User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 57
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Gevoelige plekken na borstonsteking?  (gelezen 1392 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mamma van Fenna

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Vrouw
Gevoelige plekken na borstonsteking?
« Gepost op: augustus 17, 2009, 15:11:28 »
Ha dames,

Nadat de eerste 4 weken met Melle geweldig zijn verlopen, liep ik afgelopen donderdag tegen mijn eerste probleem aan. Voor het eerst een borstontsteking, heb echt een paar dagen plat gelegen met tegen de 40 graden koorts. Gelukkig hebben de AB en ibuprofen hun werk gedaan en begin ik weer een beetje fit te worden.

Nu valt het me op dat ik in de "ontstoken" borst nog steeds wat harde en gevoelige plekken heb. Zijn dit de naweeën van de borstontsteking? Of moet ik opletten dat ik niet meteen naar de volgende borstontsteking ren? Ik laat Melle nog steeds iets vaker aan de rechterkant drinken in de hoop dat de harde plekken dan zullen verdwijnen, maar ik merk nog niet echt verschil.

Groetjes Anke

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Gevoelige plekken na borstonsteking?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2009, 18:38:53 »
Oei dat was een fikse tegenvaller! Wat zal jij je beroerd gevoeld hebben!!! Ik vermoed dat de harde plekken naweeën zijn, maar wel signalen dat het nog niet voorbij is! Misschien zitten er nog wat melkkanaaltjes verstopt in je tepel??? Gevoelige plekken mogen wel, soort beurs gevoel die nog een tijdje blijft naschreien. Maar harde plekken horen niet....

Wat probeer je verder nog? Borstcompressie? Warmte voor het voeden? Borst in een bak warm water voorover zodat zwaartekracht meewerkt?? Melle met kinnetje naar harde plekken?

Kan je misschien eens helemaal leegkolven? Als Melle het er zelf niet uit krijgt??

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Mamma van Fenna

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gevoelige plekken na borstonsteking?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2009, 14:09:51 »
Hoi Nynke,

Ik ben inderdaad een aantal dagen goed beroerd geweest. Gelukkig is het nu weer over en loopt het weer redelijk goed. Ik zorg dat mijn borst warm is voor en tijdens het voeden en ik kolf aan het eind van de dag mijn borsten helemaal leeg zodat ik zeker weet dat het daar niet aan ligt.

Melle met zijn kin naar de harde plekken valt niet mee, het zit precies boven mijn tepel, dan moeten we echt een soort circusact op gaan voeren.

Voorover in een bak warm water heb ik nog niet geprobeerd, gaan we vanmiddag doen. En dan maar hopen dat het wegtrekt...

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Anke

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Gevoelige plekken na borstonsteking?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2009, 16:16:54 »
Circus act hoeft niet... Leg Melle maar eens op je bed neer en ga er op ellenbogen en knieën boven hangen... Houding valt best wel mee  ;-) of naast elkaar, maar dan natuurlijk zijn voeten bij jouw hoofd... Heb je je tepel al nagekeken? Als je die wat "inknijpt" zie je dan overal melk komen of zie je ook een soort pukkel opkomen?

Zo ja... kan verweken voor de voeding helpen om hem tijdens voeden open te krijgen. Vochtig/warme doek eerst even op je tepel houden en pas daarna aanleggen. Of bij de huisarts even laten doorprikken...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.