User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 109
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
Voeden in de eerste maanden / Re: pijnlijke tepels
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op september 23, 2013, 22:11:44 »
Fijn om te horen dat je er al veel aan gehad hebt! Ik ben blij dat het nu ook goed gaat zonder tepelhoedje (alleen bij start nog), dat geeft de burger moed!!!!

De dactarin smeert niet lekker op de billen!!! Het plakt en het is niet echt lekker smeerbaar. In de luier is het lekker warm en broeierig, dat is een stuk lastiger bestrijden dan in de mond of op de tepel.
Gentiaan mag inderdaad ook op de billen, het geeft wel vlekken.... en die krijg je niet zomaar weg  ;-) Het voordeel van Gentiaan, is dat het maar één keer per dag hoeft en niet na iedere voeding. Je mag Gentiaan ook op allerlei andere dingen gebruiken, het ontsmet goed en doodt allerlei ellende.

Zorg ook dat je je tepelhoedje goed steriliseert, de dagelijkse dingen goed heet wast (schimmel gaat op 40 graden niet dood) en dat je vlot verschoont (of lekker zonder laat liggen, op een matje ofzo)

Kijk ook of je je ukje eerder aan kan leggen, vaak begint het met het bewegen van de lipjes, ze zijn dan nog niet eens echt wakker of huilerig. Je weet nu als het goed is ongeveer wanneer ze komt, niet iedere baby heeft een vaste tijdsindeling, maar ze hebben wel vaak een eigen ritme (hoe onlogisch dat ritme ook soms lijkt).

Sorry dat ik niet eerder reageerde, het was hier een beetje hectisch de afgelopen dagen en ik moest vandaag een lange dienst werken....

Groetjes Nynke
32
Voeden in de eerste maanden / Re: pijnlijke tepels
« Laatste bericht door cres Gepost op september 21, 2013, 16:07:43 »
Ik heb op dit forum al heel erg veel informatie gevonden!! Echt handig :)

Ik voed nu de eerste 5 minuten met tepelhoedje en dan laat ik het weg. Ze heeft vaak zoveel honger dat ze als een wilde gek tekeer gaat, en dan gaat aanhappen echt niet van een leien dakje. Als ze enkele teugen gedaan heeft, dan kan ik haar afhalen en doen we zonder hoedje. Vaak gaat het goed, tot ze slaperig wordt. Maar ik werk eraan, en het gaat elke dag beter en beter. Hoera!

Helaas is de spruw nog steeds op haar billetjes, ondanks dat ik nog steeds dactarin smeer. Haar billetjes zijn erg rood, en er is zelfs een klein wondje ontstaan. Ik blijf voorlopig smeren, maar de tube is bijna op. Typisch :)
Mijn tepels zijn voorlopig nog spruw vrij.
Ik ga daarom gentiaan violet bestellen en hopelijk werkt dat beter. Mag dat op haar billetjes ook gesmeerd worden? In de informatie die ik hier vindt, spreekt men voornamelijk over de mond. Maar daar heeft ze geen symptomen (maar ik blijf wel smeren uit voorzorg).
Ik hoop er snel vanaf te geraken, ben al dat gesmeer een beetje beu. Vooral snachts omdat ik haar dan wakker maak na de voeding om te smeren, echt niet handig.
33
Voeden in de eerste maanden / Re: Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op september 18, 2013, 19:06:36 »
Onze kleine knurftjes voelen onze onzekerheid en spanning en dat versterkt hun onrust alleen maar weer. En nog erger.... die onzekerheid en spanning heeft nadelige gevolgen voor onze TSR!!! Je hebt echt wel genoeg melk (tenzij plasluiers, ontlasting, groei, kortom algemeen welbevinden achter blijft) het moet er alleen nog wel uit...

Hij zal straks ook wel weer regeldagen inzetten... eerste weken stroomt het redelijk makkelijk en is het nog hormonaal gestuurd, daarna moet vraag en aanbod verhaal gaan werken en moet meneer er ook echt wat voor doen he? Het loopt straks niet meer vanzelf zijn maagje in.... Wellicht zit je nu ook in die fase al, en moet hij er voor zijn idee wat veel moeite voor doen  ;-) Goed aanhappen, geduld, goed vast blijven houden.... goed blijven masseren met zijn tongetje.... goed door blijven gaan!

 :knuf:
34
Voeden in de eerste maanden / Re: Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Laatste bericht door Mamamirps Gepost op september 18, 2013, 18:49:05 »
Hay nynke,

Dank voor je super snelle reactie, had ik nodig ;-)
Ik was zo onzeker geworden!

Maar net gevoed met jou verhaal in m'n achterhoofd en het ging al een stukje beter.
Ik ga er maar eens goed mee aan de slag.

Hij plast en poept goed en is een flinke bink zit boven de gemiddelde groeicurve!

Verder is het een vrolijk ventje dat goed slaapt vooral in de nacht sinds kort, overdag slaapt hij het liefst beneden, maar steeds beter in z'n bedje.
Hij huilt alleen als hij honger heft, slaap heeft of pijn.


Groetjes mirthe

35
Voeden in de eerste maanden / Re: Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op september 18, 2013, 17:29:18 »
Hai Mirthe,

Welkom bij ons en natuurlijk van harte gefeliciteerd nog met de geboorte van je zoontje! Elf weken al weer, wat gaat het hard he?

Wat mij als eerste te binnen schiet, is dat het met elf weken wel vaker onrustig is.... ze hebben dan een groeispurt en alles gaat anders dan anders! Ze zijn net even wat ongeduldiger, wat vermoeider, wat bozer, wat.... vul maar in! Dit helpt je niks, alleen kan het je wel net het begrip/geduld geven om er wat relaxter mee om te gaan.

Je kan kijken of je iets eerder kan aanleggen, vaak geven ze onbewust al wel signalen dat ze trek beginnen te krijgen. Ze hebben dan nog geen gillende honger en dus iets meer geduld! Een warm compres kan ook helpen trouwens, dat maakt je borst wat toeschietelijker. Je weet als het goed is, ondertussen wel ongeveer wanneer hij trek krijgt... en dan kan je je voorbereidingen een beetje treffen.

Hoe is je zoontje zijn groei? Hoe zijn zijn plasluiers en zijn ontlasting? Hoe gaat het slapen? En hoe zit hij verder in zijn velletje?

Groetjes Nynke
36
Voeden in de eerste maanden / Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Laatste bericht door Mamamirps Gepost op september 18, 2013, 17:19:43 »
Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu ongeveer 11 weken.
Sinds afgelopen zondag gaat het voeden niet meer vanzelf bij sommige voedingen.
Hij pakttepel goed maar na 2 slokken/ happen laat hij los en begint hij te huilen omdat hij vind dat ik niet snel genoeg toe schiet. Hij huilt zich dan zo over de emmer dat hij niet goed hapt en ik niet goed toeschiet.
Soms lukt het dan hem eerst helemaal te sussen dat hij helemaal kalm is en dan wil hij toch wel weer aan de borst drinken.
Heb van de week ook gehad dat ik hem toch maar een flesje bv heb gegeven en we hebben ook al een keer kg gedaan.
Het rare is dat het gisteren heel de dag zonder problemen ging en vandaag is het weer hommeles.

Heeft iemand tips of trucks om dit te lossen?

Groetjes mirthe

Mama van Tygo 21-10-2009 en Luuk 3-7-2013
37
Voeden in de eerste maanden / Re: pijnlijke tepels
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op september 18, 2013, 11:41:58 »
Wat fijn!!!! Eindelijk zonder pijn!

Wat je nog kan proberen, is eerst je TSR weg laten lopen, dan is de borst vaak al iets minder gespannen... Of de C-greep,  hiermee maak je je borst iets meer ovaal, waardoor aanhappen vaak beter gaat (minst dikke deel tussen neus en kinnetje)

En afdrogen helpt inderdaad vaak ook, maar goed aan laten happen is nog belangrijker. Zorg dat het mondje goed open is, dat ze meer van de onderkant dan van de bovenkant in haar mondje neemt... neusje voor het aanhappen (bij het richten) ter hoogte van de tepel, dan moet het hoofdje goed achterover om bij de borst te komen met haar mondje.

Snuffel hier anders nog even verder, in de sticky's staan vaak wel handige "weetjes" en soms ook filmpjes hoe het het beste kan.

Groet Nynke
38
Voeden in de eerste maanden / Re: pijnlijke tepels
« Laatste bericht door cres Gepost op september 17, 2013, 14:30:55 »
Het is erg heftig met een kleine baby. Ik heb weinig tijd voor iets anders :) Maar ik vind het geweldig!

De pijn is weg, zowel links als rechts. En ik hoef niet meer af te kolven, ik voed nu weer live aan beide kanten. Hoera! (:
Het tepelhoedje bouw ik nog steeds af. Ze blijft maar van mijn tepel glijden als ik het weglaat. Ik zorg er steeds voor dat mijn tepel goed droog is, en dat alle crèmes goed zijn afgevaagd, maar ze heeft het erg moeilijk om er aan te blijven. (dat had ze de eerste dagen na de geboorte ook toen ik geen tepelhoedje gebruikte) Vooral als ze net begint met drinken staat mijn borst erg gespannen, en dan lukt het haar niet om te blijven drinken. Eens de spanning weg is, gaat het beter voor haar. Mijn tepels zijn ook klein. Ik heb het gevoel dat ze er afglijdt en dan de tepel niet meer vindt. Ze zuigt dan op het eerste plekje op mijn borst dat ze maar kan vinden.
Met tepelhoedje gaat het vlotter, en is ze minder overstuur omdat ze goed kan doordrinken (vooral de eerste minuten). Ik zal blijven afbouwen, en ik hoop dat het op een dag gaat lukken. Ik ben al pijnvrij, dus dit moet dan ook maar gaan.

Ik blijf dactarin smeren. We lijken symptoomvrij, maar ik begrijp dat ik dan nog enkele dagen moet verder behandelen. Dat zal ik zeker doen. Als de spruw moest terug komen, dan zal ik zeker die miconazol crème halen.

Bedankt voor je mening en je geruststelling. Dat had ik erg hard nodig! Ik hoop dat het vanaf nu alleen nog beter zal gaan, en dat we van alle lasten af zijn.

Bedankt!!!
39
Voeden in de eerste maanden / Re: pijnlijke tepels
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op september 11, 2013, 17:03:04 »
Kramp en uitslag op haar billen wijzen wel op spruw. De dactarin moet je bij haar vaker en meer smeren. Na iedere voeding een likje in haar wangen, achter haar lipjes,  op haar tong, op haar verhemelte en onder haar tong. Hoeveelheden ter grootte van een erwt ongeveer (ca 7 erwtjes dus).

Voor jezelf werkt miconazol crème beter, dat ook na iedere voeding dun opbrengen en voor het voeden even aflappen. De crème trekt beter in en plakt niet zo, het is wel met hetzelfde bestanddeel als dactarin. De crème mag ook op je dochters billen.

Het tepelhoedje is niet bevorderlijk voor haar techniek en ze kan daarmee de borst ook niet zo goed leeg krijgen. Ik snap waarom je het gebruikt, maar probeer alsjeblieft zo snel mogelijk af te bouwen en haar weer te stimuleren goed aan te happen!

Spruw kan heel goed (samen met tongriempje) je tepels vernielen! Ga ook nog 10 dagen door met behandelen als je geen symptomen meer hebt! Anders heb je het zo weer terug.

Ik ben blij dat het rechts nu goed gaat!!! Hoe gaat het verder met je? Het is best pittig met een baby he?

Groetjes, nynke
40
Met toestemming van Nynke...

Ik ga afscheid nemen van mijn Philips Avent dubbelzijdige elektrische kolf. Deze heeft 9 maanden trouwe dienst gedaan, 3 dagen per week. Maar ons meisje is al een aantal maanden gestopt met drinken bij mama en ons gezinnetje is compleet. Dus hij gaat in de verkoop. Wie kan ik er blij mee maken?

Inclusief een magnetron steralisator en extra flesjes.

Zie mijn advertentie op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/babyvoeding-en-toebehoren/m716434350-philips-avent-dubbelzijdige-elektrische-borstkolf.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Of stuur mijn een pb-tje mocht de link niet werken.

Groetjes, Babette
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10