User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 101
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: au,au  (gelezen 1512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
au,au
« Gepost op: juni 10, 2009, 17:40:41 »
Ik heb zo'n pijn in mijn borst. Is vanochtend begonnen. De borst zat redelijk vol, maar Maartje heeft het goed "leeg" gedronken. Maar onder de borst blijft het nu pijn doen. Kan eigenlijk Maartje niet aan die kant dragen, want dan komt er druk tegenaan en dat zoet zo'n zeer!
 :snif:

Maar als ik voel kan ik geen harde stukken vinden of verdikkingen. Zou het zo kunnen zijn dt de spieren gewoon pijnlijk zijn, of moet ik toch aan een borstontsteking denken?Of zou de verdikking dieper in de borst kunnen zitten. Als ik voel en ik duw door, dan doet het echt gemeen pijn. Maar door de pijn voel ik niet goed of daar diep van binnen een dikke plek zit.

Wie weet wat ik kan doen.

Oja, mijn bovenste rugspieren zijn ook "raar' goevoelig, pijnlijk zou dat ermee van doen kunnen hebben? Hierdoor ben ga ik snel krom lopen, gek hoor.

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: au,au
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2009, 18:07:22 »
Klinkt als een blauwe plekken gevoel in de borsten, is vaak een voorbode van borstontsteking inderdaad, als ik dit gevoel had (heb het 2 keer gehad in het begin van de voedingsperiode met Jasper) slikte ik meteen ibuprofen, mag je gewoon hebben tijdens borstvoeding, dit werkt ontstekingsremmend en kon ik erger voorkomen, op de plek waar het zeer deed was het soms licht rood en wat warm maar ook was er soms niks te zien, ken het gevoel erg vervelend zeker met de kleine dragen.

hou het in de gaten mocht er koorts bij komen kijken dat zet de borstontsteking vaak door en moet je de ha even bellen voor ab-kuurtje, probeer ook met een wamre douche de pijnlijke plek wat te masseren ook al is dat niet fijn, zorg dat het soepel blijft...

Of je bovenste rugspieren hier mee te maken hebben ook durf ik niet te zeggen..

Sterkte !!!!

 :knuf: :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: au,au
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2009, 20:51:45 »
Oei Anneke, dat doet gemeen zeer, hoop dat je er snel doorheen bent!!!

Je hoeft niet altijd een harde plek te voelen, kan ook dieper in je borst zitten en het kan ook puur even een gevoelige/beurse plek zijn die een hardere plek aankondigt. Misschien heb je vannacht verkeerd gelegen en heeft je borst daar ietwat klem gezeten.

Probeer voor het voeden je borst warm te maken met doeken bijvoorbeeld of even een ontspannende douche te nemen. Probeer tijdens het voeden de zwaartekracht mee te laten werken, dus als het even kan op handen en knieën boven Maartje gaan hangen haar kinnetje in de richting van de zere plek (als ik de plek goed voor ogen heb, gewoon haar hoofd richting jouw hoofd en haar voeten richting jouw voeten)

Of tussendoor je borst in een warme bak water hangen en zachtjes masseren en handmatig kolven.

Hoop dat het snel over is!!! Beurse gevoel kan nog wel even aanhouden, maar hou de rest van de symptomen in de gaten he!!! Maartje is gelukkig geen pasgeboren baby meer, maar ze is nog wel jong. Ibuprofen mag in principe, maar wees er nog wel even voorzichtig mee, zoals met alle medicatie, liefst zo min mogelijk. De veiligheid hangt namelijk samen met het gewicht van je kindje en hoeveel voedingen ze nog krijgt. Des te lichter en meer voedingen, des te hoger ligt het medicatiegehalte in de borstvoeding.

:knuf: Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re: au,au
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2009, 19:29:55 »
Gaat nu alweer beter. Ben gelijk aan de paracetamol gegaan en veel gemasseerd. Nu voelt de borst alweer een stuk beter en minder pijnlijk. Gisteravond voelde ik mijzelf ook echt niet lekker, maar nu is dat ook weer opgeknapt.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: au,au
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2009, 22:31:27 »
Fijn om te horen Anneke, een borstontsteking is geen pretje en kan je er eigenlijk nu niet bij hebben! Wat goed dat je het met masseren hebt kunnen verbeteren!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.