User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 86
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Als je gaat werken...  (gelezen 2781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Als je gaat werken...
« Gepost op: september 20, 2006, 16:45:34 »
Mijn tante (die nota bene in een ziekenhuis werkt) zei tegen me dat ik vast jammer vond dat ik weer moest gaan werken (in maart 2006), want dan zou de voedingswaarde van mijn melk afnemen...

Want nu moest ik toch wel gaan stoppen met borstvoeding.

Nou, geen haar op mijn hoofd, ik werk met heel veel plezier 40 uur in de week (nou ja, 40 uur...) en Timo is nog steeds heel blij met de voedingswaarde van mijn melk.

Hoe komen ze er toch op???

Jus Irien
[

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Als je gaat werken...
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2006, 17:17:31 »
Tja hoe komen ze er weer af.... Je kan vaak praten als brugman, maar die fabels blijven ze geloven... Ik vind het in ieder geval fantastisch dat je er vol voor gaat met een full time baan! Kolven is niet mijn hobby, dus ik ben extra trots op je!

Groetjes, Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Mammie

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 178
    • borstvoedingsforum
Re: Als je gaat werken...
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2006, 20:39:15 »
En als je dan nog eens logisch erover nadenkt.... denkt ze dat je al die tijd thuis niets hebt gedaan??? Alleen maar stil zitten met kind aan je tiet ofzo?? Tenminste als werk de oorzaak van die afname zou zijn, zou je wel moeten stilzitten en vooral je huishouden aan een ander overlaten....
groetjes Wanda, mv Alex & Nicôle

Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als je gaat werken...
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2006, 11:26:39 »
Ja, ik vond het zeker een bijzondere opmerking en nu ze dan zelf oma is, vraagt ze wel steeds aan mij (voor haar schoondochter) hoe moet dit en hoe doe je dat? Echt heel leuk, dus was nu vraagbaak geworden, hoewel ik ze nu al een tijdje niet meer heb gehoord. Maar het gaat wel goed met de borstvoeding.

Ik vind het af en toe gewoon jammer dat 'men' zo stellig kan zijn in wat 'goed' is!

Jus Irien



[

Offline Hermien

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 11
Re: Als je gaat werken...
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2006, 22:54:43 »
Dat was bij ons de reden denk ik dat mijn moeder stopte na dr kraambed dr voeding liep terug zei ze...
zal wel combi van regeldagen zijn en dat na 10 dagen de kraamzuster weer vertrok...en ook het strakke ritme van om de 3 uur voeden...
Voeden op verzoek was destijds helemaal uit de boze...
Gelukkig vind mn moeder het nog steeds een prachtig gezicht als Heinrike bij me drinkt...
Dat heeft ze inmiddels geleerd te waarderen vanwege mn zus die alle 10(geen schrijffout) haar kinderen minimaal een jaar voedde!

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Als je gaat werken...
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2006, 09:41:18 »
Hai Hermien,

Joh tien kinderen, wat zal het daar een gezellige drukte zijn. En allemaal minimaal een jaar aan de borst, goed hoor! Gelukkig zijn de borstvoedingsinzichten ondertussen stukken verbeterd! En kunnen wij gewoon lekker genieten!

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mama van Brian

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • dit is mijn lachebekkie
Re: Als je gaat werken...
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2006, 10:59:08 »
Hoi

Ook ik raakte in de stress werken en hoe gaat het dan met de bv zou die terug lopen?
Maar met goed advies van het SBO die mij al meerdere malen net dat zetje hebben gegeven is het allemaal goed gekomen.
Gisteravond heb ik echt een super productie aan de kolf gehad 550 cc daar ben ik zo trots op wel in 3 keer maar toch.

dus waar een wil is en advies en steun van SBO is een weg.

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als je gaat werken...
« Reactie #7 Gepost op: december 23, 2006, 20:53:13 »
dat van die voedingswaarde is natuurlijk onzin, maar ik kon wel merken dat ik door weer te moeten werken minder melk had. Al dat gestress 's ochtends om op tijd te komen overal werkte niet lekker mee. Na een tijdje was het gelukkig weer op pijl. Maar dat de voedingswaarde wel gelijk blijft stond bij mij bovenaan anders had ik Sver wel zielig gaan vinden.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2007, 10:26:21 door moemie »