User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 95
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: pdd-nos  (gelezen 116907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
pdd-nos
« Gepost op: september 24, 2008, 06:48:50 »
goedemorgen allemaal
ik ben er weer vroeg bij door chelsea die zo ongeveer om 05.15uur wakker werd vanmorgen en het hele huis wakker maakt en dit gebeurt niet een keer nee bijna elke dag.
zoals sommige van jullie weten zijn we met chelsea in de test fase bij bureau jeugdzorg om te kijken of ze een gedrags stoornis heeft.
waarschijnlijk heeft ze pdd-nos,volgende week wordt ze thuis geobserveerd door iemand van bureau jeugdzorg.
marco en ik en school hebben afzonderljk van elkaar formulieren moeten invullen en daar komt straks een soort uitslag van binnen en die wordt volgende week maandag besproken.
zijn er moeders met ervaring op dit gebied want er gaat een wereld voor ons open en niet alleen positief ik vind het best wel spannend allemaal em heb best veel vragen.
het belooft weer een lange dag te gaan worden,hopen dat wouter straks nog wil slapen kan ik ook nog even een uurtje slapen

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2008, 07:18:37 »
Hoi  Daan,

Ja wij hebben ervaring op dit gebied. Helaas wel ja.
Debbie heeft MCDD. Dat is een subgroep van pddnos. Ik kan een boek over haar schrijven als ik dat zou willen.

Hier staat er een op hete kolen. Die moet zo naar school.
Dus stel je vragen maar, ik geef wel antwoord!
 :knuf:

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2008, 07:37:29 »
Hoi Daan,

ik heb zelf geen kind met pdd-nos maar ken wel een meisje van zestien met pdd-nos. Jeetje wat heftig zeg. Heel veel sterkte en ik hoop dat er een duidelijke diagnose gesteld wordt waar jullie wat mee kunnen zodat er een gerichte manier van met haar omgaan kan worden bedacht.

 :knuf:

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: pdd-nos
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2008, 10:30:11 »
Wat de uiteindelijke diagnose ook is het lijkt me op zich al erg prettig om die diagnose te hebben.
Is niet zaligmakend, maar zal een aantal dingen waarschijnlijk wel op zijn plek laten vallen EN je kan gerichter een bepaalde aanpak proberen te volgen.

Zelf geen ervaring, maar mijn broertje heeft tijdens stages ook op scholen stage gelopen met groepen met meerdere pdd nos kinderen.
Ik vond zijn verhalen soms best heftig, maar ja dat ging dan ook om minimaal 5 tegelijk en dat is natuurlijk heel wat anders dan 1 kind dat ook nog eens je eigen kind is.
Hij heeft toen in elk geval wel heel erg goed geleerd gestructureerd zijn lessen aan te bieden, want dat scheelt een hoop.

Wil hem best eens vragen of hij nog duidelijke info heeft of weet waar je die kan vinden, hij vond het wel een erg leuke school en heeft daar met veel plezier stage gelopen en later nog gewerkt!

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: pdd-nos
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2008, 10:48:55 »
Hoi hoi
Hier zitte nwe nog midden in de onderzoeks en screeningsfase met Thomas. hij heeft een ASS maar wat/welke/hoe zwaar dat weten we nog niet.

wil je veel sterkte en succes wensen
 :knuf:
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2008, 12:20:37 »
ASS is dus een autistisch spectrum stoornis.  ;-)
Dat is een diagnose op autistisch gebied. ASS betekent dat men nog niet weet welke diagnose. Dat wordt dus uitgezocht bij Thomas. En... het kan ook dat dat na jaren nog veranderd. Want een kind groeit, ook mentaal.
 :knuf:

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2008, 20:18:12 »
waarschijnlijk kunnen ze chelsea ook niet de titel pdd-nps geven omdat ze nog zo jong is maar wel "gedrag stoornis",maar dan heeft ze wel recht op hulp van allerlei instellingen en kunnen we op school een rugzakje aanvragen,gelukkig is mijn moeder ib-er op de school van veerle en chelsea,waardoor we vrij snel aan de bel hebben gertokken en krijgen we nu ook echt de hulp die we nodig hebben.
ik ben wel wat nerveus voor de 29e als ze thuis wordt geobserveert.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2008, 20:58:42 »
Hai Daan,

Maak je niet te sappel voor het huisbezoek! Je gaat met Chelsea om naar jullie beste kunnen! Je hebt niet voor niets hulp gezocht! Tuurlijk zullen er verbeterpunten zijn, maar daar ben je nou ook naar op zoek. Niet alleen het rugzakje, maar ook handvatten om thuis de sfeer en situatie te verbeteren! Een kind met pdd heeft gewoon een andere benadering nodig dan een "gemiddeld" kind, iedere ouder zit wel eens met handen in het haar... en kan dan alle hulp wel even heel goed gebruiken!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2008, 22:13:07 »
Daan, maak je niet druk om de observatie!
Vanmiddag kwamen 2 van de 3 juffen van Debbie op bezoek. Ze kwamen echt voor Debbie. Maar elke keer ging Debbie weg en ging haar eigen ding doen. Die weet daar niet mee om te gaan dat 2 mensen speciaal voor haar kwamen. Maar de juf is de juf niet als ze Debbie niet terug weet te halen uit haar eigen wereldje.
Wonderlijk hoe mensen toch zo echt juf kunnen zijn.

Bij observatie zullen ze Chelsea niet uit haar wereldje halen maar juist kijken wat ze doen.
Weet je wat Debbie doet en blijkbaar kenmerkend is voor ASS?
Dingen in rijtjes zetten. Ze is nu 9 jaar en zet nog steeds een boel playmobilpoppetjes in rijtjes. Gigalange rijen. Poppetjes in polonaise of in horinzontale rijen. Jongetjes schijnen dat met auto's te doen. Zie jij bij Chelsea ook zoiets?

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #9 Gepost op: september 25, 2008, 10:53:16 »
joehoe chelsea is in haar bed blijven liggen vamorgen tot 06.30uur,ik had met haar een afspraak gemaakt gisteravond dat als ze in haar bed zou blijven totdat papa eruit moest (en dat was vroeg vanmorgen) dan mocht chelsea alvast een sticker plakken in haar agenda voordat ze naar school gaat,meteen resultaat voor chelsea niet wachten tot vanavond en het werkte.
mijn vader komt vanavond om te klussen bij ons en die zou een tijdschakelaar meenemen die ga ik koppelen op een lamp in hun kamer en probeer ik het op die manier uit te leggen aan chelsea dat ze pas uit bed mag als de lamp aan gaat,je moet wat toch????

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #10 Gepost op: september 25, 2008, 10:55:30 »
 :goed: :goed: :goed:
Dikke duim voor Chelsea!
En jij ook voor je vindingrijkheid!
Hopelijk werkt het!

Bij ons mochten/mogen ze er pas uit als het 7.00 is op de wekker. Maar Debbie is natuurlijk ook al ouder. Volgens mij deed ik dat vanaf haar 6 jaar.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: pdd-nos
« Reactie #11 Gepost op: september 25, 2008, 12:40:01 »
 :goed: :goed: :goed: :goed:

Super!!! Zo'n lampje kan heel goed werken! En gelijk belonen is altijd goed!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: pdd-nos
« Reactie #12 Gepost op: september 29, 2008, 20:09:43 »
hoi,hoi
bureau jeugdzorg is vandaag langs geweest,en de forumulieren zijn door een ortopedagoog bekeken en kwam tot de conclusie dat chelsea wat mankeert of dat wij problemen hebben met de opvoeding van chelsea.
chelsea komt op de wachtlijst om getest te worden bij ggz, de wachtlijst is 3 tot 6 maanden.
en we krijgen hulp in huis om de knel punten aan te pakken met chelsea,we hebben nog een vragenlijst ingevuld met ons contact persoon bij bureau jeugdzorg,ze vond dat we prachtige meiden hebben en dat wouter een charmeur was,vond ik wel erg lief.

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: pdd-nos
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2008, 20:53:45 »
fijn dat er actie ondernomen wordt meid.
succes hoor.

wij moeten morgen naar het CvA, zal mij benieuwen wat ze gaan zeggen, heb er best de bibbers voor.
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: pdd-nos
« Reactie #14 Gepost op: september 29, 2008, 21:52:22 »
Hoi Daan,

Vertel mij wat zeg dat die wachtlijst lang is.  :( Wij hebben ook lang moeten wachten.
Omdat die wachtlijst zo lang was hebben we Debbie laten testen bij een psychologe die voor zichzelf werkt. Kassaaa!!
Kosten een berg geld dus wat uiteindelijk niet vergoed werd.  :doh:
Als je nu toch al hulp krijgt is het fijn te wachten tot je bij de GGZ aan de beurt bent. Want de GGZ wordt gewoon vergoed.  :goed:
En die diagnose is ook geldig want het zijn allemaal gz-psychologen.
 :knuf:


Astrid, sterkte en sukses morgen!!
 :knuf: