User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 60
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Eerste maand bv  (gelezen 2568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Eerste maand bv
« Gepost op: november 26, 2009, 19:11:18 »
Hoi allemaal!

Reína is nu 1 maand en 1 dag en ze groeit als kool. Ze woog met geboort 3670 en nu 4670 gram. Ze is 56 cm lang, ik weet alleen niet hoelang ze was bij de geboorte maar ze groeit voor mijn ogen. Ze drinkt alsof haar leven eraf hangt. We hebben ook spruw,dus dat is minder. We zitten allemaal aan de dactarin en nystacine(Reína). En ik zie een beetje verbetering, maar het gaat goed. Het voeden doet iig niet meer pijn. Zij had er niet veel last van, liet af en toe los. Maar haar tong leek wel sneeuw.
Ze lacht naar ons en kijkt ons goed aan. We genieten heel erg van haar. Ze is een buikslaper, dus daar hebben we even aan moeten wennen. Maar nu kan ik beter slapen in de nacht. Ik was echt elk uur met haar bezig. Want op haar rug ging niet. Ze kon haar draai dan niet vinden. Zodra ik haar op haar buik legde, kreeg ze een glimlach en sliep ze. Ze draait goed haar hoofd heen en weer.

Liefs Rebeca

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eerste maand bv
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2009, 19:25:03 »
Wow Rebecca, de trots spat van het scherm af. Al een kilo gegroeid, wat super.

Ze drinkt alsof haar leven er van af hangt schreef je en dat klopt toch, haar leven hangt er ook van af.

Ik heb geen ervaring met buikslapers op die leeftijd dus kan er niets zinnigs over schrijven maar als het goed gaat en haar rust geeft en jou ook is het toch prima. Sterke dame, nu al haar hoofd draaien.

 :knuf:

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eerste maand bv
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2009, 20:27:03 »
Zooo die krijgt lekkere mamapower, klein zal ze zo niet lang blijven !!!!

Geniet maar lekker van je kindjes !!

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Eerste maand bv
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2009, 20:53:31 »
Ow wat heerlijk om te horen Rebeca!!! Wat groeit Reína goed zeg! Alleen is die spruw een stuk minder leuk, wat een drama om te behandelen en dan mag jij nog wel drie kids en jezelf behandelen... bah!

Geniet van je kinders, maar jou kennende... doe je dat met volle teugen!

Ik ben buikslapers gewend... in het begin doodeng, maar als je eenmaal ziet dat ze het koppie heel goed kunnen draaien en niet te diep slapen om te vergeten door te draaien... komt het allemaal wel goed! Als ik jullie co-sleeper me nog voor de geest haal, vermoed ik dat ook dit grietje niet alleen in een kamertje ligt, diep slapen valt dan meestal wel mee en mama's instinct werkt natuurlijk ook op volle toeren! Hier sliepen ze ook alleen maar redelijk op hun buik, op de rug waren ze binnen half uur weer wakker, op de zij konden ze het nog zo'n 1,5 uur volhouden, maar op de buik.... heerlijk knorren en alleen wakker worden als ze trek begonnen te krijgen of echt uitgerust waren (of gepest werden door krampen, maarja...)

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eerste maand bv
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2009, 21:08:47 »
Klopt, in het begin vond ik het eng. maar ik had gauw door dat ze haar hoofdje goed omdraait. dus beneden lag ze soms alleen, maar dan zag ik haar vaak. We hebben nu een aerosleeper gekocht voor in de wieg. Roy kan dan ook beter slapen, want ik deed haar op een gegeven moment wel op haar buik. Want ik was dan zo moe, maar dan nog hoor je alles en had ik door wanneer ze haar hoofd draaide. Ze ligt met haar wieg naast me en zodra ze hier uitgroeit gaat ze idd de cosleeper in. Want die is nog een ledikant waar haar zus in ligt. En die wil ik nog niet eruit. Want dat is me een dametje hoor..

Verder is het voeden wel erg wennen geweest in het begin, want je moet elkaar toch weer leren kennen. En het was knap frustrerend in de nacht als ze niet goed aanhapte. Maar toen ze het eenmaal doorhad ging het ook goed. Waarschijnlijk had ze soms wel last van de spruw, want haar tong was echt wit. Nu zit er nog een waas op, dus dat is duidelijk verschil. En ja alle drie behandelen en mezelf.Rosalinda wil bijna niet haar medicijnen nemen, maar Rodrigo wel. Stel je voor dat je geen "leche" meer kan drinken. Dat is echt heilig hoor.
Die andere twee zijn ook buikslapers, alleen zo klein sliepen ze wel beter op hun rug. En zodra ze zelf gingen draaien draaide ik ze niet meer terug.

liefs

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Eerste maand bv
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2009, 21:19:24 »
hahaha voor de "leche" doet Rodrigo alles he?? Het is een heerlijk knulletje!!! Zijn alle jongetjes die deels Colombiaans zijn zulke ondeugende schatjes??? Ken er hier namelijk nog één...

Krijg je het bij Rosalinda wel voor elkaar? Of is het een optie om op gentiaan over te stappen voor haar? Of de gekolfde melk te pasteuriseren zodat de spruw geen aanwas meer krijgt? Is ze er misschien nog iets sneller van af. Of heeft ze helemaal geen symptomen, waardoor ze het ook liever niet inneemt? Zij krijgt het gekolfd, dus er is een kans dat zij minder last heeft van spruw.

Het slechte aanhappen in de nacht kan ik me ook nog goed herinneren. Het leek wel alsof ze dan alles vergeten waren wat ze overdag nog wel wisten, of mijn borsten waren 's nachts moeilijker om aan te happen (misschien wat meer gevuld???) Ik moest echt de hamburgerhap doen om 's nachts beter te kunnen voeden.

Ik weet niet of je Rosalinda nog lang in een ledikantje wilt laten slapen, maar je kan mijne eventueel wel lenen... wil hem echter (hoe mooi ik jouwe ook vind) niet beschilderd hebben, zodat ik hem straks samen met de bijpassende kast en commode nog kan verkopen. Ledikantje staat nu nog bij Es op zolder, maar voor zover ik weet gebruikt ze hem niet meer. Is makkelijk een co-sleeper van te maken, mocht je dat willen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eerste maand bv
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2009, 21:34:57 »
Ja, voor "leche" kan ik hem bijna alles laten doen. Soms maakt hij er een potje van en ook al is het niet pedagogisch verantwoord, krijgt hij het gewoon niet als hij niet luistert. Dit is voornamelijk als hij in de nacht heel dwars is geweest (slaan, schoppen) En dan krijgt hij geen ochtendvoeding. Dit weet hij,want hij zegt het in de nacht al. Hij is nu heel erg bezig met zijn grenzen,dus mama ook. is wel lastig geweest in het begin met Reína want ik was veel met haar bezig. Dus ik begrijp het wel. Nu als hij vaak wakker wordt, dan roept hij ons en dan krijgt hij wel de ochtendvoeding. Verder houd ik het echt als een momentje voor ons, want de aan de avondvoeding komen we niet aan. Die krijgt hij altijd.

Rosalinda heeft geen symtomen, maar omdat ze het krijgt, kregen we wel dactarin voor haar. Rodrigo heeft ook nergens last van. Meer wij, maar hij neemt het netjes in.

Erg lief van je aangeboden van je ledikant,maar ik denk dat Reína er voorlopig nog wel in blijft. Zeker omdat ze nu wel op haar buikje kan slapen. Vorige week waren we hier nog erg aan het discusseren over wel/niet een juniorbedje voor Rosalinda. En anders gaat ze wel in een juniorbedje, Rodrigo was 2 jaar toen hij overging van bedje. En dat ging goed.. ZIj heeft gewoon heel veel meer pit..Ze toont ook gedrag die Rodrigo nooit deed..Soms verbaas ik me er echt over.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Eerste maand bv
« Reactie #7 Gepost op: november 26, 2009, 22:55:51 »
Rodrigo is ook compleet anders dan Rosalinda, twee verschillende karakters! Ik heb Renée ook veel langer in een ledikant laten slapen dan de andere twee, ook karaktergebonden!

Pedagogisch verantwoord, ik denk van wel.. Rodrigo is ondertussen oud genoeg om te beseffen dat zijn gedrag gevolgen kan hebben. En de "leche" is bonus en geen "recht" Lieve Rebeca, die voedingen die je Rodrigo nog geeft, zijn speciaal voor jullie allebei. Maar eigenlijk (sorry erg plat gezegd) net zo speciaal als een verhaaltje voor het slapen gaan, een "toetje" omdat jullie het allebei verdiend hebben. En als er iets is gebeurd waardoor het even niet kan, is er nog geen man over boord... hij wordt er niet slechter van, hij begrijpt al ontzettend veel!

Jouw liefde voor hem wordt echt niet minder, maar af en toe kan hij door zijn gedrag jouw reserves behoorlijk interen. En als er dan even geen "leche" in zit voor hem, dan begrijpt hij dat ook wel. De knuffel krijgt hij nog wel, de kus ook... de liefde ook... maar dat extra'tje zit er dan even niet in...

Het is anders als onze ukkies nog echt klein zijn en de borstvoeding hun hoofdvoeding is. Nu krijgt hij al zoveel andere dingen en kan zijn behoeftes al op zoveel andere manieren stillen, dat de borst niet altijd nodig is om hem gerust te stellen. Het zwaartepunt verschuift... het is geen noodzaak meer, het is een gunst geworden voor jullie allebei. Die gunst is onderhevig aan wat er allemaal gebeurt en Rodrigo heeft dat echt wel door.

Dus ja, ik vind het wel pedagogisch verantwoord...

:knuf: Nynke

ps: bedden is een kwestie van gevoel... maar soms ook gewoon uitproberen. Heb Renée lang in ledikant gehad (was ruim drie) naast mijn bed, voordat ze bij Anne in grote bed ging slapen. Achteraf was ze er al langer aan toe.... maar ik nog niet!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Eerste maand bv
« Reactie #8 Gepost op: november 26, 2009, 22:58:16 »
Jij geeft (ook) slagroom. Ik kreeg al harde schudden word het karnemelk (bij Jorden)
Altijd fijn als ze goed groeien.
Ik denk dat Jaimey ook wel een buikslaper kan worden. Rug doen wij niet.
Ze ligt nu nog met rol in haar rug en soms kleintje in haar buik (voor de druk vooral).
Maar ze kon al heel snel haar hoofdje ver omhoog en keek dan ineens de andere kant op.
Nu blijft ze nog even op de zij.
Ik vind rug eng. Hier draaien de jongens dus niet hun hoofden bij overgeven.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Rebeca

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 934
  • Geslacht: Vrouw
Re:tweede maand bv
« Reactie #9 Gepost op: december 21, 2009, 09:22:35 »
En ze groeit nog steeds als kool, hoeveel weet ik niet precies. Ik ga a.s donderdag wegen en meten op het cb. Ze hoort dan ook haar eerste prikjes te krijgen, maar die stel ik uit tot maart. Ze heeft nog steeds last van spruw en heeft waarschijnlijk een allergie voor ei. Ik kan zonder problemen zure melk producten eten,maar ik had 2 weken terug een ei gegeten en toen zat ze onder de rode plekken. Eergisteren een stuk brownie waar ei in verwerkt was en ik had gelijk een onrustig meisje. Al 2 dagen lang. maar gelukkig geen vlekken meer. Ik denk dat ze minder sterk reageert op eten waar ei in zit dan als ik het ei zo los eet. Maar ja dat wordt voorlopig geen ei eten. Ik zal binnenkort gewone kaas proberen, maar moet dan op 3 kinderen letten. Dus dat houdt me een beetje tegen. Rosalinda gaat ook erg goed, is alleen allergisch geworden tegen geitenkaas. Heel erg jammer, want dat at ze ipv gewone kaas.
Reína slaapt nog heerlijk op haar buikje naast me in haar wiegje. Slaapt in de nacht vaak 5 uur achter elkaar. De kunst in dan om ook dan net te gaan slapen, dat lukt nog niet altijd. Vaak zit ik in de avonden met haar op schoot, ze ligt nog graag op mijn borstkas te luisteren en weg te dutten. Maar weggelegd worden wil ze niet altijd, ach ik vind het heerlijk met haar op schoot. Overdag schiet het er vaak bij in, omdat ze of slaapt of de andere twee vragen aandacht. Zo heeft zij alle aandacht in de nacht.

liefs Rebeca

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Eerste maand bv
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2009, 11:32:31 »
Kan me voorstellen dat je dan huiverig bent met provoceren, je hebt er als het even tegen zit gelijk drie aan het spoken! Maar met een beetje geluk valt het mee en zijn ze er al grotendeels overheen!

Geitenkaas ging hier ook niet goed, eiwitten lijken er nog teveel op in ons geval. Maareh als jij zure melkproducten kan nuttigen zonder problemen, kan jij dan niet ook kaas nuttigen? Die twee gingen bij mij bijna hand in hand, ging bijna op zelfde moment allebei goed.

Wat heerlijk dat knuffelen 's avonds he? Kom je overdag met nog twee ukken niet echt aan toe, vond dat ook een genietmoment 's avonds, al wil je ook wel eens eigen lijf terug...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.