User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 138
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Slapen  (gelezen 28809 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
Re: Slapen
« Reactie #45 Gepost op: februari 08, 2008, 14:30:53 »
Ik heb al zo vaak nagedacht over het waarom van wel of niet wakker worden en willen drinken. Ik weet het gewoonweg niet en ik denk dat Emma dan ook gewoon zal zeggen dat ze als ze wakker wordt bij mij wil drinken. Een kwestie van gewenning ook hoor. Soms roepen we haar toe dat ze maar weer moet gaan slapen en heel soms doet ze dat ook maar meestal niet. Ik dnek dat dat stap twee wordt. Zodra ze een paar weken zelf is gaan slapen gaan we 's nachts drinken aanpakken. Ik kan de slaap goed gebruiken  :lekker:
Dat wil overigens niet zeggen dat ze niet meer mag drinken 's nachts maar het zou fijn zijn als ze niet meteen naar mij vraagt maar eerst water uit een tuit drinkt ofzo  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 11:43:04 door yfke »


Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #46 Gepost op: februari 08, 2008, 15:51:42 »
ik heb geen tips of iets , gewoon een dikke vette  :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Martine

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.067
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #47 Gepost op: februari 08, 2008, 18:53:08 »
Ja, ik denk dat je met gewenning een eind komt.
Als je haar 's nachts alleen nog maar een tuitje met water aanbiedt en geen borst geeft, zal ze vanzelf leren dat ze 's nachts niet meer krijgt. Zal wel een paar heftige nachten worden....
Maarja.. heb je dat er voor over..?  En past het wel bij je, zo'n aanpak..?

Lucas is dan nog wel wat jonger dan Emma, maar ik heb het er niet voor over.. OK.. ik zou het liefst door willen slapen, maar als ik daarvoor eerst Lucas een paar nachten zo ontzettend moet teleurstellen en ik daardoor zelf ook niet zal kunnen slapen is het mij dat niet waard..
Ik heb dan wel het geluk dat Lucas nu al een groot aantal van de nachten doorslaapt, of goed reageert op toeroepen en eventueel een aai over zijn bol (probeer ik wel eerst, want ik ben er natuurlijk liever maar 30 seconden uit dan 10 minuten!). Ik denk dat ik nog zo'n 4 x per week een (soms meer) nachtvoeding heb, dus dat valt reuze mee!
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 11:43:59 door yfke »

Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #48 Gepost op: februari 08, 2008, 19:31:11 »
Bij ons gaat het met ups en downs.
De ene keer slaapt ze door, de andere keer komt ze meerdere keren per nacht.
Ik probeer toch aan haar behoefte te voldoen. Ik heb dit ook bij Marjolein gedaan en die hoor ik 's nachts nooit meer, tenzij ze echt ziek is.
De investering nu loont voor later, is mijn gevoel hierbij.

Antoinette
 
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
Re: Slapen
« Reactie #49 Gepost op: april 05, 2008, 23:59:55 »
Emma kan inmiddels heel goed inslapen zonder bij mij te drinken. Als ik haar naar bed breng dan wil ze het nog wel maar als ik haar dan in bed leg na een afgesproken tijd dan is het ook goed.
's nachts drinken ontwennen  zijn we nog maar niet aan begonnen. het is ook niet zo nodig Emma slaapt vaker door dan dat ze wakker wordt.


Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slapen
« Reactie #50 Gepost op: april 06, 2008, 20:08:05 »
Wat goed van Emma!!!

Hier nog steeds wisselende nachten, hij  heeft nu veel last van het uurverschil. En zij ook..ze klets en klets en moppert.

Groetjes Rebeca

Offline jom

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 130
Re: Slapen
« Reactie #51 Gepost op: oktober 29, 2008, 19:04:26 »
uhhm, mijn mannetje kwam steeds rond 5 uur 's nacht en sliep dan door tot half acht.
Ik kon dat vorige week oprekken door voor de nacht te voeden, na het avondeten en dan sliep hij aan een stuk door tot 6 uur/ half zeven.
Sinds die klok en kiezen(?) is het nu steeds 4 uur 'snachts.
Ik hoop dat het volgende week weer een beetje in het oude ritme komt. Maar ehm, die 'nacht' of ochtendvoeding is dus wel 'normaal'? zoals ik hier lees?

groeten!
of...Welterusten

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Slapen
« Reactie #52 Gepost op: oktober 29, 2008, 20:04:57 »
Ja hoor, gewoon normaal!!!

Kindjes die geen borstvoeding krijgen, worden 's nachts ook wakker. Je hebt er voorbeeldige droomkinderen bij die zichzelf gewoon omdraaien en verder slapen... maar de meesten hebben toch hulp nodig. Hulp in de vorm van een speen, aai over de bol, geruststellende woorden, knuffeltje... en in ons geval gaan ze graag voor het allerbeste wat er is, mama's melk! Geef ze eens ongelijk...

Grote kans dat als jij er een keer een nachtje niet bent, dat papa dan gewoon kan volstaan met een aai over de bol...

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Chella Verhoeven

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re:Slapen
« Reactie #53 Gepost op: januari 15, 2012, 23:38:03 »
Tis al een oud topic maar ik kwam gisteren op FB dit filmpje tegen... Zo herkenbaar!
http://youtu.be/MLErNXIYjMg

grtz
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl