User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 103
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Huilen na elke voeding  (gelezen 11987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #15 Gepost op: september 07, 2009, 15:28:14 »
Niet meer gekolfd?? En is hij na een voeding goed tevreden of heb je het gevoel dat hij wel meer zou lusten? Misschien was dat éénmalig leegkolven al wel voldoende om hem gewoon een verse start te geven. Als je het idee hebt dat hij na die ene borst wel meer zou lusten en hij krijgt zelf niets meer uit die ene borst, biedt dan gewoon de andere aan.

Misschien had hij voorheen wel last van de grote voorraad, maar is hij nu na een verse start (en een dag geen kramp) wel weer in staat het allemaal gewoon goed zelf te regelen. Het cirkeltje is doorbroken en dat kan al al het verschil maken. Kijk naar Thieme!!! Jij kan hem zien, jij kan hem horen en zien drinken en jij weet het beste waar hij aan toe is.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #16 Gepost op: september 07, 2009, 16:19:10 »
Jawel, vanochtend om 10.55 uur afgekolft.
Na de voeding van 08.10 uur begon hij om 09.00 uur weer erg te huilen maar vlak daarna kwam er een enorme poepbroek.
Heb dus de volgende voeding van 09.45 uur even afgewacht en daarna was hij ook erg onrustig.
Net voor de volgende voeding heb ik alles afgekolfd en vervolgens 1 borst aangeboden.
Na een voeding valt hij elke keer in slaap.
Hij heeft ook genoeg aan 1 borst.
Heb dus nog geen 2de aangeboden.
Alleen vannacht liet hij eenmalig 3 uur tussen een voeding.
Misschien morgen beter. We zien wel.
Sprongetje nummer 2 zit er ook aan te komen, dus misschien blijft deze frequentie de komende 3 weken wel.

(Dekbed ligt bij de stomerij?)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #17 Gepost op: september 07, 2009, 17:00:42 »
hahaha ja als het goed is wel, Peter zou hem wegbrengen.

Hoe zijn Thieme zijn luiers nu? En je ziet hem echt effectief drinken he? Niet dat hij te rap in slaap valt? Het is lastig te beoordelen zo via de pc, daarom wil ik graag alles weten  ;-) Hij krijgt je borst nog steeds niet leeg als je nog niet afgekolfd hebt?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #18 Gepost op: september 07, 2009, 19:24:35 »
Plasluiers zijn zeker minder maar voorheen plaste hij ook wel erg veel.
Denk nu 5 a 6 goede plasluiers per etmaal.

Ja hij drinkt wel effectief, maar na 15 minuutjes valt hij toch zeker in slaap. Is vervolgens ook niet te porren om verder te drinken. Vanochtend had ik in eerste instantie niet gekolfd maar merkte dat hij toen erg onrustig werd na de voeding. 2x achter elkaar. Ben om die reden dus toch gaan kolven en haalde ik er weer dik 100 ml uit, per borst.

Heb zojuist voor het eerst de 2de borst aangeboden. Naderhand was Thieme wel ietsje onrustig maar niet noemenswaardig. Dus eerst om 18.15 uur de borst die aan de beurt was en vervolgens leek het alsof hij niet genoeg had. Telkens onrustig aanhappen. Om 18.45 uur nam hij gretig mijn andere borst en heeft daar nog een tsr weggedronken.
Dus ik ben benieuwd hoe hij hierop reageert.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #19 Gepost op: september 07, 2009, 20:00:22 »
Daar ben ik ook benieuwd naar! 's Avonds wil het nog wel eens veel beter gaan, omdat je lichaam dan moe is en iets minder enthousiast alvast melk in voorraad aanlegt. Luiers klinken goed, maar blijf ze goed in de gaten houden...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #20 Gepost op: september 07, 2009, 20:56:28 »
Stipt 20.15 uur kwam hij voor de volgende voeding (18.45 uur laatste voeding).
Ik heb beide borsten aangeboden maar hij leek niet genoeg te hebben. Op een gegeven moment werd hij erg boos en verdrietig en ik kon niet goed zien of het nou kwam doordat hij niet genoeg had of door buikpijn.
Heb meteen gekolfd omdat ik het idee had niks meer te hebben en inderdaad, ik kreeg uit beide borsten samen nog geen 20 ml gekolfd.

Voorlopig maar weer beide borsten aanbieden per voeding?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #21 Gepost op: september 07, 2009, 21:37:15 »
Hai Erika,

Zoals ik al zei, met vier weken voeden is je productie nog heel onstabiel. Met heel even ingrijpen kan het al vrij vlot goed zitten. En je hebt gisteren heel rigoureus ingegrepen, door én te kolven én te blokvoeden én gekolfde melk bij te geven (waardoor hij minder voor de borst is gekomen). Vanmorgen had je nog wel ietwat teveel, als ik je goed begrepen heb, maar misschien was dat puur de ochtendopstart en was de productie al beter toen het middaguur kwam (hier 's morgens ook heel vaak wat stuwing gehad en dan tegen middaguur weer gevoel dat het stukken minder was.

Let op zijn signalen, kijk en luister of hij een redelijke tijd goed zuig/slik/zuig/slik en zuig/zuig/slik doet, daaraan kan je een beetje afleiden hoeveel hij ongeveer heeft kunnen drinken in die tijd. Maar op het moment dat jij gaat kolven met het idee dat er niets meer in zit, is de kans heeeeel groot dat je er idd niets meer uitkrijgt  ;-) Normaal heb je meerdere TSR's per voeding, ik durf bijna te wedden dat je die nu ook niet had... Heb vertrouwen in jezelf en in je zoon! Let goed op alle signalen, let goed op drinkgedrag en op luiers en pas aan op het moment dat jij het gevoel hebt dat je iets moet aanpassen.

Ik kan je alleen tips meegeven, jij moet voelen welke tip op welk moment het beste is! Laat het blokken los, kijk hoe het gaat. Als hij goed gedronken heeft aan de ene borst (en jij voelt dat hij leeg is) en hij is nog ontevreden? Geef dan ook andere borst.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #22 Gepost op: september 08, 2009, 13:20:49 »
Zo maar weer eens een update.

Heb om 21.45 uur weer beide borsten aangeboden en vervolgens kwam hij pas om
01.25 links
03.20 rechts
05.05 links
07.00 rechts
09.10 rechts, vervolgens links
12.10!!!!!!! links
en nu ligt hij net te slapen.
Als hij pas rond 15.00 uur komt voor de volgende voeding, ben ik errrrrg gelukkig.
Dan is het patroon doorbroken.

Ik had vanochtend geen stuwing maar wel erg volle borsten hoor. Thieme heeft om 12.10 uur de borst ook niet leeg gekregen. Hij was ook wat onrustig na de voeding maar hoefde niet te huilen. Ik heb dus ook niet gekolfd.
Heb hem wel tussendoor een paar keer laten boeren en opnieuw aangelegd want als het aan hem ligt drinkt hij maar een kleine 5 minuten. Heb er nu een kleine 10 minuten van kunnen maken.
De eerste tsr heeft hij met moeite weggedronken, het klotste er ook een beetje overheen, maar hij heeft tot nu toe geen buikpijn.

Ik hoop dat we op de goede weg zitten!


Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #23 Gepost op: september 08, 2009, 13:26:21 »
Go Thieme (en Erica) want mammamelk is heel goed voor kleine baby'tjes (en grote baby's en recalcitrante dreumesen  :) )

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #24 Gepost op: september 08, 2009, 14:25:33 »
WOW je ziet de tussentijden groeien en dat zonder klachten!!!! Super!!!

Wat je nog kan doen bij volle borsten en niet willen kolven, is de eerste tsr even laten weglopen in een doek. Dan is de ergste kracht er af én de meeste voormelk is weggespoeld. Je bent goed bezig meis!!!! Zolang hij geen klachten krijgt van de hoeveelheid melk, zit je op de goede weg! De ene borst meerdere keren aanbieden voordat je wisselt is een goede manier om je borst goed leeg te krijgen. Tussendoor boeren of even verschonen... en ze willen dan vaak nog wel verder drinken van die ene borst. Als hij echt leeg is, gaat hij wel protesteren en zie je het ook wel aan zijn drinkgedrag.

Dit gaat goed Erika, super dat het nu doorbroken lijkt!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #25 Gepost op: september 08, 2009, 15:12:56 »
Ja het lijkt inderdaad beter te gaan.
Net kwam hij toch om 14.00 uur, maar om 14.10 uur gaf hij pas aan trek te hebben.
Heb hem rechts aangelegd, boertje, aangelegd, rondgelopen, en toen op de bank gaan liggen samen.
Daar heeft hij half slapend tot 2 minuten geleden liggen drinken/tutten.

Borst voelt aardig leeg, maar zit volgens mij toch echt nog wel wat in.
Ben benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #26 Gepost op: september 08, 2009, 16:10:53 »
Net op het CB geweest en hij is afgelopen week 255 gram aangekomen.
Dat ziet er al beter uit he.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #27 Gepost op: september 08, 2009, 18:54:43 »
225 is heel erg netjes!!! Goed hoor! Als het leeg voelt, is het meestal wel leeg genoeg hoor meis! En de middagen doen ze de voedingen wel vaker wat kort op elkaar, omdat ze dan zelf al veel indrukken hebben opgedaan en het liefst op het meest veilige plekje wat ze maar kennen willen liggen.

Ik vind dat hij het al heel knap doet!! Hopelijk gaat het vannacht ook weer wat beter en kom je eindelijk aan een beetje nachtrust toe.

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #28 Gepost op: september 08, 2009, 20:05:18 »
Ik heb hem net in bad gedaan en daarna heeft hij 2 borsten aangeboden gekregen. Hij heeft zeker 15 minuten gedronken.
Ook dat is een mijlpaal want meestal heeft hij er na een paar minuten al genoeg van.
Heb ook de plasluiers vanaf afgelopen middernacht geteld en ik zit nu op 5. Gaat er zeker nog eentje bij komen dus dat is ook goed.

Op het CB werd vandaag gevraagd hoe het ging en aangezien ze erg pro borstvoeding zijn heb ik in het kort uitgelegd wat er aan de hand was. De dame adviseerde om ´s morgens toch te kolven (beide borsten) omdat de voeding tussen week 4 en 6 toch al stabiliseert.
Mij lijkt dat ik juist daarmee de produktie opkrik dus ik heb niet het idee dat ik hier iets mee moet doen.

Maar het tsr even weg laten stromen kan ik wel doen natuurlijk.
Hoe zorg ik dan voor dat tsr, kolf? Ik vind het namelijk zielig om Thieme af te koppelen om hem vervolgens een paar minuten te laten wachten  :(

Ja het zou fijn zijn als het vannacht ook iets beter gaat want helaas heb ik ook overdags niet bij kunnen tanken de afgelopen dagen.
Komt allemaal wel goed.
Ik weet nog zo goed dat ik het destijds bij Mertel op een gegeven moment echt niet meer zag zitten. Heb toen toch volgehouden en na 4 maanden heb ik de overige maanden probleemloos kunnen voeden en dat was heeeeeeeeerlijk!
En zo erg als destijds met Mertel is het dit keer bij lange na niet geweest!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Huilen na elke voeding
« Reactie #29 Gepost op: september 08, 2009, 20:39:04 »
Hai Erika,

Je gevoel is goed, afkolven doe je alleen als je echte problemen verwacht. Anders kolf je leeg en moet Thieme weer zijn best doen om genoeg te krijgen. Het is puur bedoeld om rust te brengen bij Thieme, zodat hij geen pijn en ellende heeft. En je lijf even te laten voelen wat echt leeg is en dat dat het daar naar toe moet werken om precies dat te produceren wat Thieme drinkt en daarna dus leeg te zijn.

Je TSR kan je zelf opwekken door te masseren en naar Thieme te kijken  ;-) Kolven kan ook, maar is een hoop werk (kolf moet ook weer schoon) en je hebt kans dat je net iets teveel vraagt, waardoor het juist productieverhogend kan werken. Dus als je je kolf al wel gebruikt, stop dan echt op het moment dat je de stralen ziet komen.

:knuf: Nynke


Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.