User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 73
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: vriend(innetje) van het zusje/broertje  (gelezen 10268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
vriend(innetje) van het zusje/broertje
« Gepost op: september 30, 2010, 16:31:31 »
Ben ik nou zo vreemd dat ik daar moeite mee heb? Ik wil eigenlijk niet dat het vriendinnetje van mijn ene dochter gaat spelen met m'n andere dochter.
wat ik zie en meemaak komt en altijd rottigheid van.

Vandaag gaat Mara met een meisje van school bij ons spelen. Goed gezellig! Mara heeft zat vriendinnetjes dus het gebeurt regelmatig hier of daar.
Loeka daarentegen heeft er 2. Deze zitten niet bij haar op school. Deze zijn dus ook niet zo makkelijk toegankelijk zoals bij Mara.
Mara heeft ook een vriendinnetje (Q) in de straat. Hier speelt ze regelmatig mee. Na het eten 's avonds speelt zowat de hele straat buiten en met elkaar. Erg leuk!
Nu is het vandaag dus zo dat Loeka gaat kijken er van het gezin (ook 4 kids) verderop iemand met haar wil spelen. Mara haar vriendinnetje (Q) is de enige die thuis is en wil wel..... Ik zeg dat ik dat niet zo verstandig vind maar haar moeder vind dat ik me niet zo druk moet maken.
Nog geen 5 minuten later een huilende Loeka omdat Mara, Q heeft afgepakt  en ze nu gezellig met z'n drieen spelen en Loeka alleen :gvd:
Dit duurde trouwens ook niet lang want Q moest naar binnen omdat ze Loeka in de steek had gelaten.....

Ik zeg dus dat Q mara haar vriendinnetje is en dat Loeka daar niet tussen moet gaan zitten. Loeka en de moeder van Q vinden dat het best kan....Ik vind hem lastig.
Wat vinden jullie?
 

 

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:vriend(innetje) van het zusje/broertje
« Reactie #1 Gepost op: september 30, 2010, 19:51:32 »
Tja ik snap je punt wel beetje, maar als Mara mijn dochter was zou ik gezegd hebben dat Loeka nu met Q aan het spelen is en dat ze ze met rust moet laten en hun eigen ding moet laten doen, snap wel dat dat moeilijk is, want Mara en Q zullen toch meer naar elkaar toe trekken tijdens het spelen ondanks dat ze eigenlijk met Loeka kwam spelen.

ik heb natuurlijk makkelijk praten ik sta niet in jou schoenen, voor een buitenstaander is dit denk ik moeilijk in te schatten hoe en wat.

 :knuf: Nicole


Offline mamav2

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 406
Re:vriend(innetje) van het zusje/broertje
« Reactie #2 Gepost op: september 30, 2010, 21:10:21 »
O lastige... Q is Mara haar vriendin dus als ze buiten aan het spelen zijn dan trekken die toch naar elkaar. Is voor Loeka erg vervelend want die hangt er altijd al beetje bij en wil ook zo graag een vriendin.. aan de andere kant heeft Q er voor gekozen om met Loeka te spelen, maar ja er is natuurlijk niets op tegen om samen te gaan spelen met alle andere kids... maar ja dat wil loeka dus niet want voelt zich buitengesloten..
Denk echt dat Loeka inderdaad moet beseffen dat ze het risico loopt dat Q eerder naar Mara trekt dan naar haar als ze ook buiten blijven spelen... En dat er altijd ruzie komt komt natuurlijk omdat mara best wel een eigen wil heeft en die ook duidelijk doordrijft en loeka daar tegenin gaat.. En tja moeder van Q is altijd al gemakzuchtig ingesteld... Die vind alles best zolang zij maar niet naar haar kinderen hoeft om te kijken, want huize monsieurs biedt ruimte voor de dagelijkse entertainment... hoeft zij het niet te doen..
Hij is lastig. er zijn meerdere mogelijkheden: Q had gewoon met loeka moeten blijven spelen, de kids moeten gewoon samen spelen zonder mot, loeka moet zich erbij neerleggen dat als mara in de buurt is ze eigenlijk geen kans maakt bij q,

Moet wel even zeggen dat moeder van Q er nu wel een goede "straf" op zet door dochter naar binnen te halen omdat ze haar afspraak niet na komt... tja es hij is erg lastig. Het is voor Loeka heel moeilijk en dat vind ik ook heel sneu. Maar snap de meiden Q en Mara ook wel weer... pffff... maar goed ze moeten ook leren met elkaar om te gaan en te spelen en niet iemand op te eisen...

Geef in ieder geval Loeka maar een mega  :knuf: van mij! Ze wil zo graag die vriendinnetjes hebben... maar je kan er geen verbod op leggen want dat is ook niet goed... Misschien vinden ze hun weg er nog wel eens in!
 :knuf: :knuf: :knuf: :knuf: :knuf: