User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 122
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Slapen  (gelezen 28831 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Jolydacha

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Vrouw
    • jennkindermann.toddler.nl
Re: Slapen
« Reactie #30 Gepost op: juli 31, 2007, 23:25:58 »
Mijn dochtertje Jenn heeft de eerste 7 maanden ook weinig geslapen en was van moeiheid overactief. Uiteindelijk werd ik door het CB  gewezen op het andere boekje van Ria Blom "rust en regelmaat". In de eerste instantie wilde ik er niks van weten, maar omdat het slapen alleen maar minder werd en m ijn kleien meis van oververmoeidheid zo van slag kon raken, ben ik het tot gaan lezen. En er ook direkt mee aan de slag gegaan: voeden, knuffelen, even in de box spelen, bij de eerste tekenen van vermoeidheid wakker in bed leggen.  En een wonder geschiedde, mijn dochtertje sliep binnen een paar dagen s'nachts door en ook overdag kon ze haar dutjes doen, heerlijk! Nu inmiddels 5 maanden verder, is ze onze kleine slaapster, ze slaapt meer al ooit te voren hihi.. wel valt ze nu vaker aan mijn borst in slaap, alleen kan haar ook nog steeds wakker in haar bedje leggen.
Het heeft ons echt geholpen, dus wilde het jullie hier niet onthouden.  :)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Slapen
« Reactie #31 Gepost op: juli 31, 2007, 23:33:40 »
Hai Jolydacha,

Hier heeft dat boekje ook echt de ogen geopend! Mijn jongste slaapt meer dan de andere twee ooit gedaan hebben! Paste het wel op mijn eigen manier toe, ze kreeg wat vaker een voeding dan dat Ria voorschreef (dus ook voor een slaapje). Ik heb er echt veel aan gehad, wist daarvoor nooit hoe ik de huiltjes moest onderscheiden... en nu had ik plotseling een kindje die wel aangaf waar ze behoefte aan had... Het is dat met drie mijn gezin compleet is, maar anders....

Fijn dat je ook nog even je ervaring hier deelt!!! Hoe heet je? Mooie naam trouwens voor je dochter: Jenn!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Martine

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.067
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 01, 2007, 08:39:46 »
Rust en regelmaat is inderdaad een prima boekje!! Ook ik pas de adviezen niet strikt toe, maar merk wel dat het op dagen dat we het wat strikter kunnen toepassen het slapen overdag en 's nachts beter gaat!!
Voor de moeders die het boekje nog niet kennen.. als je een moeilijke slaper hebt is dit boekje wel een aanrader!

Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je dochter trouwens!!
Zie op de ticker dat ze vandaag jarig is!
Een hele fijne verjaardag! Geniet er van!

Groeten, Martine
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 11:39:51 door yfke »

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 01, 2007, 15:59:03 »
Hier ook een positieve ervaring met het boekje rust en regelmaat, wij zijn er mee begonnen toen Floor 4 maanden oud was en binnen een paar dagen sliep Floor goed, overdag en 's nachts, heeeerlijk is dat en ook voor je kind als je onderhand door hebt wanneer ze naar bed wil.

Nu is Floor bijna 15 maanden en geeft ze zefl bijna aan dat ze naar bed wil, ze kruipt dan naar de deur en porbeert hem open te maken, is dan voor haar een teken dat ze naar boven wil en wil slapen.

Gefeliciteerd ook nog met je dochtertje, 1 jaar, fijne dag toegewenst.

Groetjes Nicole


Maaike

  • Gast
Re: Slapen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 02, 2007, 19:01:37 »
Wat is dat voor een boekje? Kan je dat gewoon in de winkel kopen? En werkt het ook met in een draagdoek slapen? Nanda slaapt alleen maar korte stukjes in de draagdoek overdag, de nachten gelukkig wel in haar wiegje.

Gr. Maaike

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 02, 2007, 20:59:50 »
Hoi Maaike,

Ik heb het boekje toen bij het consultatieburo meegekregen toen ik het probleem voorlegde, dus daar kan je het ook vragen, mag je dan gewoon lenen.

Groetjes Nicole


Offline Jolydacha

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Vrouw
    • jennkindermann.toddler.nl
Re: Slapen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 02, 2007, 23:27:54 »
Hihi, Jenn is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden, alleen toch nog bedankt voor je felicitaties!
Ik moet de banner nog aanpassen.

Het boekje is idd. bij het cb te leen en nee, het is niet bedoeld voor slapen in een draagdoek, maar juist ook voor kindjes die overdag niet in hun bedje willen slapen. Het wakker wegleggen in het eigen bedje is hierbij een must, zodat leert in het eigen bedje zelf in slaap te vallen en door een heel strak ritme vooral de eerste 2 weken en daar niet van afwijken, weet het waar het aan toe is en dat geeft veiligheid en daardoor uiteindelijk rust.
Daarna kun je er wat soepeler mee omgaan, Jenn krijgt ook borstvoeding voor elk slaapje en als het weer wakker wordt en dit gaat prima  :)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Slapen
« Reactie #37 Gepost op: augustus 02, 2007, 23:54:37 »
afgelopen vrijdag al? Balen dat die ticker niet up-to-date loopt.... Had nog een felicitatietopic geopend in kletspraat.... die ook al gezien?

Het cb kwam trouwens bij mij niet met dat boekje aanzetten, maar kan liggen aan het feit dat ik al drie ukken heb en als eigenwijs te boek sta... hihi.

Ik heb het boekje bij de inbakerdoeken van Pacco te leen gekregen, van een vroegere klasgenoot van mij. Eerst vond ik het boekje wat te zwart/wit maar je kan de technieken toepassen zoals het jou het beste schikt.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jolydacha

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Vrouw
    • jennkindermann.toddler.nl
Re: Slapen
« Reactie #38 Gepost op: augustus 03, 2007, 23:25:34 »
Ik heb de topic inmiddels gezien en natuurlijk gereageerd!

Ik ben ook heel eigenwijs en heb ook al heel wat levenservaring al het gaat om opvoeden.. zie voorstellen hihi ;)

Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
Re: Slapen
« Reactie #39 Gepost op: februari 01, 2008, 21:08:10 »
Ons slaapverhaal:

Emma heeft de eerste week bij ons in bed geslapen en daarna nog een maand of twee,drie in een wiegje naast mijn bed. Tot het moment dat we elkaar wakker maakten met kuchjes en zuchten. Aangezien er anderhalve meter zit tussen onze deur en die van Emma kon ik haar nog steeds horen maar werd niet meer wakker van elk zuchtje  :)
Emma's ritme werd wakker-drinken-slapen-drinken-spelen. Dat werd steeds zwaarder vooral 's avonds want ze wilde nogal lang drinken. Er waren dagen dat ik ruim een uur met haar bezig was!  

In de loop van de tijd hebben we wel eens geprobeerd om het ritme om te gooien zodat ze minder afhankelijk van mij zou zijn. Met weinig succes,lang huilen en uiteindelijk toch bij mij drinken. Meestal valt ze aan de borst in slaap, soms kon ik haar wakker in bed leggen en viel ze dan snel in slaap.

Sinds een paar maanden gaat Emma af en toe uit logeren en dan kan ze prima inslapen, zolang ik er maar niet ben en ze niet in haar eigen bed ligt.

Tot afgelopen maandag  :D Manlief heefthaar naar bed gebracht en verteld dat ze een grote meid is en eerst zelf moest proberen te gaan slapen. We hebben haar nog even gehoord en daarna was het stil  :pardon: zo ook dinsdag en woensdag was ze meteen stil. Gisteren was ik mee haar in bed doen en toen lukte het niet na een kwartiertje drinken heb ik haar uitgelegd dat haar buikje vol zit en dat ze nog eenheleboel knuffels kreeg onderweg naar bed. Ik heb haar in bed gelegd en niet meer gehoord.
Vanavond is manlief weg en heb ik haar in bad gedaan (doet hij normaal) daarna gedronken en weer wakker in bed. Geen kik!
Ik ben dus heel trots op ons gezinnetje dat we zo ver zijn gekomen  :goed:

En ik ben zo blij dat ik nu weer wat tijd voor mijzelf heb 's avonds
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 11:41:13 door yfke »


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Slapen
« Reactie #40 Gepost op: februari 01, 2008, 21:30:13 »
Super dat Emma het zo goed oppakt nu! Dat is het voordeel van zo'n wijs dametje he? Je kan het haar vertellen en ze begrijpt het ook nog (behalve midden in de nacht, dan slapen hersens nog denk ik).

Renee valt vanaf een maand of zes/zeven wel zelf zonder borst in slaap. Dit was namelijk iets wat ik dit keer per se voor elkaar wilde krijgen. Het ge-emmer met de oudste kon ik me nog zo goed herinneren... hele avonden boven bij haar liggen voordat ze dan eindelijk heel even sliep... Kreeg je visite, zag je die niet eens!

Eigenlijk ging dat nog best makkelijk rond die leeftijd. Moest op een paar dingen goed letten, maar als ik daar goed op lette was ze ook binnen acht minuten in dromenland (zonder helse krijspartijen)

Geniet van je avonden!!!
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 11:41:48 door yfke »
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
Re: Slapen
« Reactie #41 Gepost op: februari 01, 2008, 21:41:35 »
Bij een eventuele tweede wil ik dat ook echt anders gaan doen.


Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
update
« Reactie #42 Gepost op: februari 08, 2008, 11:45:34 »
Het gaat nog steeds goed  :wha: Gisteren was ik boven toen Emma naar bed ging en ze heeft niet eens gevraagd of ze mocht drinken  :goed:
Dat ze dan vanacht twee keer kwam wijten we dan maar aan keelpijn ofzo  :hmmm:
Vanmorgen had ze zoveel haast om naar het kdv te gaan dat ze ook niet taalde naar drinken bij mij. Dat laat ik meeestal maar zo. Ik wil niet actief afbouwen maar zo langzaam aan wat minder vind ik best.


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Slapen
« Reactie #43 Gepost op: februari 08, 2008, 11:51:50 »
Dat gaat idd goed vooruit!!!! Hihi waarom ze 's nachts komen is echt koffiedik kijken... Renée weer drie keer vannacht, pfft. En als je het 's morgens aan haar vraagt? Krijg je als antwoord: Ikke lekker!!!! Ikke tiete lekker! Ikke wakker, mama wakker!

Tja, dan smelt je, maar frustreert ook! Overdag mag ze vaak genoeg drinken (als het aan haar ligt komt ze ieder uur slokje halen, ik beperk dat toch echt een beetje.... al komen we al snel uit op eens per twee uur... Pfft ze gaat eerder vaker dan minder vaak drinken.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #44 Gepost op: februari 08, 2008, 13:32:32 »
wat lekker dat het goed gaat.

En ja de nachten, die zijn hier ook zo verschillend. We hebben ontdekt dat als hij gelijk op zijn buik  ligt hij maar 2 keer komt. Maar gisteren wilde hij op zijn rug en toen was het tussen 2300 en 0600 4 keer. Rosalinda heeft ook een druk nachtje, maar die tel ik maar niet.