User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 77
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: AAUUW  (gelezen 1599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
AAUUW
« Gepost op: september 03, 2009, 13:45:49 »
Onze Maartje bijt. Ze heeft dan nog wel geen tandjes, maar die kaakjes zijn ook niet mals, hoor.
Je ziet het dan al aan haar gezichtje en met angst om het hart bied ik haar dan de borst aan en vervolgens.... Echt precies op de tepel. Ze werkt eerst de rest van de borst eruit en bijt dan op het uitstekende stuk. Auw, auw, auw.

Dan zeg ik duidelijk dat dat niet mag en wat krijg ik dan... een stralend boeverig gezichtje dat met alles naar mij lacht. Alsofer duizend zonnestralen op je afkomen. :luvya: :luvya:

Het lijkt ook niet uit frustratie of nijd te komen. ik denk eerder dat ze wat last heeft van de kaakjes. Niet dat ze nu gelijk tanden gaat krijgen (ze is pas 3 1/2 maand) maar het kan natuurlijk wel een beete drukken. Iemand nog andere suggesties waar het aan kan liggen en vooral hoe voorkom ik het, want......... :eek:

Groetjes An

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:AAUUW
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2009, 14:12:39 »
Oh auw dat is vervelend Anneke. Ook al heeft Maartje nog geen tandjes, het kan toch venijnig zijn. Stijn heeft het ook weleens gedaan en die haalde ik dan los en legde hem weg. Dan mocht hij de volgende voeding weer proberen om zonder kanibalistische neigingen zijn buikje te vullen.

Wat je kan proberen is Maartje iets te geven om op te bijten. Misschien is ze wel heel vroeg met tandjes krijgen?

 :knuf: van marloes en Maartje, niet in je mamma happen!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:AAUUW
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2009, 14:15:18 »
Hai Anneke,

Wat kan dat stralende gezichtje dan een warmte en liefde geven he? Zo moeilijk om dan in te grijpen en haar te corrigeren. Maar toch... dat bijten is nu al pijnlijk (au kan het me nog herinneren) maar straks met tanden helemaal!!!

Als je het in haar gezicht kan herkennen, zou ik de borst niet aanbieden.... maarja kind moet ook drinken. Het enige wat bij ons hielp (erg eigenwijze meiskes) was zorgen dat ze een rotgevoel kregen in hun kaakje als zij juist verlichting verwachten. Bijten mogen ze op speeltjes doen, dat is goed voor de kaakjes... op tepel en vingers NIET!

De manier??? Je hebt huisdieren toch??? Ooit wel eens een pilletje gegeven of de hond iets los moeten laten laten??? Dan ken je het waarschijnlijk al. Daar waar de kaakjes bij elkaar komen zachte pressie uitoefenen. Doet geen zeer, maar is wel ontzettend rotgevoel! Zorg dat ze je hand niet ziet (dus tussen jouw borst en haar borstkasje door) en met duim en wijsvinger rustig druk uitoefenen op het moment dat ze bijt. Ik heb het maar een paar keer hoeven te doen.... toen hadden ze door dat ze beter een speeltje of rand box of eigen handjes konden pakken om op te bijten  ;-)

sterkte meis!!! :knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.