreken.
Morgen hebben we spreekavond op school ben benieuwd wat de juf van chelsea ons te vertellen heeft.
Ik merk wel dat als chelsea weer moeite heeft om haar emoties te tonen,en als wij dat dan benoemen spannend verdrietig etc dat ze zich heel erg begrepen voelt.
Het blijft zoeken naar de juiste manier maar we komen erwel

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #56 Gepost op: december 10, 2008, 12:39:01 »
De kogel is door de kerk we zijn vanmorgen bij het mkd geweest chelsea was mee en die vond het super en wij hebben er ook een goed gevoel over.
Er zijn maar 24 kinderen en de groepen hebben max 8 kinderen met 2 a3 juffen,er heerst zoveel structuur en rust heerlijk voor chelsea.
Ze gaat dan met een taxi en wordt weer thuis gebracht omdat we buiten de regio wonen,ze weten niet hoe snel ze geplaatst kan worden maar sowieso na de zomer vakantie,dan kan ze het jaar nog afmaken op haar oude school.
Chelsea voelde zich helemaal thuis en wilde wel blijven nou ze heeft eigenlijk z elf de beslissing genomen

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #57 Gepost op: december 10, 2008, 13:28:15 »
Heerlijk dat Chelsea het zelf zo goed aangaf!!!! Dat geeft jullie het vertrouwen wat jullie nodig hebben!!!

Fijn dat het jullie daar goed is bevallen, kunnen jullie eindelijk weer een stap voorwaarts!

Sterkte met het gesprek vanmiddag, hoop dat Caroline nog meer tips en handvatten kan geven!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: pdd-nos
« Reactie #58 Gepost op: december 10, 2008, 13:45:11 »
Oh, dat is echt fijn, Daan, dat geeft in ieder geval een rust/lichtpuntje in alles wat jullie overkomt. Wat fijn dat Chelsea zelf ook zo enthousiast reageerde.

 :knuf:
Babette


Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #59 Gepost op: december 15, 2008, 10:17:52 »
We hebben een klote weekend gehad met chelsea,ze zat zichzelf in de weg,echt ik zat met mijn handen in het haar,ik vond het zo moeilijk om hier mee om te gaan afleiden lukte ook niet.
Vanmiddag komt caroline dus even met haar overleggen.
Chelsea had haast geen stem van het weekend,gaat ze ook nog heel hard gillen nou dat is niet echt bevorderlijk voor haar stem dus klonk ze net als katja schuurman heel zwoel.
Ze ging van driftbui naar lief naar heel verdrietig naar knuffelig naar boos,ze snapte zichzelf echt niet meer.
Ik denk dat als ze vanmiddag uit school komt ik haar lekker laat schilderen kan ze even wat kwijt op papier