User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 100
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: De borstvoeding  (gelezen 53741 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:De borstvoeding
« Reactie #60 Gepost op: maart 07, 2010, 20:45:52 »
Lieve Melissa, even een dikke  :knuf:, je doet het super!

 :knuf: Babette


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #61 Gepost op: maart 08, 2010, 10:46:11 »
En hij is weer wat afgevallen. Vanmorgen was hij 3190, gisteren 3200.

Toch is hij steeds tevreden met wat hij krijgt. Hij drink naar mijn idee de borsten niet eens helemaal leeg en weigert vaak een tweede borst. Vanmorgen dan ook maar voor en na een voeding gewogen en weer had hij volgens de weegschaal 60cc gedronken.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:De borstvoeding
« Reactie #62 Gepost op: maart 08, 2010, 11:29:08 »
Pffft vaag hoor! En als je nu niet zo vaak wisselt van borst? Om te zorgen dat hij eerst één borst helemaal leegdrinkt?

Wat zegt de kraamhulp er van en heb je Gonneke al weer gebeld? Afvallen is natuurlijk niet de bedoeling, hoe tevreden hij ook is. Hoe vaak voed je hem nu? 60 cc om de drie uur is niet super veel, maar als hij ieder uur/anderhalf drinkt, is het een behoorlijke hoeveelheid.

Ergens krijgt hij niet de voeding binnen die hij nodig heeft om te groeien, maar als plasluiers ruim voldoende zijn, krijgt hij igg genoeg vocht binnen....

Ik las in de nieuwsbrief van Gonneke dat zij nu vetgehalte van de melk kan testen, is dat misschien een optie? http://eurolac.net/index.php?p=124

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #63 Gepost op: maart 08, 2010, 11:39:29 »
Die 60cc was wel vanmorgen, dus de eerste voeding en daar zat wel een uur of drie tussen. Maar ook toen heeft hij ze niet 'schoon leeg' gedronken (ja ik weet dat ze nooit echt leeg zijn, maar er is wel een punt dat het zo goed als niets meer is).

Maar hij is al voldaan en valt in slaap voordat dat moment er is.

En wat zijn voldoende plasluiers. Hij heeft dat er echt een hele grote natte gele plek in zit. Maar niet zoals wat Dominiek nu heeft dat je denkt dat het aan de randen eruit gaat lopen zeg maar.

Ik heb Gonneke een PB gestuurd en wacht even af wat zij zegt. Om eerlijk te zijn maak ik me niet zo heel veel zorgen. Ik denk zelfs dat je er op het moment geen fles bij in krijgt, want hij stopt ook al met drinken aan de borst voordat deze leeg is en dan krijg je de tepel er echt niet meer in (nou je krijgt de tepel er wel in mar dan slaapt hij gewoon met zijn mond open en weigert te happen).

Ik kijk nog even aan tot morgen. Wat ook een verschil is is dat hij de vorige nachten de hele nacht door kleine slokjes heeft genomen, deze nacht heeft hij echt geslapen, is alleen om 02:30 gekomen voor een voeding (hoezo krom, het lijkt wel of alle oduers willen dat hun kind doorslaapt, ik wil dat die van mij gewoon elke 2 uur wakker word snachts). Dus hij had echt een lege buik vanmorgen.

Als hij morgen niet goed is aangekomen dan krijgt hij morgenavond (denk ik) een fles bij van 60cc. Ik ga dan ook niet kloten om bij elke voeding 20cc erbij te doen, want hij is tevreden met wat hij krijgt. Maar ik denk dat ik dan na de laatste voeding 60cc kv aanbied en dan kijk of hij daar wel wat van groeit.

Maar uiteraard wacht ik eerst even GOnneke af.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:De borstvoeding
« Reactie #64 Gepost op: maart 08, 2010, 13:15:11 »
Ik kan me niet herinneren dat de plas echt geel was, de eerste paar dagen moest ik de luier goed bevoelen om te kijken of de absorberende kern gekristalliseerd was, maar daarna werden het toch mooie zware luiers. Poept Valentijn ondertussen ook zo'n drie keer per dag borstvoedingspoep?

Ik vind het ontzettend jammer dat hij nog steeds niet aangekomen is, gebruiken ze wel iedere keer dezelfde weegschaal? Had hij toevallig weer zo ontzettend veel gepoept vannacht?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #65 Gepost op: maart 08, 2010, 13:20:25 »
Nee hij had sinds die megaluier niet weer gepoept.

De luiers zijn wel echt nat, ze 'ploffen' ook als je ze laat vallen. Maar je hebt nat en nat. Kijk Dominiek heeft ze wel eens zo nat en zwaar dat de prop hem tussen zijn knieën hangt van het gewicht. Zo nat heeft hij ze niet.

We zijn net even naar het cb geweest om te wegen zodat we ook een begingewicht hebben op die weegschaal. en op het moment dat ik hem in zijn blootje vasthoudt plast hij mij echt helemaal nat. Van mijn borst tot de onderkant van mijn shirt :goei:

Oh en ja, we hebben nu we steeds dezelfde weegschaal, de kraamverzorgster laat hem hier staan tot ze weer aan het werk moet (de 18e)
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #66 Gepost op: maart 08, 2010, 14:13:37 »
Wat lief van de kraamverzorgster dat ze haar weegschaal nog even bij jou laat, heb je wel nog even de beste meting...

Goed ook dat je bij de wijk alvast bent gaan wegen voor een startmeting...kan je van daaruit weer verder..

Balen dat hij nog niet echt aan wil komen terwijl hij wel zo tevreden is en toch blijft plassen, vocht komt hij dan in ieder geval niet te kort lijkt me..

Hoop dat Gonneke nog wat duidelijke tips/antwoorden voor je heeft..

 :knuf:


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #67 Gepost op: maart 08, 2010, 14:33:36 »
Hoi Melissa,

Steeds zit ik hier vol belangstelling mee te lezen over je borstvoeding met Valentijn. Ik weet er zelf niet zo veel van, alleen dat ik zelf met Jent ook enorm heb lopen modderen, maar dat kwam pas na 2 maanden, toen mijn prouctie het liet afweten.

Ik wil alleen even zeggen dat ik vind dat je het super goed doet, je bent een kanjer, een doorzetter en je blijft positief, super!! Hopelijk lukt het Valentijn snel om aan te komen en dan geeft het ook meer rust voor jou.

Liefs en  :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:De borstvoeding
« Reactie #68 Gepost op: maart 08, 2010, 15:14:08 »
Blaas van Valentijn is ook niet zo groot als die van Dominiek, hele lijfje is minder groot en zal dus ook minder plassen dan zo'n grote broer. Ploffen is goed!

Heb je al antwoord van Gonneke? Heb je het ook over die vetmeting gehad?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #69 Gepost op: maart 08, 2010, 15:17:50 »
Heb je al antwoord van Gonneke? 
nog niet.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #70 Gepost op: maart 08, 2010, 15:37:55 »
Lactatiekundige heeft net gebeld.

ZIj vond mijn idee goed en steunde dat. Ik wilde vandaag Valentijn dus na de eerst borst wel weer wakker maken (door te verschonen) en dan de tweede aan te bieden. En als hij morgen dus niet of nauwelijks was gegroeit dan 's avonds een fles kv aan te bieden (60cc)

Alleen vond zij dat hij nu ook wel wat kon geebruiken en wilde dat ik vanavond ook een fles van 60cc aanbied. En dan eventueel kolven als hij die fles krijgt.

Dus dat gaan we maar doen.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #71 Gepost op: maart 08, 2010, 15:59:48 »
Hoi Melissa,

Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van Valentijn (mooie naam)! Ik lees ook met bewondering mee. Wat vind ik het knap van je wat je allemaal doet. Ik hoop heel erg dat het allemaal goed komt! Ik duim heel erg voor jullie!

Jus Irien
[

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #72 Gepost op: maart 08, 2010, 16:18:49 »
Hier ook iedere dag vol belangstelling aan het meelezen. Ik vind dat je er heeeeeeeel veel energie instopt. Ik hoop dat het uiteindelijk beloont gaat worden!
 :goei:
Liefs Esther

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:De borstvoeding
« Reactie #73 Gepost op: maart 08, 2010, 16:37:35 »
Toch wel bijvoeden, jammer, maar zal wel met afvallen te maken hebben, hij verbruikt meer energie dan dat hij nu binnen krijgt en dan kan het stiekem de verkeerde kant opgaan...

Kan je dit ook vergelijken met je kraamtijd van Dominiek? Wel melk maar geen groei?

Je doet het super Melis!!! Menig baby zou wensen dat ze jou als moeder zou krijgen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De borstvoeding
« Reactie #74 Gepost op: maart 08, 2010, 16:42:58 »
Ik vind het moeilijk om echt te vergelijken met Dominiek. Ik was toen zo ontzettend van slag en geobsedeert dat elke druppel kv voelde alsof ik hem vergiftigde (en wat voelde ik mij een slechte moeder toen zeg)

Ik voel me nu echt een stuk positiever, zelfs over het bijvoeden. Liever vanavond slapen met een vol buikje kv dan een leeg buikje maar wel volledige bv. En daar heb ik ook echt vrede mee (gek he?) DE kv is een alternatief, en een alternatief die ik nu nodig heb blijkbaar.

Ik zal binnenkort op zolder Dominieks kraammap erbij zoeken en kijken hoe het met hem was met het bijvoeden.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)