User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 112
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Weer zo'n eetweigeraar pfffff  (gelezen 11065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Gepost op: juli 07, 2010, 09:44:10 »
en dat is nu Jasper ook, overdag gaat het goed maar sinds een week weigert Jasper zijn potjes warm eten waar hij voorheen heerlijk van genoot, vers warm eten moet meneertje niks van weten, alleen vlees is favoriet.....

Lijkt erop dat we weer beginnen aan een fase die Floor destijds ook had en die heeft lang geduurd, alleen bij hem is het verschil dat hij dus wel tegen de nacht wakker wordt omdat hij honger heeft, heb hem gisteren om 23.30 uur nog een boterham gegeven, wat water en borstvoeding, toen heeft hij doorgeslapen tot 7.30 uur...

Dus nu een dilemma, dan toch maar een boterham geven als hij geen warm eten eet met de garantie dat hij lekker door blijft slapen en hopen dat hij het licht ooit een keer gaat zien dat warm eten ook lekker is, kunnen we nog wel 1,5 jaar wachten als hij wat dat betreft op Floor lijkt.... :hmmm:

Pfffff waarom hebben wij zo'n moeilijke eters ......... :???:

 :knuf: Nicole



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2010, 13:14:02 »
Tja lastig, helemaal omdat je ook nog rekening moet houden met Floor. Twee verschillende regels worden vaak niet geaccepteerd, dus als Jasper een broodje mag 's avonds...

Ik zou zelf gewoon avondeten blijven aanbieden, als hij zijn vlees opeet heeft hij toch al redelijk wat binnen (groter stukje vlees misschien?) en als je dan nog yoghurt met wat crusli of bambix als toetje kan geven??? Ik zou iig proberen om hem niet dat broodje aan te leren. Vermoed dat je dat er heel slecht weer uitkrijgt.

Maarja dat is mijn gevoel, jij kent Jasper het beste!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2010, 13:55:36 »
Mijn voorkeur gaat ook uit naar geen boterham te geven, zeker ook met het oog op Floor, die zit ook alweer een tijdje te mieren met warm eten, die wil alleen maar pasta eten.. :hmmm:  voor de rest wil ze dan steeds iets anders of een boterham dan wat wij eten, ben dus inderdaad bang dat ze dat van Jasper over gaat nemen als hij wel een boterham zou krijgen.....

Meestal krijgt hij de helft van een stuk vlees dan wij eten en een schaaltje yoghurt na, ik kan er inderdaad wat bambix oid aan toevoegen wat toch dan iets meer voedt.

Ik blijf hem toch bijna elke avond eerst een potje aanbieden, de helft ervan in ieder geval zodat ik 2 dagen met een potje kan doen, wellicht dat hij dat toch weer gaat waarderen.....

 :knuf:


Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2010, 17:23:51 »
Hier wilde niks weten van potjes.
En Justin en Joey hadden dan vaak als ze minder wilde eten meer last van hun amandelen.
Bij Joey zaten ze dan ook bijna tegen elkaar aan.

Jaimey had ze maandag nog zichtbaar maar niet rood.
Zij wilde ook niks anders dan bij mij drinken.

En met warm weer eten we savonds ook wel brood of wraps.
Of tosti en dan voor Joey en Jorden neptosti met pindakaas  :8
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2010, 17:31:31 »
hihi had ik lieve Floor dus niet zo verkeerd ingeschat!!!

Je kan misschien ook nog wel pizzabroodjes maken, die gaan hier bij slecht eten nog wel goed naar binnen (afbakbroodjes beleggen met van alles en nogwat), we gooien er dan wel veel vitamines op en wat geruld gehakt of voor de grotere meiden wat salami/ham etc. Het lijkt op brood... maar ondertussen krijgen ze wel pitamientjes binnen!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2010, 22:07:19 »
Hi,

Hier ook zo'n mega drama met eten, Lynn eet alles en Liam bijna niks.
Friet en frikandellen dat vindt ie lekker, macaroni en pizza.
Pff errug vermoeiend.
X

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2010, 22:38:18 »
Hier 4 verschillende eters. Loeka heeft altijd wel redelijk gegeten maar heeft ook een periode zulk soort akties als bij jou gehad.
Mara was, is en blijft een lastige eter. Maar wordt nooit wakker van de honger o.i.d.
Ilana is een alleseter en heeft ook altijd goed gegeten, de laatste tijd wat minder maar dat wijt ik eerder aan een niet groei periode.

Fenna eet heel wisselend. Kan dagen alles weigeren om vervolgens de oren van je hoofd te eten. Ik geef Fenna sinds kort wel de vitamientjes van Optimax. Die mogen vanaf 1 jaar.
Eet Jasper geen Rapley? Hier werkt het altijd erg goed met spercibonen e.d. Ik geef ook weleens Bonduelle potjes als ik het niet meer weet..... Gewoon koud uit het vuistje. Vind ze heerlijk!

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2010, 22:52:28 »
Jasper rapleyt alleen maar met vlees.....als ik hem een wortel boontje aardappel oid voorschotel wordt daar resoluut een NEE op geantwoord, dat woord heeft hij sindskort ontdekt.....

Friet lust hij ook niet graag, alleen die van de mcdonalds   :wha:  pizza eet hij ook, maar ja dat is ook niet het allergezondst

We zullen er maar rekening mee gaan houden dat hij pas zo rond zijn 3e jaar fatsoenlijk gaat eten, alles wat eerder is is dan meegenomen...

 :knuf:


Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #8 Gepost op: juli 18, 2010, 22:51:43 »
Hier hebben we zo'n slimme dame, dat als ik haar een boterham zou geven omdat ze haar avondeten niet lustte, dat ze hier de volgende avond gebruik van maakte en het dan al een gewoonte werd.
Dan maar een paar dagen doorzetten en alleen maar water aanbieden bij niet eten, maar dat werkt wel, want die honger komt wel en dan weten ze ook dat er niets meer komt tot de volgende ochtend. Het is wel even heel hard, maar werkt(e) hier wel het beste. Geen vervanging aanbieden, want dat wordt dan de gewoonte.
Bij ons moeten ze ook groente eten, al is het maar proeven en als ik bijvoorbeeld witlof heb, dan zorg iets voor iets anders voor de kinderen.
Geen groente , geen toetje dit heeft heel lang geduurd bij Sofie, maar heeft wel uiteindelijk resultaten geboekt. Maar daar was een hele lange adem voor nodig. Nu gaat het langzaamaan beter en het wordt weer gezelliger. Natuurlijk vinden ze bij ons pannekoeken en friet lekker, maar dat gebruik ik dan ook op dagen dat het mij niet zo mee zit of dat ik weinig tijd heb, door sporten of afspraken of zo en die andere 6 dagen van de week, is het wel volgens onze regels. En daar is duidelijkheid een hele belangrijke factor bij.

Sterkte voor die lange adem die je nodig zult hebben in dit proces.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2010, 11:18:03 »
Ben hier ook niet met boterhammen begonnen ipv avondeten want Jasper zal dan ook alles blijven weigeren als het iets anders is dan brood vermoed ik....afgelopen week heeft hij een paar keer groente en aardappel gegeten, had hem gewoon een bordje met kleine beetjes voor gezet, een vork erbij en daar kon hij het mee doen, eerst het vlees opgegeten en daarna ging hij toch wat van de brocolli en aardappels proberen en zowaar hij slikte het door...

ALs toetje kreeg hij yoghurt met daar doorheen wat bambix om het wat vullender te maken, maar helaas heeft dit niet geleidt tot langer dooslapen, sommige ochtenden was hij nog om 6.15 uur wakker,maar denk ook van de dorst en warmte...

We blijven volhouden op deze manier, gewoon elke avond opscheppen wat wij eten en verder niets anders geven, hij zal het toch een keertje waarderen toch....?

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2010, 11:43:59 »
Als ik het zo hoor, zal hij er sneller doorheen zijn dan Floor! Wat goed dat hij soms toch nog wat mee eet!

Ik snap dat je anders gewend bent... maar die vroege ochtenden zijn we hier wel gewend, zeker in de zomer als de vogels al eerder lawaai gaan maken en het buiten al zo vroeg licht wordt! Je hebt dan wel iets meer aan je dag  ;-)

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Een wonder is geschied !!!!!
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2011, 21:05:38 »
Jasper heeft nu al 2 dagen warm eten op en dan ook echt gewoon een warme maaltijd, groente vlees en aardappels..... :YEAH: :YEAH: :YEAH:

We hebben nu de truuk ontdekt, had waarschijnlijk eerder ook al wel gewerkt, maar niet eerder opgekomen...

Hij krijgt gewoon een klein bordje met groente en aardappels en een klein beetje vlees, de rest bewaren we voor de truuk, hij eet natuurlijk eerst het vlees op en vraagt dan om meer vlees, dat krijgt hij pas als hij een stukje groente en aardappel gegeten heeft, dan een klein stukje vlees als beloning en zo door totdat hij zelf aangeeft dat hij genoeg heeft of zijn bordje leeg is....

Hij is helemaal blij ,vanavond pakte hij zelfs al meteen na zijn stukje vlees zelf al groente en aardappels, hij wist de volgorde perfect hihi...

Heeft hij ons mooi de afgelopen tijd voor de gek gehouden, hij snapt het ook echt...

Nu hopen dat hij het zo vol blijft houden en straks gewoon gaat eten zoals het hoort....

Zo zijn jullie weer eventjes op de hoogte van de eetperikelen die een jaar geleden ongeveer begonnen....

 :knuf: Nicole


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2011, 21:13:36 »
 :goei: fijn dat hij het eindelijk door heeft! En nu smullen maar, Jasper!

  :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2011, 21:20:23 »
 :goed: :goed: :goed: :goed: :goed:
 :YEAH: :YEAH: :YEAH: :YEAH: :YEAH:
 :zZz: :zZz: :zZz: :zZz: :zZz:

WOW wat super!!! Eindelijk! Weet niet of het eerder ook gewerkt zou hebben hoor Nicole! Je hebt een behoorlijk eigenwijs menneke!

Goed gedaan meis!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Weer zo'n eetweigeraar pfffff
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2011, 22:01:17 »
Jasper eigenwijs neeeuuuuhhhhhhh hoe kom je daar nu bij, je hebt hem al zooooo lang niet gezien hihi.....

 :knuf: