User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 63
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: help!!  (gelezen 1194 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jildau

  • Gast
help!!
« Gepost op: januari 10, 2008, 18:26:12 »
hallo  ik ben hier nieuw ik zal me later wel even voorstellen(sorry) maar miss hebben jullie raad. ik heb een zoontje van bijna 4 maanden en de bv ging prima hij is al over de 7 kilo ;D maar sinds vorige week donderdag (ik werk dinsdag en donderdag) loopt mijn melk terug. normaal kolv ik uit links dik 160 ml en rechts wat minder maar rechts komt nu bijna nix meer uit en links krap aan 100 :'( ik ben vorige week begonnen met om de 2 uur kolven dat heb ik 3 daagjes gedaan maar het werd niet beter nu ben ik gister begonnen eerst elk uur maar nu dus  om de 1,5 uur kolven en steeds uit rechts 20 ml en links 60ml maar hoelang moet ik dat nu volhouden tot de productie weer goed is hoe weet ik dat?? en normaal krijgt hij 7 uur s`avonds de laatste voeding maar moet ik nu wel doorgaan s`avond met kolven?? zo een heel verhaal ik hoop dat jullie wat raad en advies hebbn want ik wil nog zo graag doorgaan met de borstvoeding. alvast bedankt  groetjes jil o ja de neusspray krijg ik niet van de dokter want dat voegt nix toe zegt hij ik moest van hem elk uur aan leggen (  daar moet je kindje maar zin in hebben terwijl er nix uitkomt >:()

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: help!!
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2008, 19:34:01 »
Hey Jil,

Da's schrikken he? Veel dames lopen hier tegenaan rond deze tijd, lees dit topic ook maar eens. Het is vaak een combinatie van oorzaken die deze dip veroorzaken. Door vaak aan te leggen of tussentijds te kolven kom je er eigenlijk altijd wel weer bovenop.

Onze kindjes gaan rond deze periode minder drinken per keer, ze zijn veels te nieuwsgierig naar de wereld om hun heen. Hierdoor loopt de borstvoeding zachtjesaan wat achteruit. Maar het is ook weer te stimuleren. Als je een paar dagen tussendoor kolft, gaat het weer omhoog. (of je kindje moet zelf goed willen drinken)

Belangrijk is dat je toch probeert te ontspannen. Zeker bij het kolven speelt dat een grote rol. De neusspray kan zeker uitkomst bieden, laat je huisarts maar eens overleggen met een lactatiekundige (erkende opleiding gehad, daar hoort hij de adviezen van over te nemen)

Kan je hier al wat mee?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

jildau

  • Gast
Re: help!!
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2008, 20:40:27 »
hoi nynke ik heb het gelezen maar ik vroeg  me af wat zijn een paar dagen??? enne ik heb mijn dokter al een mail gestuurd!! bedankt :)  groetjes jil

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: help!!
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2008, 20:56:10 »
Hai Jil,

Als je zoontje nu een tijdje minder blijft drinken (waar wel kans op is) zal het langer duren voordat je productie weer is wat je gewend was. Deze periode is echt even hangen en wurgen, ook met puur live voeden... Nu zie je het omdat je kolft, en kan je tijdig gaan bijregelen (en dit nog een paar keer herhalen) maar met puur live voeden ben je ook een tijd heel fiks bezig, als de onrust eenmaal weer wat gezakt is.

Met kolven kan het langer duren voordat de productie aantrekt, maar als je zoontje geen nachtvoedingen meer neemt (of puur geen avondvoedingen tot ca uur of twee 's nachts) zou je nog kunnen overwegen om 's avonds te gaan clusterkolven. Dit houdt in dat je gedurende 2 of 3 uur steeds weer even kolft. Bijvoorbeeld elke 10 of 20 minuten even de kolf erop zetten. Steeds zolang als dat er melk blijft komen (of iets langer in de hoop dat de melk nog een keer toeschiet).

Regelen via de kolf, lijkt niet altijd zoden aan de dijk te zetten, maar als ik zie wat je eerst kolfde (toen je dip merkte) om de drie/vier uur (neem ik aan) en wat je nu kolft om de 1,5 uur... zit er toch vooruitgang in.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.