User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 78
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Help borstvoeding eerste mislukt, tweede nu ook problemen  (gelezen 5871 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mamavan2boefjes

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 1
Help borstvoeding eerste mislukt, tweede nu ook problemen
« Gepost op: juli 27, 2013, 22:07:44 »
Hallo allemaal,

Ik ben Stef, 28 jaar en sinds 19 juli trotse moeder van ons tweede kindje, een zoon Joe. Ik heb al een dochter Sera waar ik 8 maanden fulltime voor gekolfd heb. Dit was door slechte begeleiding in de kraamweek waardoor onze borstvoedingsrelatie enorm verstoord is geraakt.

Deze kraamweek heb ik een geweldige verzorgster gehad, en het voeden ging dan ook heel goed, tot de stuwing kwam. Deze is zeer waarschijnlijk verergerd doordat ik op aanraden van de verloskundige extra ben gaan bijkolven omdat mijn zoon niet voldoende voeding kreeg. Door de stuwing zijn eerst mijn tepels volledig kapot gegaan. Omdat ik Joe koste wat kost aan mijn borst wilde houden hebben we tepelhoedjes gebruikt, dit ging goed maar Joe kreeg mijn borst niet goed leeg. Om de stuwing te verminderen raadde de kraam mij aan om mijn borsten een keer leeg te kolven om ze te resetten. Dit ging goed. De volgende dag (donderdag) zat mijn rechterborst toch weer erg vol maar het was Joe gelukt hem helemaal te legen. Een paar uur later zat hij weer bomvol, mijn temperatuur ging omhoog en daar was het dan een borstontsteking. Bacterieel door de tepelkloven.
Op aanraden van de kraam en verloskundige een voedingsstop genomen van 24-48 om de tepels te laten genezen en dan weer verder te gaan. Joe krijgt nu voedingen via fingerfeeding. Inmiddels is het zaterdag, de borst is bijna weer in orde, mijn tepels zijn nog kapot, waarschijnlijk ook bacterieel, dat denkt de lactatiekundige van het kraambureau. Hiervoor andere gelpads besteld die hopelijk snel komen.

Ondertussen is mijn voeding enorm teruggelopen door het ziekzijn. Uit de linkerborst komt net aan 50 ml. Uit de rechter na slapen 40 ml en verder net 20 ml.

Heeft iemand advies om het weer op te krikken, er is een zware huurkolf in huis.

En ook door mijn enorm slechte ervaring van de vorige keer, tips voor het straks weer aanleggen van de kleine man?

Dank!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Help borstvoeding eerste mislukt, tweede nu ook problemen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2013, 18:54:57 »
Owwwwww meis, sorry dat ik niet eerder gekeken heb, mijn internet hier op vakantie is drama... En sorry dat de andere dames zo te merken ook elders bezig zijn.

Mag ik je aanraden Chella Verhoeven te bellen? Roep maar dat je via mij bij haar komt, ze weet dat ik hoer geen internet heb.

Telefoonnummer is te vinden op www.moedernetwerk.nl

Graag hoor ik hoe het verder loopt!!!

Sterkte! Knuf Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.