User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 109
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Slapen  (gelezen 28810 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re: Slapen
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2006, 15:06:42 »
Joey gaat af en toe in de maxi cosi
Aan de ene kant misschien niet al te handig maar hij gaat dan vaak wel (eindelijk) slapen.
Vaak nog geen minuut en dan slaapt hij.
Het lijkt wel of hij veel te bang is om iets te missen. In zijn bed gaat hij gelijk staan.

Toen hij kleiner was gebruikte ik wel zo een omslagdoek als ze uit bad komen.
Dan lag hij helemaal vast en zo kon hij wel in slaap vallen.
Als hij namelijk bijna in slaap valt ging hij wild met zijn armpjes slaan en was hij weer helemaal wakker.

We hebben al een keer gehad dat hij smorgens wat door had geslapen tot half 10 (wel met voedingen)
en toen had hij savonds om half 10 nog niet geslapen. Onder een warme douche bijna in slaap
nog even wat drinken en dan viel hij half in slaap. Voeding klaar hij doet heel even zijn oogjes dicht
om ze erna weer open te doen en was hij weer wakker. Heeft hij het nog volgehouden tot half 11.

Laten huilen kan ik niet en omdat hij blijft staan vind ik het niet leuk om hem in zijn bedje te laten
en ook eng omdat hij probeert om erover te klimmen want slapen vind hij echt niet spannend genoeg.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: Slapen
« Reactie #16 Gepost op: november 22, 2006, 10:36:28 »
wellicht herhaal ik veel van wat hierboven staat, maar toch even mijn verhaal!

donna heb ik op advies van het ziekenhuis ingebakerd toen ze 3 maanden was, tot 6 maanden omdat ze begon te rollen: levensgevaarlijk!!!! je kunt daarna ze in een goed passende slaapzak heel strak instoppen, eventueel de lange mouwen dichtnaaien, zodat ze zichzelf niet wakker maken/houden. verder de RRR, ja echt! strak ritme, en duidelijk patroon van naar bed brengen, zodat het duidelijk is dat hij moet slapen. en helaas heb ik haar ook laten huilen... vreselijk vond ik het, ik stond zelf beneden te huilen en op de klok te letten, maximaal 10 minuten hadden we afgesproken... en na 9 min sliep ze. en al snel na twee min en nog later huilde ze nooit meer! (alleen nog als ze ziek is, echt bijna nooit meer!!!) op het moment lijkt het een eeuwigheid, maar sommige hebben het echt nodig om zich af te reageren ofzo. verder een prikkelarm leventje, ik mocht niet eens de supermarkt in (als ik het toch deed was het weer twee nachten feest). donkere gordijnen, niet te veel dingen boven het bed hangen en erin. nu is ze 13 maanden en ik leg haar gewoon in bed, zwaaien en ze gaat slapen!

het kan ook anders... mijn oudtse wordt 8 en slaapt nog moeilijik zelf in en komt nog snachts.... ik heb haar nooit laten huilen, viel lekker aan de borst in slaap, heerlijk rustig en blij! maar als ze groter worden, kunnen ze dan echt niet zelf in slaap komen. en mijn man vindt het ook zo gezellig om nog effe bij haar te liggen, dan ziet hij haar ook nog s! en valt vaak zelf eerder in slaap!!! maar als hij savonds weg is, (voor werk 1x p 2 w, concert, voetbal, regelmatig dus) kan ik het in mijn eentje niet doen, als donna juist net weer wakker wordt ofzo. en ik vind het ook niet goed zoals het nu gaat, ze is al zo groot! en donna kan het ook!

dus denk ook aan jou en je kinds toekomst, hoe moeilijk het ook is. maar idd het moet wel allemaal bij jou en je kind passen!
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux


Offline Esther

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Slapen
« Reactie #17 Gepost op: november 22, 2006, 15:57:45 »
Ik ben nou wel benieuwd hoe dat dan met kinderen is die kunstvoeding krijgen, slapen die allemaal door dan?

Patrick slaapt bijna nooit door. Dat gaat nu dus al 9,5 maand zo en hij is dus een voorbeeldig borstvoedingskindje, hihi. Ik heb samen geslapen, aan de borst in slaap laten vallen, tot 7,5 maand op vraag gevoed en nu meestal op schema. Maar met schema slaapt hij zelfs nog niet helemaal door, ik vind het niet erg, het is een manier van leven en ja, je moet je leven er wel op afstemmen. Stappen is er bij mij niet bij, althands nouwelijks. En over het algemeen ga ik ook bij tijds naar bed. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik in de intensieve zorg werk. Dat neemt zijn energie ook.

Misschien is het zo, misschien niet, ik heb niet veel mensen gesproken die kunstvoeding geven, dus ik kan er echt geen zinnig woord over zeggen.

Groetjes Esther

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Slapen
« Reactie #18 Gepost op: november 22, 2006, 16:20:22 »
Nee hoor, kv kindjes slapen ook lang niet allemaal door, ik ken er heel wat die er uit moeten snachts voor een speentje of een fles of tuit met drinken.

Hier ging het afgelopen nacht iets beter, ik mocht hem 2 van de 5 keer terug leggen in zijn eigen bed, de andere 3 keer wilde meneer blijven "hangen".
Ik weet het af en toe ook niet zo goed meer, wordt er in elk geval geen gezelligere moeder op op deze manier!!

:-\               :'(              :-\

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Slapen
« Reactie #19 Gepost op: november 22, 2006, 16:45:03 »
Hai Annet,

Ik ken het hoor meis! Op die nachten probeer ik haar niet eens terug te leggen in bed, of zelfs niet los te koppelen... laat haar gewoon bij me liggen en zoek de meest comfortabele houding. Dan trek ik het tenminste nog overdag, want ja, van slapen overdag komt hier niets.

Normaal slaapt ze vanaf eerste nachtvoeding (of late avondvoeding, net hoe je het bekijkt) in mijn bed. Gelukkig groot bed, dus ik kan aan andere kant gaan liggen. Komt ze voor een voeding, schuif ik erheen en koppel aan. Als ik nog wakker ben als zij klaar is, koppel ik los en ga weer naar eigen helft. Vaak genoeg word ik pas uren later wakker en draai dan alsnog om....

Kunstvoeding geeft meestal geen verschil. Anne heeft vanaf drie maanden kv gekregen en ook daar mochten we een aantal keren per nacht heen om de speen te zoeken en te geven. Ok, geen voeding meer nodig.... maar wel een speen anders kregen we haar niet stil.

Slapen.... ooit gaat het goed... mijn oudste twee slapen nu gewoon door. Als ze al wakker worden, draaien ze zich om en slapen weer verder, of gaan even naar de wc. We hebben Anne toen ze 2,5 was bij Irene op de kamer gelegd (ipv op haar eigen kamer). En toen hoefden we er al niet meer zo vaak heen.

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Slapen
« Reactie #20 Gepost op: november 22, 2006, 16:51:05 »
Mijn oudste twee slapen al zeker een jaar samen, dat mag de pret echter niet drukken. Ik ben vanancht nog 4 keer bij Yanick geweest en dat was niet eens vanwege het onweer. Weet je wat het idiote is?! Dan kruip ik bed uit en weer in en Kylian maft gewoon door!!!!!  :-X

Echt hoor, ik snap er niet veel van, of eerlijk gezegt, ik snap er helemaal niets van!!

Ligt Kylian als een jeweetwel te krijzen, slapen die andere twee ook gewoon door  ??? ??? ???

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Slapen
« Reactie #21 Gepost op: november 22, 2006, 16:58:54 »
ja Annet, dat is hier ook zo.... al heb ik Renee nog niet zo lang laten krijsen om te zeggen dat ze er echt niet wakker van worden.... Weet dat als ik Renee langer door laat gaan, dat Peter ook wakker is en ja, die moet werken de volgende dag.

Maar door dat soort geluiden slapen ze heen, om vervolgens om geheel onverklaarbare reden wel wakker te worden. Zal wel met de diepte van de slaap te maken hebben. Gebeurt er iets, terwijl ze in hun lichte slaap zijn, worden ze wakker.... gebeurt datzelfde terwijl ze in hun diepe slaap zijn, dan slapen ze door.... Of murmelen wat en slapen weer verder.... Begrijpen? Nee, dat zullen we dat slaapgedrag wel nooit....  :-\

Zit nog zwaar te twijfelen of ik met Renee de slaaptraining voor de nacht moet aan gaan.... Voeding heeft ze in principe niet meer nodig 's nachts. Maarja, goede nachten zijn er ook zeker wel. Dan komt ze rond middernacht een keer en dan tegen zevenen pas weer. Precies mijn nachtrust dus. Maarja, ooit.... ooit zal ik eens een flesje of beker water proberen ipv de borst. Maar daar moet ik wel even de vechtlust voor vinden. Vechten met mijn kind vind ik toch het moeilijkste wat er is. Noem ieder ander onderwerp op en vechtlust zat....

Groetjes Nynke
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 11:38:52 door yfke »
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Slapen
« Reactie #22 Gepost op: november 22, 2006, 17:05:56 »
.Vechten met mijn kind vind ik toch het moeilijkste wat er is. Noem ieder ander onderwerp op en vechtlust zat....

Ja ik ken hem!!
Karlo zij gister, "misschien toch maar in de studeerkamer dan!!". Zo zeg!!!!! Ik stond klaar om te vechten, dat wil ik dan dus ook weer niet he?!
Zit toch idioot in elkaar hoor dat moederinstinct, vannacht kon ik Kylian wel aan de weg zetten, maar als ze over de studeerkamer beginnen!!

Overdag bijtukken zit er hier ook niet meer in, maar een paar goede nachten zouden me HEEL erg goed doen. Was het niet voor mezelf dan wel voor mijn rug, humeur, verstand, noem maar op!

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #23 Gepost op: januari 07, 2007, 21:52:29 »
Maar goed dat je het allemaal vergeet als ze eenmaal doorslapen. Run kwam ook heel vaak 's nachts en toen hij eenmaal door ging slapen (met een jaar of 2) moest ik hem 's nachts wakker maken van het CB voor een fles (hij heeft maar 7mnd bv gekregen) omdat hij te mager was.
Bij Run zei iedereen dat het aan de bv lag en ik geloofde het nog ook. Dus ben ik kv gaan geven 's avonds dan wist ik zeker dat z'n buik vol was. Dat hielp allemaal niets.

Maar bij hem hielp de regelmaat wel heel erg. Hij sliep toen hij nog klein was 3x 2uur overdag en toen hij wat groter was 2x2uur en later werd dat 1x 3uur. Als hij z'n slaapje overdag miste of te kort sliep overdag was het 's avonds en 's nachts hopeloos. Hij was dan te moe om in slaap te komen en ging ook heel onrustig slapen.

Bij Sverr heb ik moeten leren dat hij slecht slaapt als hij aan de borst in slaap valt en slapend in bed gelegt wordt. Als hij dan wakker wordt is ie ontregelt en heel wakker. Dus moet ik hem wakker in bed leggen. Verder slaapt ie de halve nacht bij mij op m'n matras op de grond rolleye en heb ik het idee dat ie na het drinken wel aardig snel weer in slaap valt. Omdat ik tijdens het drinken al weer slaap heb ik het niet zo door.

Misschien dat je er iets aan hebt maar je zit natuurlijk al in de niet/weinig slaap cirkel dus "te moe" zijn om te kunnen slapen is al een probleem.

Heel veel sterkte ermee. Ik hoop dat het bij een volgend "sprongetje" over is.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 10:28:27 door moemie »

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Slapen
« Reactie #24 Gepost op: januari 07, 2007, 22:04:50 »
Hihi, Karlo slaapt nu dan wel niet op de studeerkamer, maar wel op zolder!! En Kylian ligt in Karlo's bed!! :)

Niet jevanhet, maar hij heeft wederom een oorontsteking :(

Roy slaapt nu eindelijk (meestal) door. Yannick maakt er nog een potje van, ach het komt wel hoor!!

Leuk fotootje van Sverre!!

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #25 Gepost op: januari 27, 2007, 22:15:39 »
Mijn man moet het allemaal maar niet lezen. Hij heeft tot nu toe het geluk dat hij niet wakker hoeft te worden als Sver wakker wordt 's nachts. Maar als hij jouw verhaal leest komt er natuurlijk geen derde.
Als Run of Sver dan wakker worden dan moet hij er alsnog uit!

Slapen blijft een hekel onderwerp. Bij Run was ik vanaf het begin fanatiek bezig om hem door te laten slapen. Nu laat ik me niet gek maken en dat scheelt echt een stuk. Ik vertel ook tegen niemand dat Sver zo vaak komt 's nachts anders krijg je al die stomme opmerkingen weer.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 10:28:56 door moemie »

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Slapen
« Reactie #26 Gepost op: januari 29, 2007, 18:04:24 »
Niemand zegt dat jullie het ook op die manier moeten doen  ;)

Ik had er zelf voor gekozen om allemaal op zolder te slapen, dat wil Karlo niet, dus dan toch zo??!!
:D

Offline Janet72

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 26
Re: Slapen
« Reactie #27 Gepost op: april 28, 2007, 08:56:30 »
Even weer een heerlijk achterhaalde reactie van mij maar herken veel in jullie verhalen. Vandaar toch nog even een reactie. Tygo is nu 9 weken en de nachten gaan goed, hij komt wel voor z'n voeding maar als ik hem in z'n bedje leg slaapt ie ook weer. Tot een week of 5/6 sliep Tygo overdag bijna niet, huilde erg veel en wilde steeds drinken. M'n moeder zei: je moet wat harder worden, hij mag heus wel eens huilen maar ik kon dat zo slecht... En terecht achteraf want door zijn slechte drinktechniek kreeg hij ijskoud te weinig melk en had dus honger! Door interventie van een lk is dat een stuk verbeterd, hij werd rustiger, tevredener en groeide weer. Sinds enkele dagen wordt ie overdag weer onrustiger. Ik let weer goed op zijn drinktechniek maar vraag me ook af of het ergens anders van kan komen. Hij is namelijk af en toe gewoon wakker. Ik leg hem dan wel weg omdat ik denk dat dat 'moet' maar slapen ho maar! Wordt er zo onzeker van omdat ik bang ben dat ie oververmoeid raakt en straks 's nachts ook niet meer slaapt. Door alles wat ik heb gelezen lijk ik m'n instinct wat verloren te zijn en kijk ik alleen nog maar verstandelijk naar hem en heb het idee dat ik daardoor zijn signalen volkomen verkeerd interpreteer. Komt ook bij dat het me op dit moment gewoon zwaar valt allemaal omdat ik fysiek een terugslag heb (heb keizersnede gehad bij stuitligging, wel natuurlijk geprobeerd maar dat ging helaas niet), en dat komt mijn instinct ook niet ten goede.

Nu ik deze topic gelezen heb zal ik in ieder geval ook proberen hem elke keer weg te leggen op dezelfde manier onder dezelfde omstandigheden (deed ik al wel maar ga er nog meer op letten). En toch maar kijken of hij echt niet eerder moe is dan wanneer hij begint te gapen. Hij lijkt af en toe zo alert en dan lacht en doet ie maar hij kan dan ook zomaar weer gaan huilen. En dan weet ik gewoon even niet wat ik dan het beste kan doen. Kortom: de onzekerheid viert weer hoogtij!

Zucht... het moederschap... het valt niet altijd mee (al is het het mooiste wat er is!).

Janet

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Slapen
« Reactie #28 Gepost op: april 28, 2007, 21:10:32 »
Hai Janet,

Het valt inderdaad helemaal niet mee!!! De signalen zijn soms heel lastig te zien... en soms werkt de bekende routine helemaal niet meer omdat er dan een groeispurt dwars zit. Tijdens die groeispurt kan je van alles proberen, maar gaat het slapen en drinken helemaal anders dan anders. Pappen en nathouden is vaak het enige wat werkt.... Laat je gevoel niet helemaal los Janet, je moedergevoel weet het vaak prima! Soms heb je geruststelling van de luiers en gedrag nodig... maar komt echt wel goed!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Annemam

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 83
Re: Slapen
« Reactie #29 Gepost op: mei 10, 2007, 14:38:42 »
Het is zwaar vermoeiend, een kindje dat niet wil slapen, buiten de nachtrust die je zelf mist, zijn het ook de zorgen voor je kindje die je doodop maken. Ikzelf heb heel veel gehad aan het boek van Ria Blom "regelmaat en inbakeren" (te bestellen bij BOL). Ik weet dat sommigen hier, daar helemaal niets mee hebben, maar het is zeker het proberen waard! Mijn kindje heeft de 1e 10 weken enorm gehuild en nihil geslapen (alleen hazeslaapjes van een half uurtje ofzo) en was doodop en hyper de pieper. In het boek herkende ik zoveel. Het inbakeren heb ik niet eens meer nodig gehad (maar ook daar hoor ik hele goede verhalen over!), met regelmaat van handeling was bij mij het probleem in een week verholpen. Mijn zoontje is nu bijna 3 en heeft sindsdien (afgezien van de vervelende dromen die bij deze leeftijd horen) geen slaapproblemen meer. Hij slaapt nu nog steeds 1,5 uur tussen de middag!
Ik wens jullie veel succes!
Groetjes, Anne