User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 121
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Voeden in de eerste maanden / Re: Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door yfke Gepost op augustus 12, 2013, 01:24:47 »
Qua gewicht zie ik juist een nette groei.
Heb je al eens een LK ingeschakeld ? Zij kan een keer mee kijken naar een voeding?
Wellicht is het tongriempje wat kort?

Persoonlijk vind ik het niet heel schrikbarend en zorgwekkend klinken.
Maar ik ben geen expert en kan alleen delen uit eigen ervaring.

Qua ontlasting kan door vanalles komen, teveel voormelk , wat jij eet/drinkt, verkoudheidje of iets.
Kun je een patroon vinden in wanneer het groenig is?

52
Voeden in de eerste maanden / Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door Carmen Gepost op augustus 11, 2013, 22:23:03 »
Oh ja: Als ze drinkt begint ze eerst met een trillende beweging/kleine slokjes en dan begint ze zodra de melk toeschiet als een soort machientje te drinken: kloek-zuig-kloek-zuig. Na een poosje gaat dat over naar zuig-zuig-kloek-zuig-zuig-kloek. Ik probeer dan compressie maar meestal laat ze dan wel na een minuutje los.
53
Voeden in de eerste maanden / Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door Carmen Gepost op augustus 11, 2013, 22:12:25 »
Hi Nynke,

Als je rekent met haar laagste gewicht (dit was 3180 gram) ziet het er wel wat positiever uit. Ze zou dus circa 700gr in de eerste maand gegroeid zijn.

We proberen voorzichtig te zijn met de speen. Ze krijgt deze alleen als ze net gegeten heeft en er verzadigd uitziet. We merken dat ze er echt rustiger van wordt, vooral bij krampjes en daarom gebruiken we het graag.
Vanmiddag heeft ze gelukkig weer goed aan de borst gedronken. Normaal geef ik haar altijd binnen 3 uur en nu zat er 3.5 uur tussen 2 voedingen. Wellicht had ze wat meer honger. Ik voed nu niet  echt op verzoek maar probeer haar elke 2 a 3 uur wat aan te bieden. Als ze na een voeding nog hongersignalen geeft probeer ik het flesje (wanneer ze de borst al geweigerd heeft). Vaak lukt het dan om haar nog 20/30 ml te laten drinken.

Mijn tepel ziet er na het drinken rond en symmetrisch uit en hij is wat opgerekt (alsof zij 'm een stukje langer gemaakt heeft).

Af en toe heeft onze dochter groenige ontlasting. Kan dit ook met het een of ander samenhangen?

Groet, Carmen
54
Voeden in de eerste maanden / Re: Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op augustus 11, 2013, 20:25:07 »
Oei, lastig! Bij mij gaan de alarmbellen af bij de woorden speen en fles, niet dat het 'niet mag' maar het is wel een risico.... Onze ukkies moeten goed leren aangapen en verleren het nog vrij snel. Het wel willen drinken uit de fles en weigeren (op zijn tijd, niet iedere keer) doet mij vermoeden dat er toch iets aan het aanleggen/aanhappen verbeterd kan worden.

Hoe ziet je tepel er na de voeding uit? Lijkt hij wat op een lippenstift? Hoe kan je je dochters drinkgeluiden omschrijven? Klokken, daarna zuig/zuig/slik etc?

De groei is nog geen drama, vanaf het laagste gewicht is groei meer dan de 500 in de maand he?

Groet, nynke
55
Voeden in de eerste maanden / Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door Carmen Gepost op augustus 11, 2013, 16:34:08 »
Ps: ze drinkt mijn borst soms helemaal leeg, maar ook vaak voor de helft (schat ik zo in).
56
Voeden in de eerste maanden / Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door Carmen Gepost op augustus 11, 2013, 16:32:02 »
Dankjewel voor je respons Nynke! Fijn dat dit forum bestaat :-)

Ze is op 6 juli met 40wk + 4dg geboren. Haar geboortegewicht was 3370 gram. Vorige week maandag woog ze 3870 gr. (ze was toen precies een maand oud). Ze hapt in principe goed aan, maar ze wil heel vaak mijn tepel niet pakken terwijl ze wel hongersignalen geeft. Soms geef ik haar een speentje om weer rustig te worden. Af en toe werkt dat en wil ze daarna wel de borst. Maar ook regelmatig wil ze geen borst en dan drinkt ze alleen nog maar rustig als ik een flesje geef. Dat vind ik ontzettend jammer. En ik maak me zorgen of ze straks nog wel unerhaupt mijn borst wil.
Ik heb geen enorme stuwing en mijn tsr is ook normaal: ik zie haar niet vaak verslikken als de melk toeschiet. Mijn productie is redelijk. Ik kolf gemiddeld 60ml per borst.

Groet, Carmen
57
Voeden in de eerste maanden / Re: Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op augustus 11, 2013, 14:15:11 »
Hai Carmen,

Welkom bij ons en van harte gefeliciteerd met je dochter!

Eigenlijk hebben we meer informatie nodig, de groei is immers ook afhankelijk van geboortegewicht en of ze te vroeg of te laat geboren is, of er andere factoren zijn... En als daar geen bijzonderheden zijn... natuurlijk ook wanneer je haar aanlegt (huilen is laat hongersignaal), hoe ze hapt, hoeveel stuwing je hebt, of ze de borst leeg krijgt, of ze zich verslikt in de stroom, etc...

Kan je meer vertellen??? Enneh, ik ben nu op vakantie en kijk dus minder vaak, maar wellicht springt een van de anderen bij. Mocht je dringende vragen hebben kan je ook Chella Verhoeven lactatiekundige IBCLC eens bellen (moedermelknetwerk.nl)

Groet nynke
58
Voeden in de eerste maanden / Baby 5wk drinkt onrustig en kort
« Laatste bericht door Carmen Gepost op augustus 11, 2013, 09:47:28 »
5 weken geleden ben ik bevallen van onze dochter. Al vanaf haar geboorte drinkt ze niet langer dan 5 min aan de borst. Ik probeer het wat te rekken met tussentijds verschonen maar dat is meestal tevergeefs. Daarnaast is mijn dochter regelmatig heel onrustig bij het drinken. Al voordat ze aanhapt begint ze te huilen. Voor ons allebei is dit erg frustrerend.
Omdat ik me zorgen maak of ze wel genoeg binnenkrijgt ben ik begonnen met nakolven van de borst die ze als laatste gedronken heeft. S'avonds geeft papa haar de fles. Ze drinkt circa 9/10 keer per dag (incl. flesje s'avonds).
Volgens het CB zou ze voldoende gegroeid (ca 140 gram per week) moeten zijn. Maar op verschillende forums lees je dat borstvoedingskindjes de eerste weken gemiddelde 200-300 gram per week aankomen. Haar gewichtstoename lijkt daardoor wat krap.
Is deze groei voldoende en wat kan ik doen om mijn baby wat kalmer/langer te laten drinken?
59
Voeden in de eerste maanden / Re: Baby 3,5 maanden doet moeilijk aan borst
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op augustus 06, 2013, 19:37:58 »
Mijn eerste gedachte is een groeispurt, 's nachts veel en goed drinken en overdag geen rust hebben. Lopende werkt, maar eigenlijk had hij geen echte honger....

Ja als dit het is, gaat dit echt over! Weet niet hoe oud hij is, maar gok rond de vier maanden???

Groet, nynke
60
Voeden in de eerste maanden / Re: Help borstvoeding eerste mislukt, tweede nu ook problemen
« Laatste bericht door Nynke Dekker Gepost op augustus 06, 2013, 18:54:57 »
Owwwwww meis, sorry dat ik niet eerder gekeken heb, mijn internet hier op vakantie is drama... En sorry dat de andere dames zo te merken ook elders bezig zijn.

Mag ik je aanraden Chella Verhoeven te bellen? Roep maar dat je via mij bij haar komt, ze weet dat ik hoer geen internet heb.

Telefoonnummer is te vinden op www.moedernetwerk.nl

Graag hoor ik hoe het verder loopt!!!

Sterkte! Knuf Nynke
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10