User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 117
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding  (gelezen 7805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mamamirps

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 2
Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Gepost op: september 18, 2013, 17:19:43 »
Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu ongeveer 11 weken.
Sinds afgelopen zondag gaat het voeden niet meer vanzelf bij sommige voedingen.
Hij pakttepel goed maar na 2 slokken/ happen laat hij los en begint hij te huilen omdat hij vind dat ik niet snel genoeg toe schiet. Hij huilt zich dan zo over de emmer dat hij niet goed hapt en ik niet goed toeschiet.
Soms lukt het dan hem eerst helemaal te sussen dat hij helemaal kalm is en dan wil hij toch wel weer aan de borst drinken.
Heb van de week ook gehad dat ik hem toch maar een flesje bv heb gegeven en we hebben ook al een keer kg gedaan.
Het rare is dat het gisteren heel de dag zonder problemen ging en vandaag is het weer hommeles.

Heeft iemand tips of trucks om dit te lossen?

Groetjes mirthe

Mama van Tygo 21-10-2009 en Luuk 3-7-2013

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2013, 17:29:18 »
Hai Mirthe,

Welkom bij ons en natuurlijk van harte gefeliciteerd nog met de geboorte van je zoontje! Elf weken al weer, wat gaat het hard he?

Wat mij als eerste te binnen schiet, is dat het met elf weken wel vaker onrustig is.... ze hebben dan een groeispurt en alles gaat anders dan anders! Ze zijn net even wat ongeduldiger, wat vermoeider, wat bozer, wat.... vul maar in! Dit helpt je niks, alleen kan het je wel net het begrip/geduld geven om er wat relaxter mee om te gaan.

Je kan kijken of je iets eerder kan aanleggen, vaak geven ze onbewust al wel signalen dat ze trek beginnen te krijgen. Ze hebben dan nog geen gillende honger en dus iets meer geduld! Een warm compres kan ook helpen trouwens, dat maakt je borst wat toeschietelijker. Je weet als het goed is, ondertussen wel ongeveer wanneer hij trek krijgt... en dan kan je je voorbereidingen een beetje treffen.

Hoe is je zoontje zijn groei? Hoe zijn zijn plasluiers en zijn ontlasting? Hoe gaat het slapen? En hoe zit hij verder in zijn velletje?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Mamamirps

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2013, 18:49:05 »
Hay nynke,

Dank voor je super snelle reactie, had ik nodig ;-)
Ik was zo onzeker geworden!

Maar net gevoed met jou verhaal in m'n achterhoofd en het ging al een stukje beter.
Ik ga er maar eens goed mee aan de slag.

Hij plast en poept goed en is een flinke bink zit boven de gemiddelde groeicurve!

Verder is het een vrolijk ventje dat goed slaapt vooral in de nacht sinds kort, overdag slaapt hij het liefst beneden, maar steeds beter in z'n bedje.
Hij huilt alleen als hij honger heft, slaap heeft of pijn.


Groetjes mirthe


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Baby laat tepel steeds los aan begin van voeding
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2013, 19:06:36 »
Onze kleine knurftjes voelen onze onzekerheid en spanning en dat versterkt hun onrust alleen maar weer. En nog erger.... die onzekerheid en spanning heeft nadelige gevolgen voor onze TSR!!! Je hebt echt wel genoeg melk (tenzij plasluiers, ontlasting, groei, kortom algemeen welbevinden achter blijft) het moet er alleen nog wel uit...

Hij zal straks ook wel weer regeldagen inzetten... eerste weken stroomt het redelijk makkelijk en is het nog hormonaal gestuurd, daarna moet vraag en aanbod verhaal gaan werken en moet meneer er ook echt wat voor doen he? Het loopt straks niet meer vanzelf zijn maagje in.... Wellicht zit je nu ook in die fase al, en moet hij er voor zijn idee wat veel moeite voor doen  ;-) Goed aanhappen, geduld, goed vast blijven houden.... goed blijven masseren met zijn tongetje.... goed door blijven gaan!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.