User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 141
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Drinken, naast bv...  (gelezen 6155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Soezn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Drinken, naast bv...
« Gepost op: juni 14, 2010, 20:26:57 »
Hallo ervaringsdeskundigen  :)
Wouter krijgt nu dik 7mnd bv. Daarnaast bijvoeding in de vorm van groente en fruit hapjes en af en toe een liga.
Wat betreft drinken, hij krijgt alleen bv. De bv loopt erg goed en ik wil hiermee nog lang niet stoppen :D.
Nu zit ik met een vraag, hoe, wat wanneer bied je je kindje ander vocht aan dan alleen bv?
Is dat noodzakelijk of is alleen bv als vocht voldoende?
Het gaat nu prima zo, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen en tips van jullie.
Albast bedankt!

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:Drinken, naast bv...
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2010, 20:52:36 »
Hoi,hoi
Ik heb mijn Wouter 12 maanden bijna alleen bv gegeven,omdat bijvoeding helemaal niet ging,en hij wilde amper uit een flesje drinken.
En met 1 jaar woog Wouter 10 kilo een keurig gewicht dus,ik weet wat de ervaringen zijn van de rest,maar mijn wouter is er niet minder van geworden dat hij het eerste jaar bijna alleen bv heeft gehad.
daan

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Drinken, naast bv...
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2010, 21:22:31 »
Ik geloof dat Jasper een maand of 9 was toen we begonnen met ander drinken aanbieden tussendoor, hij is een flesweigeraar dus hij kreeg een rietjesbeker die hij snel door had dus zo kreeg hij af en toe wat ander drinken...



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Drinken, naast bv...
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2010, 21:25:09 »
Hey Suzanne,

Ik ben Renée ergens rond een jaar wat ander drinken ook gaan aanbieden (water, aan limo wilde ik nog niet beginnen) maar ze deed er eigenlijk nooit wat mee! Ze had aan borstvoeding meer dan voldoende! Naast de borst kreeg ze natuurlijk ook nog vocht van groente en fruit binnen, maar ze was zo verslaafd dat ze heel lang op veeeeeel voedingen is blijven zitten.

Noodzakelijk is het geven van ander vocht dus niet! Maar het kan zijn dat je het zelf op een gegeven moment wel wat makkelijker vindt als je eens een paar uurtjes zonder Wouter weg zou willen, dan kan hij iig nog wat anders drinken.

Ik ben dit keer expres met water begonnen... mijn andere twee meiden zijn de eerste jaren niet echt gek op water geweest, moest altijd limo of sap zijn. Wilde nu de limo en sap dus niet zo vroeg introduceren om de smaakontwikkeling niet gelijk op zoet te zetten. Renée is nu net zo blij met een beker water (vraagt er vaak zelf om) als met een beker druivensap of yoghurtdrink (vanwege allergie voor appel en citrus nog niet veel variatie)

Op een gegeven moment was ik het zelf een beetje zat, zeker met het warme weer in de zomer. Zij wilde natuurlijk vaker drinken, maar ik zat er niet altijd op te wachten (het was al zo warm), aangezien ze toen al ruim één jaar was, ben ik wat actiever de beker gaan promoten. Ze heeft de borst echter nog heel lang erg lief gehad!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Soezn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Drinken, naast bv...
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2010, 13:06:00 »
Mijn Wouter drinkt soms wel een slokje mee uit een glas. Dit gaat best goed, maar sinds hij een tandje heeft vertrouw ik het niet meer, stel je voor dat hij het glas stuk bijt :eek:. Heb nu dus maar een plastic beker voor hem geregeld. Bij warm weer en wanneer ik er niet ben is het inderdaad wel handig dat hij ook een slokje water neemt (bij een stukje brood of een koekje even wat vocht).  Alhoewel hij gewoon afgekolfde melk als maaltijd uit een flesje drinkt wanneer ik aan het werk ben. Mijn Wouter weegt nu zo´n 9 kilo, was bij geboorte al 4410gram en 56cm. Een flinke vent dus :8.
Ik krijg vaak vragen of hij iets anders drinkt  (van mensen die geen bv geven), er is zoveel aanbod van sapjes etc.
Leuk om jullie ervaringen dan te lezen!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Drinken, naast bv...
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2010, 13:26:13 »
hihi ja dat is geen ondenkbaar scenario, Liam heeft het al eens voor elkaar gekregen met die sterke kaakjes van hem (zoontje van superlynn) en dus ook dat stukje glas doorgeslikt. Gelukkig is het er zonder schade weer uitgekomen, maar het waren een paar angstige dagen! Hebben ze trouwens geen tanden voor nodig hoor! Glas is nou eenmaal vrij breekbaar.

Ander drinken is niet echt nodig, en als je je productie eventueel al wat schommelt en je wit het wel redelijk op peil houden, is het niet eens echt verstandig om al veel ander drinken aan te bieden.

Opmerkingen van omstanders krijg je altijd  ;-)
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Soezn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Drinken, naast bv...
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2010, 16:15:57 »
Inderdaad opmerkingen van anderen die er amper ervaring mee hebben :???:
Daarom is dit forum dan weer zo leuk  :)