User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 71
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Zelf gaan staan/zitten ??  (gelezen 13034 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Zelf gaan staan/zitten ??
« Gepost op: december 28, 2009, 16:03:37 »
Is er iemand die tips heeft om een kindje beetje aan te leren om zelf te gaan staan of zitten, Jasper zit af en toe vol frustratie dat hij wil gaan staan, komt dan aangetijgert en komt dan voor je liggen met zijn handjes omhoog, als je die vast pakt staat hij in een paar seconde op zijn voetjes en glundert dan van plezier, hij vind het ook leuk om bij de bank te staan om daar op te spelen...maar hij doet dit dus niet zelf, wij moeten hem nog iedere keer helpen..

Zelf zitten doet hij ook nog niet maar daar heeft hij volgens mij nog niet zo'n last van, speelt nog met veel gemak gewoon op zijn buik en tijgert er snel op los..

 :knuf: Nicole


Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2009, 16:07:55 »
Enige tip die ik je kan geven is: lekker laten gaan, het gaat snel genoeg!
Kyan ging een week na zijn 1e verjaardag staan dusse hij heeft nog tijd zat!
Dat frusteren tja daar moet ie zelf mee leren omgaan denk ik.

Hij wil gewoon te snel! lolz
Knuf Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2009, 16:39:53 »
Ja het zal vanzelf wel gaan de een is nu eenmaal sneller dan de ander. Maartje is net 7 maanden en hijst zichzelf al omhoog op wiebelnde pootjes. Maar de andere kids van mij waren dan weer later...

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2009, 17:03:52 »
Deze periode zullen we ook wel gehad hebben met Floor maar dat kan ik me niet meer zo herinneren, die ging zelf zitten met 10 maanden om vervolgens met 11 maanden te gaan staan, nu hebben we gewoon een "luiwammesje" die wel wil maar nog niet kan.....nog maar eventjes geduld bewaren... :hmmm:

 :knuf:


Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2009, 19:21:19 »
Tja, ze zijn allemaal anders... Mara liep met 10 maanden, Fenna heeft net ontdekt dat die dingen die onder aan je lijf hangen ook dienen om mee te kunnen staan. Dit doet ze uiteraard nog niet zelf alleen als wij haar onder haar oksels vast hebben.
Gelukkig kan ze vanuit wat voor haar kruipen is wel zelf gaan zitten. :). Kruipen doet ze door zich af te zetten met haar armen, haar benen bungelen mee.
Dus ook van hier geen tips, sorry!
Hij zal eerst moeten gaan zitten wil hij daarna kunnen optrekken tot staan. Al zijn er ook die pas kunnen gaan zitten als ze al lang en breed lopen........

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2009, 21:22:52 »
hier ook geen tips, want Jesse doet het nog niet eens haha
Maar ja... de andere heren gingen ook pas zelf staan met 14 maand ofzo, dus ach hij heeft nog een maand  :lekker:

Grote verschil is dan ook... Jesse maakt het niet uit! Die is niet gefrustreerd, die vermaakt zich kostelijk en afentoe merken we ineens dat hij toch ineens weer iets anders erbij kan, zonder oefenen lijkt het wel. Ineens kon hij tijgeren en ineens zit hij nu op handen en knieeen, want ja een kind van ons kruipt ook nog niet met een jaar hoor  :santa:
Maar hij is zooooo relaxed onder wat hij wel en niet kan, dat het hem echt niet uitmaakt dat hij niet kan staan.

Is trouwens niet helemaal waar dat hij het niet doet... op de bank trekt hij zich wel tot staan omdat hij dan bij de spullen in de vensterbank kan en dat zijn vaak dingen als de afstandsbediening en Jesse houdt van de afstandsbediening  :wha:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #6 Gepost op: december 28, 2009, 22:30:35 »
hihi herkenbaar!!!! En hoe lastig het ook is, ga op je handen zitten en laat het hem zelf uitvogelen. Hij komt er echt nog wel achter dat hij broekspijpen en tafelranden kan gebruiken om op te staan, als zijn armspieren en beenspieren er eenmaal echt aan toe zijn. Je tilt nu nog mee, maar hij moet het echt zelf kunnen gaan doen met zijn eigen krachten.

Bij de oudste twee heb ik steeds geholpen, dat scheelde bergen frustratie en krijspartijen... maar de jongste heb ik gelaten en wonder boven wonder ontwikkelde die zich precies volgens het boekje en knokte net zolang tot ze iets zelf onder de knie had. Om het daarna ook nooit meer te vergeten. Eenmaal helpen lijdt meestal tot heel lang helpen... ze snappen dan nog niet hoe ze die tussenstap zelf moeten maken. Je kan het wel voordoen, niet actief helpen, maar begeleiden, waardoor ze het iets eerder onder de knie kunnen krijgen. Alleen zijn ze daar vaak niet tevreden mee, die kleine monstertjes van ons...

Sterkte meis! :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2009, 14:09:54 »
Ons jongste wurm kan dus nu wel op haar knieen zitten (zonder handjes, rechtop), maar gewoon zitten gaat niet. We denken dat haar heupjes weer erg vast zitten en gaan na het nieuwe jaar maar weer eens naar de chiro toe.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2010, 20:24:17 »
de 1e frustratie is eruit nu, sinds vanmiddag gaat Jasper zelf aan de bank en tafel staan, nu moet ie dan nog gaan oefenen hoe hij weer beneden komt natuurlijk, het volgende euvel, want als hij op zijn billen valt weet hij ook niet hoe hij in tijgerhouding moet gaan liggen....daar moet nog aan gewerkt worden dus..

Alleen zuslief is het er niet altijd mee eens, vanmiddag lag ze lekker onder een fleecekleed op de bank en Jasper was deze dus steeds van haar weg aan het trekken hihihi, hij wou spelen en Floor niet..

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2010, 20:49:34 »
Wat goed van hem!!! Hij zal de rest ook wel rap onder de knie krijgen, het is wel een doorzettertje! Floor kan haar borst nog nat maken, hij kan haar straks overal achterna.

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2010, 20:51:12 »
Goed zo Jasper!
Nu is het gedaan met de rust Nicole..voor je het weet rent hij door de kamer!

Denk inderdaad dat ieder kind het op zijn eigen tempo doet.
Dana was 1 jaar dat ze zichzelf optrok, en 14 maanden dat ze los liep.
Bodi trekt zich al een paar maanden overal aan op, ging een week na zijn verjaardag los lopen, en rent nu door de kamer.. schijnt snel te zijn voor een jongetje, maar heb er niks aan gedaan.
De een is gewoon sneller dan de ander volgens mij.
Geniet nog maar ff van je ondernemende mannetje!

  :knuf: Joyce

Offline dana-dune

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2010, 13:14:44 »
Hoe gaat het nu met Jasper?
Loopt hij al door de kamer te rennen, of doet hij het nog lekker op zijn gemakkie?

  :knuf:

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2010, 16:45:21 »
Even pronken hoor.....Afgelopen vrijdag heeft Fenna haar eerste officiele stappen los gezet! :pardon: Daarna nog niet veel meer van haar gezien dan 1 of 2 stapjes.
Vrijdag waren we in Monkey town en daar spelen ze op van die zachte matten (maar dat weten jullie vast wel) Ik denk dat ze zich erg op haar gemak voelde op die matten en toen even haar kunsten liet zien :eek:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf gaan staan/zitten ??
« Reactie #13 Gepost op: mei 17, 2010, 16:51:42 »
Jasper neemt nog lekker de tijd, hij vind het sinds kort fantastisch om achter een loopkar te lopen, en gaat dan ook snel door de woonkamer...overstappen van bank naar tafel gaat nog op de knieen als het te ver uit elkaar is, ben benieuwd wanneer hij voor het eerst de stappen los gaat zetten...

Hij is al wel af aan het tasten hoe lang hij los aan tafel kan gaan staan, dan zie je hem af en toe beetje wankelen, maar zet dan snel zijn buik weer tegen de tafelrand om weer lekker veilig verder te spelen..

Knap hoor van Fenna, binnenkort kan ze achter haar zussen aan gaan rennen....

 :knuf:


Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Jasper zijn 1e meters te voet !!!
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2010, 19:56:59 »
Nou ons geduld is op de proef gesteld en vanavond beloond met een heuse wandeling door het huis en zelfs onderweg nog eventjes wat speelgoed oprapen en weer doorlopen... :wha:

Hij doet het nog niet veel, dat lopen, alleen als hij echt zin heeft of als we hem een beetje aansporen door eerst aan de hand even een stukje mee te laten lopen, maar goed we hebben het vanavond eventjes vast kunnen leggen....

Kijk en geniet :

http://www.youtube.com/share_inline?v=Iyzbn4ntIDE#


 :knuf: