User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 106
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: pdd-nos  (gelezen 116913 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re: pdd-nos
« Reactie #75 Gepost op: december 19, 2008, 10:36:31 »
Succes vandaag, afscheid nemen is altijd beetje moeilijk. (ik vind het zelf extreem moeilijk), maar zie het als een nieuw begin, een nieuwe kans voor je meisje.
Jij bent prachtmama, denk dat er geen enkel kind een betere mama kan wensen.
Ik denk aan je, en als je wil praten ben ik er.
xxx,
Sigrid
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #76 Gepost op: december 19, 2008, 21:57:53 »
Het afscheid nemen is goed gegaan,chelsea is langs alle klassen geweest en kreeg een grote kaart waar alle meesters en juffen een persoonlijke boodschap voor chelsea hadden opgezet.
De klas had een schort gemaakt en ze hadden hun handafdruk erop gezet met hun naam erbij,ze had een mooie strik opgespeld gekregen.
Mijn moeder heeft foto's gemaakt die volgen nog,wouter was ook mee die heeft zich prima vermaakt.
Ik denk niet dat chelsea beseft dat ze niet meer terug gaat naar haar school.
maandag een uur proef draaien en 5 januari mogen we haar zelf wegbrengen dan hebben wij nog gesprekken op het mkd en komt chelsea thuis met de taxi.
Maar eerst vakantie,maandag gaan de meiden met de koets en 2 paarden een stuk rijden,een collega van mijn moeder heeft 2 paarden en een koets en aangezien mijn meiden gek zijn van paarden heeft mijn mams dit geregeld.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #77 Gepost op: december 19, 2008, 22:14:44 »
Fijn dat het zo goed is gegaan!!! Ze hebben er best veel werk van gemaakt, lief van ze!!! Het echt beseffen is ook nog lastig, maar als het goed is, zal ze het verschil straks duidelijk merken en dus ook zelf lekkerder in haar velletje komen te zitten. Dat heb ik hier met de meiden duidelijk gemerkt, eerst nog wel spannend, nieuwe vriendjes maken, maar sfeer was gelijk al zo anders! En dat was puur een andere school... nog niet eens zo'n groot verschil qua aanpak en "kinddichtheid"

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: pdd-nos
« Reactie #78 Gepost op: december 19, 2008, 22:15:59 »
Het zal voor wel lastig zijn om te beseffen ja.
Maandag wordt nog spannender dus....ben erg benieuwd hoe ze het vind!

Wat leuk dat je moeder dat heeft geregeld dat ze met de koets mee mogen! Super!

 :knuf: Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #79 Gepost op: december 20, 2008, 07:39:02 »
Hoi Daan,

fin dat het afscheid nemen goed is gegaan. Ik ben benieuwd naar de foto's. Lekker ook dat wouter zich goed vermaakt heeft. Enne, van je meiden in een koets wil ik eigenlijk ook wel een foto zien hoor Daan!

 :knuf:

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #80 Gepost op: december 22, 2008, 13:45:41 »
Vanmorgen heeft chelsea een uur meegdraaid op het mkd,en het ging goed,ondertussen hadden marco en ik een gesprek met de ortopedagoog die ons vanalles uitlegde.
En toen we haar op kwamen halen zat ze lekker te drinken aan tafel met de andere kindjes,en ze is daar echt op haar plek klinkt raar maar de kindjes die we zagen waren allemaal zoiets als chelsea dus ze past daar echt goed tussen.
5 januari brengen we haar zelf weg en hebben dan nog wat gesprekken en ze kont dan met de taxi weer naar huis.
zometeen gaan ze met de huifkar mee een stuk rijden morgen gaat chelsea bij opa en oma logeren en veerle bij mijn broer.
Ik ben gebroken van al die spook nachten,chelsea was vannacht om 03.30uur al voor de eerste keer wakker,waarop wouter weer wakker werd etc

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #81 Gepost op: december 22, 2008, 14:47:41 »
Wat super dat ze zich daar zo op haar plek voelde!!! Zo ga je een stuk geruster de feestdagen in nietwaar? Wat balen dat die nachten zo onrustig zijn, hoop dat je morgennacht iets meer rust hebt met alleen Wouter thuis.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: pdd-nos
« Reactie #82 Gepost op: december 22, 2008, 21:00:54 »
Wat lekker om te zien dat ze daar zo op haar plek is!!
Fijn hoor!
Hoop dat jullie ook weer wat rust krijgen, die onrustige nachten zijn nog extra zwaar met alle ziekte enzo...

 :knuf: Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #83 Gepost op: december 30, 2008, 11:21:00 »
zometeen met chelsea naar de huisarts,ze heeft al weken jeuk over haar hele lijfje en krabt heel erg,en we gaan het even over het slapen van chelsea hebben of beter gezegd het niet slapen,ze houdt iedereen hier wakker midden in de nacht of vroeg in de ochtend.
ik ben hier al eerder voor bij de huisarts geweest ben benieuwd wat ze nu zegt want dit sloopt ons allemaal,bestaan er wonder pillen om kids beter te laten slapen???

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #84 Gepost op: december 30, 2008, 11:39:18 »
Eh valium??? Lijkt me rigoreus.

Misschien heeft ze zoveel last van de jeuk dat ze daardoor vaak wakker wordt???

Succes bij de arts.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #85 Gepost op: december 30, 2008, 15:30:02 »
Denk toch ook dat het ergens iets met die jeuk te maken heeft. Als je zelf jeuk hebt, ga je krabben... en als je gaat krabben, gaat het pijn doen. Hoop dat hij snel verlichting voor haar kan brengen. Heb je zelf enig idee waar die jeuk vandaan komt? Vochtigheid (of ontbreken daarvan) in de lucht misschien? In de winter wordt onze huid droger, kan natuurlijk fiks jeuk geven.

De nachten zijn verrekte zwaar zo... mag hopen dat het binnenkort echt beter gaat bij jullie, jullie hebben wel een rustige periode verdiend!

Dikke kus, Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #86 Gepost op: december 30, 2008, 15:40:02 »
Ons achterbuurjongetje kan met regelmaat ook niet slapen van de jeuk, hij heeft erfelijk eczeem en zit met regelmaat onder.
Nu dat onder controle is, heeft hij ook minder jeuk en zijn de nachten ook een stuk beter.

Toch iets om even uit te zoeken.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #87 Gepost op: december 30, 2008, 19:31:27 »
Chelsea heeft een extreme droge huid,ze mag nu nog maar 2 keer in de week onder de douche en ik heb speciale zalf gekocht voor een droge huid en een lotion voor onder de douche.
chelsea gaat melatodine krijgen voor het niet slapen,de huisarts mag het eigenlijk niet voorschrijven gezien haar leeftijd dus het wordt niet geregistreed dus we moeten het zelf betalen ze kan er morgen mee beginnen.
mijn vader heeft chelsea net opgehaald zodat de rest van de familie weer bij kan slapen aan komende nacht

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #88 Gepost op: december 30, 2008, 19:37:32 »
Hey Daan,

Melatonine heb je ook op homeopatische basis, heb het hier voor de meiden gebruikt. Hielp goed, moet ik zeggen.... al moesten we toen we er ooit mee begonnen het dieet nog echt op orde krijgen.

Heb het er later met mijn kinderarts over gehad, hij riep toen gelijk (de suffe man) dat hij het in veel hogere dosis had voorgeschreven....  :pardon: Irene was toen anderhalf jaar oud... dus melatonine mag wel... misschien via de kinderarts voor laten schrijven? Hoef je het ook niet zelf te betalen.

Onze kinderarts had er dus wel ooit van gehoord, een melatonine tekort. Het is een hormoon wat aangemaakt wordt door de pijnappelklier en het stuurt je bioritme aan. Het bioritme stuurt een aantal andere ritmes in je lijf aan zoals de hormooncyclus en spijsvertering. De studiegenoot van mijn kinderarts had er ooit een afstudeerproject over gemaakt... dus er zijn als het goed is wel dingen op schrift...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #89 Gepost op: december 30, 2008, 19:43:12 »
Hoi Daan,

Ik heb van een collega ook weleens van een hpormoon ideel gehoord voor het in slapen. (dat sommige kinderen daar een gebrek aan hebben). Het blijkt een hormoon te zijn en dus geen slaapmiddel. Zij krijgt het via de kinderarts en volgens mij wordt het wel vergoed. Het werkt bij hun erg goed (in het begint een te zware dosering, viel al in het bad in slaap), maar nu gaat het prima. Ik weet alleen niet meer hoe het heette, kan best zijn dat het het middel is dat je nu hebt gekregen.

Hoop voor jullie dat het helpt. Succes!