User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 107
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: aantal vraagjes  (gelezen 4236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: aantal vraagjes
« Reactie #15 Gepost op: maart 28, 2009, 22:34:29 »
Hai Suus,

Denk dat een consult bij een goede lactatiekundige je goed zal doen! Dat het met gekolfde borstvoeding via fles wel goed gaat en bij live borstvoeding geven niet, duidt meestal toch op een aanlegprobleem. Hij hapt dan net niet goed genoeg aan of hij zakt gedurende de voeding wat van de tepel af misschien? Of je productie is nog niet helemaal afgestemd op zijn behoefte... ergens is er een oorzaak te vinden voor het wel spugen met live geven en het niet spugen met gekolfde melk geven. Nu zaak om die oorzaak boven tafel te krijgen zodat je wel kan gaan genieten!!!!

Die berekening van 150cc per kilo lichaamsgewicht is een richtlijn, mocht dit te weinig zijn, halen ze later live aan de borst wel weer in. Maar geef je puur gekolfde melk, moet je echt kijken naar Dominic zelf! Grotere flessen is een minder goede oplossing dan een klein flesje bijgeven op moment dat hij aangeeft dat hij nog wel wat wil. Na een fles van 120 kan hij geen gillende honger meer hebben, hij kan nog wel zuigbehoefte hebben... mocht de 120 niet genoeg zijn, komt hij gewoon eerder voor een volgende voeding  ;-)

De berekening over de stoffen, gaat voornamelijk over de kunstvoeding. Daar zitten namelijk stoffen aan toegevoegd die het lichaam niet altijd zelf kan afbreken en je dus "teveel" kan geven. Jouw borstvoeding wordt afgestemd op wat je kindje nodig heeft. Gaat je kindje op warme dagen meer drinken, wordt de melk wat wateriger... drinkt het juist wat minder omdat het amper vocht verliest, dan wordt de melk voedzamer. Zo heb ik het tenminste altijd begrepen...

Vermoed dat ze bedoelden te vragen of je het aandurfde om Dominic weer zelf te verzorgen... niet dat je het voorheen niet aandurfde, maar of je er nu vertrouwen in hebt dat hij het wel weer redt. Ze willen de bedden zsm weer vrij maken... en als ouders doortastend genoeg zijn, mogen ze nog wel eens eerder mee naar huis, maar heeft de ouder nog niet het gevoel dat het thuis goed zal blijven gaan... heeft de ouder meestal gelijk.

Zou wel pootje neerzetten hoor Suus! Als jij je goed voelt bij een arts, dan wil je die arts ook spreken en niet één of andere assistent/aio/etc.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Suus

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 49
Re: aantal vraagjes
« Reactie #16 Gepost op: maart 29, 2009, 21:39:51 »
Hai hai,
Ja, ik ga inderdaad een consult bij de lactatiekundige regelen!
de arts is gewoon het hele gedoe, alle contactmomenten met haar verliepen niet zoals het moet. Gelukkig vond mijn man dat ook, dus het zijn niet mijn (nog gillende aanwezige) hormoontjes!
Enne, pootje neerzetten... ik ben een leeuwin als het om mijn kindjes gaat!!! (uhh eigenlijk ook wel in alle andere dingen  :PP)
groetjes Suus

p.s. geweldig dat je zo snel en uitgebreid reageert, bij iedereen en elke keer!!!!!!! :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: aantal vraagjes
« Reactie #17 Gepost op: maart 29, 2009, 22:53:57 »
 :bloosmeer: niet altijd hoor... maar gelukkig komt het nu precies goed uit. Vandaag niet veel fut... dus iets korter aanwezig vandaag. Leeuwin zijn is alleen maar goed!!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.