User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 93
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Borstontsteking?  (gelezen 9175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Caroline1985

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
Borstontsteking?
« Gepost op: februari 24, 2012, 12:03:48 »
Ik vraag me af of ik een borstonsteking heb of dat ie eraan komt.

Ik voed nu 3 maanden, gecombineerd met 1 a 2 fv. Probeer de 2de fv op dit moment te vervangen door bv. Ben dus beetje aan het zoeken en probeer mijn productioe te verhogen. En ik voed met tepelhoedje.
 
Mijn klachten: Ik heb een gevoelige plek aan de rechterkant, op de rand, van mijn rechterborst. Ik voelde het gister opeens. Heb gisteravond tijdens het kolven de plek gemasseerd, en vanochtend onder de douche. Er zit nu geen knobbel meer, maar wel nog steeds gevoelig. Nu voel ik het ook als ik gewoon zit achter de pc. Ben op dit moment aan het werk. Het doet geen pijn, maar wel een zeurderig gevoel.
Ik heb dit gevoel wel eens eerder gehad, maar na de volgende voeding plus eens goed masseren was het snel over. Nu lijkt het erger te worden.

Ik had de ha gebeld, die stelde koelen voor.

Wie kan me helpen?  Alvast bedankt
Groetjes Caroline

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Borstontsteking?
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2012, 19:16:04 »
Hai,

Als die er al is, heb je veelal ook koorts (ontsteking, lijf reageert met koorts), nu wellicht nog een dreigende... of een reactie op het masseren van gisteren en vanmorgen (beurs gevoel???).

Je kunt na een voeding koelen (pijnstillend en slinkend) en dan voor een voeding juist verwarmen (stroomt het wat makkelijker). Bij voeden even goed opletten hoe je aanlegt, het liefst met het kinnetje aan de kant van de zere plek (de kinkant van je baby's mondje masseert het beste). Je zult dan alleen ook even met je tepelhoedje moeten spelen, zodat er zo min mogelijk tepelhoed aan die kant van de borst zit, heb je zo'n vlindervormige???

Je mag als je wilt een paracetamol of ibuprofen nemen en gekneusde koolbladeren in je bh stoppen, schijnt ook goed te werken. Maar dit laatste heb ik van horen zeggen en niet uit eigen ervaring.

Sterkte!!! Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Borstontsteking?
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2012, 13:32:45 »
Hey,

hoe gaat het nu?
Heb je de tips van Nynke toe kunnen passen?

Koolbladeren werken idd verlichtend.

We horen graag van je

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Caroline1985

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
Re:Borstontsteking?
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2012, 10:21:49 »
Ik voel het nog steeds als ik op mijn borst druk, maar het gaat nu langzaam weer wat beter. Ik heb nu niet meer het idee, dat ik er iets aan moet doen.
We waren van het weekend weg, met baby, maar heb dus niet veel van de tips kunnen toepassen. Heb haar wel gewoon goed laten drinken. Ze had diarree, dus heb haar sowieso wat vaker aangelgd en vanwege mijn klachten wel goed leeg laten drinken. Wilde s nachts ook nog een keertje extra kolven, maar vacuumdingetje lag thuis nog op het aanrecht..
Ik heb eigenlijk nooit koorts, ookal ben ik heel erg ziek, dus daar kan ik niet veel van afleiden. Ik voelde me zaterdag wel echt belabberd en mijn borst voelde raar aan, toen heb ik idd 2 paracetamol genomen en ben samen met dl naar bed gegaan en klokje rond geslapen. Gelukkig waren we bij mijn zus op bezoek en kon ik dat ook gewoon. 

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Borstontsteking?
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2012, 13:04:57 »
Zo te horen, heb je je gevoel gewoon goed gevolgd en is het daarmee ook opgelost! Na een borstontsteking (dreigende) heb ik ook wel vaker een beurs gevoel in mijn borst gehad, geen verstopping meer, geen warm ei, geen ontstekingsgevoel... maar wel een soort beurse plek. Niet zo raar, aangezien de borst daar toch een beschadiging/opdoffer heeft gehad. Het duurde ook een tijdje voordat dat weg was.

Lekker dat je klokje rond kon slapen, was je waarschijnlijk ook echt wel aan toe!

:knuf: Nynke

ps: weet niet of je het gezien hebt, maar we gaan binnenkort (waarschijnlijk morgen) een paar dagen offline om onderhoud aan de site te doen. We zijn er over een paar dagen weer.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Borstontsteking?
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2012, 16:33:16 »
Fijn dat het met je goede gevoel is opgelost!

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.